O titul nejlepší tuzemské turistické atraktivity soutěžili letošní finalisté od začátku září do konce října. Po tuto dobu přidělovala veřejnost prostřednictvím webových stránek www.destinacze2015.cz hlasy soutěžícím v pěti kategoriích:

  • Fénix – znovuzrozený projekt, kde soutěží památky, které byly „vzkříšeny z popela“,
  • Zážitek na 1000 % pro celou rodinu s destinacemi vhodnými pro rodiny s dětmi,
  • Cítit se jako doma – destinace EDEN 2015 lákající na regionální gastronomické speciality,
  • Trendy novinky 2015, kde o vítězství bojují nově zpřístupněné atraktivity
  • Po Česku za tradicemi odkazující na české tradice.

Agentura CzechTourism pořádala soutěž DestinaCZe již třetím rokem. Rozdáno bylo necelých 60 000 hlasů a vítězové jednotlivých kategorií byli slavnostně vyhlášeni na Fóru cestovního ruchu v Plzni. „DestinaCZe je vlajkovou soutěží agentury CzechTourism, v jejímž rámci každoročně představujeme zajímavé turistické atraktivity napříč Českou republikou. Smyslem soutěže je nejen ocenit vítěze, ale především udržovat příznivý vzestupný trend domácího cestovního ruchu a nabádat k cestování po Česku,“ objasňuje generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

V kategorii Zážitek na 1 000 % pro celou rodinu, v níž byly nominovány atraktivity vhodné pro rodiny s dětmi, se nejvíce líbil Šumavský Everest, mezi Trendy novinkami 2015 uspěl Relax & sport resort Dolní Morava. Místa odkazující na české tradice soutěžila v kategorii Po Česku za tradicemi. Prvenství si odnesl vodní mlýn v Hoslovicích.

Soutěž DestinaCZe 2015 dala příležitost rozhodnout o vítězi letošních finalistů soutěže EDEN, jejímž tématem byl cestovní ruch a lokální gastronomie, také veřejnosti. U odborné poroty vyhrály Jeseníky se svým produktem Ochutnejte Jeseníky, u veřejnosti zabodovalo Broumovsko.

Objekty, které byly „vzkříšeny z popela“, resp. památky, které prošly obnovou či rekonstrukcí a nyní znovu lákají návštěvníky, soutěžily v kategorii Fénix – znovuzrozený projekt. Právě v této kategorii uspěl obnovený zámecký pivovar Frýdlant, který se stal zároveň absolutním vítězem třetího ročníku soutěže. Panská výroba piva ve Frýdlantu je poprvé doložena roku 1381, kdy se pivo vařilo přímo na hradě. Obnovený Zámecký pivovar nyní nabízí několik piv pod značkou Albrecht, která odkazuje na Albrechta z Valdštejna.

„Ocenění si velice vážíme, má význam nejen pro náš pivovar, ale pro všechny, kteří se věnují záchraně industriálních památek. Jde nám o zachování kulturního dědictví nejen samotnou obnovou památky, ale také prostřednictvím předání zkušeností starých českých sládků těm, kteří se chtějí tradiční výrobě piva věnovat v současnosti. Moc nás potěšilo, že vyhlášení výsledků proběhlo zrovna v Plzeňském Prazdroji,“ dodává Marek Vávra, ředitel pivovaru Frýdlant.

Více o soutěži na www.destinacze2015.cz

 

Výsledky soutěže DestinaCZe 2015 

Fénix – znovuzrozený projekt: cena Toulavé kamery

  1. Zámecký pivovar Frýdlant  
  2. Křížová cesta Ronšperk  
  3. Tvrz v Dešenicích   
  4. Vošárna v Raduni   
  5. Vápenka v Horních Albeřicích  

Zážitek na 1000 % pro celou rodinu: cena Kudy z nudy

  1. Šumavský Everest  
  2. Safari ZOO Olomouc  
  3. Velký svět techniky  
  4. Šťastná země  
  5. Zámek Radíč  

Cítit se jako doma: destinace EDEN 2015

  1. Broumovsko  
  2. Jeseníky  
  3. Slovácko  
  4. Orlické hory a Podorlicko  
  5. Železné hory  

Trendy novinky 2015

  1. Relax & sport resort Dolní Morava 
  2. Legiovlak  
  3. Zábavný vědecký park VIDA  
  4. Centrum EDEN  
  5. Jatka78  

Po Česku za tradicemi

  1. Vodní mlýn Hoslovice  
  2. Porcelánové stezky  
  3. Hornický skanzen Březové Hory  
  4. Centrum tradičních řemesel na statku Bernard  
  5. Sklářský ateliér AJETO  

Absolutní vítěz: Zámecký pivovar Frýdlant   (6902)

Celkový počet hlasů: 57 852

 

Více informací:

Mgr. Martina Fišerová
vedoucí tiskového oddělení – tisková mluvčí
ČCCR – CzechTourism
tel.: 725 768 422
e-mail: fiserova@czechtourism.cz