Zahraniční zastoupení CzechTourism v Německu, společně s dalšími českými partnery z řad měst a regionů, reprezentovalo Česko na drážďanských městských slavnostech Canaletto v půlce srpna.
Na oblíbenou akci dorazil letos rekordní počet návštěvníků, více než 600.000. CzechTourism pro zájemce navíc přichystal soutěž s aplikací Mapy.com, která je ideální na plánování výletů a objevování Česka. Bonus letošní prezentace byl roadshow vůz města Brna, se kterým se zde letos poprvé prezentovala i největší moravská metropole.
Tradiční účast na Canaletto
Festival Canaletto probíhá vždy od pátku do neděle na vícero náměstích a ulicích historického centra Drážďan a letos se konal po sedmadvacáté. Akce je oblíbená jak u návštěvníků, tak u českých vystavovatelů. Od počáteční sólové prezentace CzechTourismu se český stánek rozrůstal o reprezentanty z řad českých měst, regionů a soukromých subjektů na letošních šest, konkrétně: Jihočeský kraj, město Plzeň, Živý kraj – DA Karlovarského kraje, Aquaforum Františkovy Lázně a.s., Ústecký kraj a Liberecký kraj.
„Pro náš kraj je to jedna z nejúspěšnějších akcí. Zájem o naši nabídku je vždy velký. Letošní rok díky skvělému počasí a rekordní účasti jsme nadmíru spokojeni. pochválila letošní ročník Radana Kubíčková, regionální projektová manažerka Ústeckého kraje.
Na pozvání CzechTourismu se na akci poprvé představilo i město Brno, které mělo svou vlastní expozici vedle stánku #VisitCzechia, a sice černý „obytňák“, který zval k návštěvě a „ochutnávce“ brněnských zážitků. Mimo jiné představilo hru „Brno Match“, kterou získalo pozornost organizátorů akce a tím pádem také reklamu na oficiálním facebookovém profilu festivalu.
Němečtí turisté objevují Česko s pomocí české aplikace Mapy.com
Spolková země Sasko je klíčová v rámci příjezdového cestovního ruchu do ČR, a tak je na Canalettu zájem o české informační materiály a inspirace, kam v Česku na dovolenou vždy velký. Letos CzechTourism pro návštěvníky přichystal soutěž ve spolupráci s českou aplikací Mapy.com, která je dostupná také v němčině a je ideální jak pro plánování trasy do Česka jako navigace, tak jako interaktivní aplikace pro objevování na místě. V rámci soutěže lidé mohou vyhrát prémiovou verzi aplikace.
„Soutěž s Mapy.com navazuje na naše marketingové téma pohodové dovolené, ve které se pojí aktivní a zároveň odpočinkové dovolené. Lze naplánovat kratší i delší výlety a vytipovat si místa zájmu dle preferencí od vyhlídkových bodů po zastávku v kavárně. Saští turisté nejen že dobře znají Česko, ale spousta z nich také již využívá aplikaci Mapy.com a do soutěže se nadšeně zapojovali,” shrnuje Jana Královcová, PR manažerka Zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu.
Výhled pro rok 2025 a 2026
I další aktivity německého zastoupení ČCCR budou směřovat do Saska. V listopadu se Česko představí na veletrhu TC Leipzig v Lipsku, který se specializuje na turistiku a caravaning. A začátkem příštího roku bude CzechTourism reprezentovat Česko také na drážďanském veletrhu cestovního ruchu Reisemesse Dresden. Poté se přesune do sousedního Bavorska na mnichovský veletrh f.re.e. (únor 2026) a i v příštím roce se vrátí na drážďanské Canaletto.
Němečtí turisté tvoří tradičně nejsilnější skupinu příjezdového cestovního ruchu do ČR. Loni do Česka přijelo opět rekordních 2,372 milionu (vs. 2,284 mil. v roce 2023) a očekávání pro letošní rok jsou podobná. Za první půlrok už naši zemi navštívilo již 1,118 milionu německých cestovatelů. Klíčové jsou pak právě příhraniční regiony Sasko a Bavorsko.
