Časově omezené výzvy ke spolupráci a k účasti na akcích
Celoroční výzvy ke spolupráci
Aktuality
Česko v centru pozornosti na Dni Evropy v Bratislavě
Zahraniční zastoupení CzechTourism na Slovensku se začátkem května představilo na Dni Evropy v bratislavské Staré tržnici – po boku zahraničních kulturních institutů a velvyslanectví zemí Evropské unie. Společný stánek přilákal stovky dětí, mládežníků i dospělých cestovatelů. Pro trpělivé hráče česko-slovenského pexesa byly na místě připravené cestovatelské polštářky, nákrčníky a další praktické dárky na cesty. K dispozici bylo i množství map a přehledných materiálů z různých lokalit Česka. Číst více…
Česko na prestižním MICE & More Network Event 2025 v Miláně
Na jednom z nejznámějších míst v Miláně – fotbalovém stadionu San Siro – právě probíhá jeden z nejvýznamnějších B2B workshopů v oblasti MICE cestovního ruchu. A CzechTourism je u toho! Číst více…
Změna termínu konání exportního workshopu Polsko a Slovensko
Rádi bychom vás informovali o změně termínu konání exportního workshopu o aktuální situaci na zdrojových trzích – Polsko a Slovensko. Číst více…
Nový díl podcastu SBALENO: Herní středověk v moderním hávu – Kingdom Come: Deliverance II
Jak vzniká svět, který připomíná film, vtáhne člověka do historie a zároveň inspiruje hráče z celého světa k návštěvě reálných míst, ve kterých se odehrává? Odpovědi nejen na tyto dotazy přináší nový díl podcastu agentury CzechTourism s názvem SBALENO. Posluchače zavede do zákulisí vývoje pokračování jedné z nejúspěšnějších českých her všech dob – Kingdom Come: Deliverance II. Pozvání do studia přijal umělecký ředitel Warhorse Studios Viktor Höschl, který stojí za vizuální podobou tohoto herního fenoménu. Číst více…
V Praze začalo World Tourism Forum 2025
Na akci zaměřené na inovace, rozvoj startupů a nových technologií v cestovním ruchu se představí řada odborníků z veřejné správy, vládních institucí i soukromého sektoru z celého světa. Osobně ji v Praze zahájili generální tajemník UN Tourism Zurab Pololikashvili a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek. V rámci programu se uskuteční tři panelové diskuse, dva workshopy a vyhodnocení nejlepších startupů. Událost potrvá do zítřka, tedy do úterý 13. května. Číst více…
Dámské jízdy, víkendy s dcerou i sólo výlety. Ženy mění pravidla turismu
Ať už samy, s dcerou nebo v partě kamarádek, ženy dnes patří mezi „tahounky“ cestovního ruchu. Tvoří více než 64 % světových cestovatelů a stojí za 82 % všech cestovatelských rozhodnutí. A právě blížící se Den matek (11. 5.) je vhodnou příležitostí připomenout si, jak zásadní roli ženy v cestovním ruchu hrají a jak na jejich měnící se cestovatelské zvyklosti reaguje domácí i příjezdový turismus v Česku. Číst více…
Zájem o Česko trvá, během prvního čtvrtletí letošního roku vzrostla návštěvnost i počet přenocování
Během prvního čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských hotelů, penzionů a dalších hromadných ubytovacích zařízení celkem 4,1 mil. hostů. Téměř 53 % (2 177 tis.) tvořili domácí turisté, 47,5 % (1 970 tis.) pak návštěvníci ze zahraničí. Tuzemsko si v průběhu ledna-března 2025 nejčastěji vybírali jako svou dovolenkovou destinaci cestovatelé ze sousedních zemí (Německo 453 tis.), Polsko (180 tis.) a Slovensko (163 tis.). Ve větším počtu dorazili také turisté z Velké Británie (131 tis.) a Itálie (113 tis.). Počet zahraničních návštěvníků, kteří se ubytovali v některém z hromadných ubytovacích zařízení v meziročním srovnání vzrostl o 1,86 %, v případě domácích hostů pak o 1,07 %. Meziročně stoupl i počet přenocování (o 0,59 %) na celkových 10,5 milionu nocí. Číst více…
Lázeňská sezóna 2025 v Česku začíná
Loni navštívilo česká lázeňská ubytovací zařízení (LUZ) celkem 965 tisíc hostů. Z toho téměř 56 % (543 tisíc) tvořili domácí návštěvníci, kteří nejčastěji mířili do Karlovarského, Zlínského, Olomouckého a Jihočeského kraje. Cizinců přijelo do tuzemských lázní 421 tisíc, přičemž naprostá většina – bezmála 408 tisíc – směřovala do Karlovarského kraje. A zájem o české lázeňství trvá i letos. Číst více…
Aktivní odpočinek po Česku: agentura CzechTourism spustila novou globální kampaň
Překvapit, inspirovat a ukázat Česko jako ideální destinaci pro aktivní dovolenou i relaxaci. To je cíl jarní globální kampaně Unexpected Wellbeing, kterou ve vybraných zemích právě spustila Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřuje se na atraktivní kombinaci sportovních aktivit, lázeňství a odpočinku. Kampaň poběží do konce června. Originální vizuály a kreativní pojetí připravila pro CzechTourism agentura VCCP. Číst více…
Ostrava hostí Czechia Travel Trade Day 2025
Moravskoslezský kraj přivítal v loňském roce více než milion turistů. V počtu příjezdů se tak dostal na předcovidové hodnoty. Z celkového počtu návštěvníků tvořili 80 % rezidenti a 20 % zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj osmým nejnavštěvovanějším. S podporou, zejména zahraniční, návštěvnosti tohoto regionu významně pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2025, která právě odstartovala v Ostravě. Pořádá ji Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Moravskoslezským krajem, městem Ostrava, destinací Severní Morava a turistickou oblastí Ostrava. Číst více…
Analýza segmentů - zdrojový trh Německo
Dokument analýza segmentů obsahuje souhrn nejdůležitějších informací o jednotlivých segmentech zdrojového trhu - Německo. Jedná se o segmenty spadající pod produkt aktivní dovolená - pěší turistika, cyklo, vodáctví, golf, lyže a další segmenty, například dovolená s dětmi atd. Číst více…
