CzechTourism zakončil úspěšnou roadshow po třech indických metropolích. Výsledek? Celá řada tamních odborníků na cestovní ruch a zástupců médií projevila zájem o cestování do Česka. Akce proběhla v první polovině října v Dillí, Bangalore a Bombaji a představila široké spektrum zážitků, které Česko nabízí – od kulturních pokladů, přes přírodní krásy až po vynikající gastronomii a skvělé lázně.
Česko = bezpečná a lákavá destinace
Česko se podle Global Peace Indexu (GPI) z roku 2021 umístilo mezi TOP desítkou nejbezpečnějších zemí světa. Tato skutečnost, spolu s bohatou nabídkou architektonických skvostů, lázní, pivovarnických zážitků a kulturních akcí, oslovila v uplynulých dnech na roadshow indické odborníky v cestovním ruchu, kteří během akce mohli poznat neuvěřitelnou rozmanitost Česka. Od historické Prahy, přes Český Krumlov a Karlovy Vary až po Plzeň, kolébku plzeňského piva. Čeští tour operátoři, lázeňská zařízení a nákupní centra se zaměřili na prezentaci nejen hlavního města, ale i regionů. V Dillí se akce konala na českém velvyslanectví za přítomnosti velvyslankyně Elišky Žigové, zatímco v Bangalore vystoupil Janardhan HP, ředitel odboru cestovního ruchu Karnátaky, který zdůraznil rostoucí zájem o kulturní a zážitkovou turistiku.
„Bylo mi opravdovým potěšením setkat se s nadšenými profesionály z odvětví cestovního ruchu, a to jak z oblasti volného času, tak z oblasti MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) v klíčových indických městech. Indie je pro nás v nadcházejících letech velmi důležitým trhem a jsme odhodláni podporovat silný a stabilní příliv indických návštěvníků do Česka, který uspokojí různé demografické skupiny a zájmy. Zatímco rozšiřování segmentu volnočasových cest zůstává klíčovým cílem, stejně tak se zaměřujeme na využití rostoucího trhu MICE a nabízíme řešení šitá na míru specifickým potřebám a preferencím indických podniků a organizací. Kromě toho pokračujeme ve spolupráci s klíčovými zainteresovanými stranami, abychom do roku 2025 umožnili přímé spojení mezi Indií a Českem," zdůrazňuje ředitelka odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.
Zlepšení vízové dostupnosti a přímé lety
Jedním z hlavních cílů roadshow bylo posílit vízovou dostupnost pro indické turisty. Znovuotevření konzulátu v Bombaji, plánované na začátek roku 2025, zlepší možnosti udělování víz a podpoří delší pobyty mimo Prahu.
„Zájem indických cestovatelů o Evropu roste. Česko je skvěle připraveno nabídnout pestrou paletu zážitků pro každého, od milovníků kultury až po dobrodruhy hledající přírodní krásy. Nahrává tomu i fakt, že se mění zvyklosti indických turistů, kteří chtějí vyrážet na cesty i mimo letní sezónu a stále více upřednostňují zážitkové pobyty. A tuzemsko je láká na úžasnou krajinu, inspirativní architekturu a nezapomenutelné kulinářské zážitky. V nadcházejících letech plánujeme intenzivní kampaně zaměřené na indický trh, které upozorní na 14 regionů Česka a nabídnou jedinečné gastronomické a wellness zážitky," shrnuje International marketing manager pro nové trhy z CzechTourism Barbara Andelová.
Silná spolupráce s indickým trhem
Roadshow v Dillí, Bangalore a Bombaji ještě více posílila intenzitu obchodní spolupráce, kdy čeští partneři mohli představit své nabídky a strategie pro indický trh. Akce podpořila úzkou B2B interakci a umožnila českým partnerům představit své nabídky a strategické plány pro indický trh v nadcházejících letech.
„Pro nás jako strategického partnera Česka bylo klíčové propojit českou delegaci s profesionály v cestovním ruchu a médií v Dillí, Bangalore a Bombaji. Naším cílem je posílit volnočasové, 'bleisure' i firemní cesty do Česka a usnadnit vízový proces, což povede k nárůstu počtu návštěvníků do tohoto nádherného srdce Evropy," uzavírá vedoucí oddělení služeb cestovního ruchu společnosti VFS Global GB Srithar.
