Proběhl poslední letošní exportní workshop o Blízkém východě a Indii

Proběhl poslední letošní exportní workshop o Blízkém východě a Indii

DomůAktualityProběhl poslední letošní exportní workshop o Blízkém východě a Indii
Ve středu 1. 12. se konal poslední letošní online workshop o aktuální situaci na zdrojových trzích určený pro české subjekty v cestovním ruchu. Tentokrát jsme se zaměřili na zdrojové trhy Blízký východ a Indie, které v období před Covid-19 nabývaly na popularitě jakožto bonitní zdrojové trhy pro Českou republiku.
O chuti a plánech tamních obyvatel na cestování, probíhajících i připravovaných marketingových aktivitách CzechTourismu na těchto trzích a možnostech budoucí spolupráce informoval Marek Kroutil, manažer pro mezinárodní marketing – nové trhy, který má mimo Blízký východ a Indii v rámci své agendy na starosti také Izrael, Ukrajinu či Maďarsko.
 
Ačkoliv je Blízký východ velmi různorodé teritorium, v řadě ohledů jsou si jednotlivé země velmi podobné. Podle Marka Kroutila je společným znakem těchto zemí to, že „turisté z nich přijíždějící jsou velmi movití a rádi si dopřávají luxus, za který jsou ochotni si řádně zaplatit. Jsou citliví na přímá letecká spojení, proto je z hlediska České republiky dobře, že v současnosti mohou tito klienti vybírat z nabídek hned čtyř leteckých společností (Emirates Airline, flyDubai, Smartwings a Qatar Airways).” Z hlediska budoucích trendů je podle Marka Kroutila třeba počítat například s rostoucí poptávkou po outdoorových programech a cestách do přírody. V kurzu bude aktivní turismus a rozhodně se nesníží již dnes velká poptávka po wellness a lázeňských pobytech.
 
Indie má podle Marka Kroutila potenciál jak z hlediska dovolenkových pobytů či kongresů a konferencí, ale také svateb. „Z běžných návštěvníků tvoří ale hlavní cílovou skupinu rodiny s dětmi a cestovatelé ve věku od 18 do 34 let. Indičtí návštěvníci kladou důraz na gastronomii, vyhledávají především indickou kuchyni, případně vegetariánské či veganské pokrmy,” přiblížil teritorium Kroutil a dodal, že „MICE je v současné době velice důležitý produkt a my se na něj společně se svatebním turismem do budoucna chceme zaměřovat, protože má určitě vysoký potenciál jak z pohledu kvality cestujícího, tak z pohledu výše výdajů na cestovní ruch."
 
Chcete-li klienty z těchto zemí marketingově oslovit, musíte to podle Marka Kroutila učinit pomocí internetu a sociálních sítí. Téměř všichni obyvatelé Blízkého východu a naprostá většina obyvatel Indie již dnes má přístup na web a tráví na něm mnoho času.
 
V období před pandemií Covid-19 dosahovaly počty příjezdů z Indie 100 000 osob ročně. Ze Spojených arabských emirátů a Saúdské Arábie v tom samém roce přijelo 34 000, resp. 27 000 zahraničních hostů, kteří se ubytovali v hromadných ubytovacích zařízeních. Společným znakem příjezdů z těchto zemí bylo velmi vysoké pozitivní meziroční tempo růstu.
 
 
Více informací:
Marek Kroutil
Manažer pro mezinárodní marketing – nové trhy
kroutil@czechtourism.cz