Časově omezené výzvy ke spolupráci a k účasti na akcích
Celoroční výzvy ke spolupráci
Aktuality
Češi vyrazí na jarní dovolenou hlavně do tuzemských destinací, roste zájem o prodloužené víkendy
Více než polovina Čechů (55 %) plánuje, že stráví jarní dovolenou v Česku, přičemž nejčastěji volí Jihočeský (19 %) a Jihomoravský kraj (12 %). V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Celkem 47 % dotázaných si dovolenou užije v rámci prodloužených víkendů. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek spojený s lehčími sportovními aktivitami, relaxací a návštěvou kulturních památek. Do zahraničí letos na jaře vyrazí 46 % Čechů. V průměru se lidé chystají utratit za jarní dovolenou 7 358 Kč na osobu. Vyplývá to z aktuálního průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…
Výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2025: další kvalitativní posun
Známe letošní nejlepší turistické produkty, elektronické projekty, nejvíce inovativní příklady marketingové komunikace v cestovním ruchu i nejlepší projekty udržitelného turismu. Právě v těchto kategoriích byla dnes předána ocenění v 18. ročníku Velké ceny cestovního ruchu. Slavnostní ceremoniál proběhl v rámci konference Fórum cestovního ruchu, kterou uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism během zahajovacího dne mezinárodního veletrhu cestovního ruchu a regionální turistiky HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025. Ten se až do ne-děle koná v areálu PVA EXPO v pražských Letňanech. Číst více…
HOLIDAY WORLD 2025 odstartoval: Regiony v hlavní roli, gastronomie jako klíčový pilíř turismu
Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabídne jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD na výstavišti v pražských Letňanech, který právě začíná. Návštěvníci se mohou těšit na prezentace téměř tří stovek vystavovatelů z 25 zemí světa. Tématem, které se prolíná celým programem, je rostoucí význam regionů a jejich jedinečné turistické nabídky. Už nedílnou součástí akce je také bohatá nabídka tradičních i netradičních pokrmů nebo třeba skvělé kávy či tuzemského piva a vína. Právě gastronomie se čím dál více stává jedním z klíčových prvků nejen českého cestovního ruchu. Číst více…
Nový díl podcastu SBALENO: Tajemství turistického značení s Pavlem Přílepkem
Jak náročné je udržovat tuzemskou síť turistických tras v dobrém stavu, o čem je í práce značkaře a jaké výzvy přináší obnova turistických značek? I to se posluchači dozví v novém díle podcastu SBALENO. Pozvání do studia České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tentokrát přijal Pavel Přílepek, dlouholetý značkař a předseda Rady značení Klubu českých turistů, který se této činnosti věnuje už přes 30 let. Číst více…
Čtvrtý ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau představil letošní novinky
26. 2. proběhl již čtvrtý ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau v prostorách hotelu Andaz Prague, který měl za cíl nejen představit aktuální ubytovací možnosti i incentivní nabídku ve všech regionech, ale zejména vzájemně propojit jednotlivé účastníky a prohloubit jejich spolupráci. Workshopu se účastnili zástupci všech regionů a téměř 50 zástupců cestovních a eventových agentur i korporátních subjektů. Číst více…
Historie ožívá díky Kingdom Come: Deliverance II – nový projekt láká turisty na autentická místa ze hry
Významní partneři z oblasti cestovního ruchu, veřejné i soukromé sféry podepsali memorandum o spolupráci na projektu KCD Live. Ten propojuje fenomén videohry Kingdom Come: Deliverance II s reálnými turistickými zážitky. Díky této iniciativě vznikne ucelená nabídka tematických cest a aktivit pro domácí i zahraniční návštěvníky, kteří chtějí objevovat autentická historická místa známá z populární hry. Číst více…