Česko se podle Global Peace Indexu (GPI) z roku 2021 umístilo mezi TOP desítkou nejbezpečnějších zemí světa. Tato skutečnost, spolu s bohatou nabídkou architektonických skvostů, lázní, pivovarnických zážitků a kulturních akcí, oslovila v uplynulých dnech na roadshow indické odborníky v cestovním ruchu, kteří během akce mohli poznat neuvěřitelnou rozmanitost Česka. Od historické Prahy, přes Český Krumlov a Karlovy Vary až po Plzeň, kolébku plzeňského piva. Čeští tour operátoři, lázeňská zařízení a nákupní centra se zaměřili na prezentaci nejen hlavního města, ale i regionů. V Dillí se akce konala na českém velvyslanectví za přítomnosti velvyslankyně Elišky Žigové, zatímco v Bangalore vystoupil Janardhan HP, ředitel odboru cestovního ruchu Karnátaky, který zdůraznil rostoucí zájem o kulturní a zážitkovou turistiku.
„Bylo mi opravdovým potěšením setkat se s nadšenými profesionály z odvětví cestovního ruchu, a to jak z oblasti volného času, tak z oblasti MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) v klíčových indických městech. Indie je pro nás v nadcházejících letech velmi důležitým trhem a jsme odhodláni podporovat silný a stabilní příliv indických návštěvníků do Česka, který uspokojí různé demografické skupiny a zájmy. Zatímco rozšiřování segmentu volnočasových cest zůstává klíčovým cílem, stejně tak se zaměřujeme na využití rostoucího trhu MICE a nabízíme řešení šitá na míru specifickým potřebám a preferencím indických podniků a organizací. Kromě toho pokračujeme ve spolupráci s klíčovými zainteresovanými stranami, abychom do roku 2025 umožnili přímé spojení mezi Indií a Českem," zdůrazňuje ředitelka odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.
Zlepšení vízové dostupnosti a přímé lety
Jedním z hlavních cílů roadshow bylo posílit vízovou dostupnost pro indické turisty. Znovuotevření konzulátu v Bombaji, plánované na začátek roku 2025, zlepší možnosti udělování víz a podpoří delší pobyty mimo Prahu.
„Zájem indických cestovatelů o Evropu roste. Česko je skvěle připraveno nabídnout pestrou paletu zážitků pro každého, od milovníků kultury až po dobrodruhy hledající přírodní krásy. Nahrává tomu i fakt, že se mění zvyklosti indických turistů, kteří chtějí vyrážet na cesty i mimo letní sezónu a stále více upřednostňují zážitkové pobyty. A tuzemsko je láká na úžasnou krajinu, inspirativní architekturu a nezapomenutelné kulinářské zážitky. V nadcházejících letech plánujeme intenzivní kampaně zaměřené na indický trh, které upozorní na 14 regionů Česka a nabídnou jedinečné gastronomické a wellness zážitky," shrnuje International marketing manager pro nové trhy z CzechTourism Barbara Andelová.
Silná spolupráce s indickým trhem
Roadshow v Dillí, Bangalore a Bombaji ještě více posílila intenzitu obchodní spolupráce, kdy čeští partneři mohli představit své nabídky a strategie pro indický trh. Akce podpořila úzkou B2B interakci a umožnila českým partnerům představit své nabídky a strategické plány pro indický trh v nadcházejících letech.
„Pro nás jako strategického partnera Česka bylo klíčové propojit českou delegaci s profesionály v cestovním ruchu a médií v Dillí, Bangalore a Bombaji. Naším cílem je posílit volnočasové, 'bleisure' i firemní cesty do Česka a usnadnit vízový proces, což povede k nárůstu počtu návštěvníků do tohoto nádherného srdce Evropy," uzavírá vedoucí oddělení služeb cestovního ruchu společnosti VFS Global GB Srithar.