Žáci a studenti usedli do lavic už v září. A v říjnu je následovala i odborná veřejnost z oblasti cestovního ruchu. Institut turismu agentury CzechTourism opět spustil podzimní část série školení pod názvem Akademie cestovního ruchu. Odborníci se tak dočkali dalších vzdělávacích kurzů.
Akademie cestovního ruchu zahrnuje sérii workshopů, školení a přednášek určených pracovníkům organizací destinačního managementu, turistických informačních center, ubytovacích zařízení a dalších subjektů působících v cestovním ruchu. Pořadatelé pečlivě vybírají jednotlivá témata s ohledem na aktuální trendy ovlivňující cestovní ruch v Česku i ve světě.
V uplynulých týdnech proběhl hned ve dvou termínech kurz zaměřený na práci s umělou inteligencí (AI). Ta už dávno v Česku nepatří mezi neznámá témata. Včetně oblasti cestovního ruchu. S její pomocí se i v tomto oboru dají například vyhodnocovat data, vytvářet chatboty, automatizovat opakující se činnosti, nebo pracovat s AI jako s pomocníkem pro copywriting.
Zájem o školení roste
„Zájem o školení v rámci Akademie cestovního ruchu stále roste, což mě velmi těší. Je to obrazem toho, že odborná veřejnost vnímá změny a témata, která rezonují ve světě i na domácím trhu, chce držet krok s dobou a dále se rozvíjet. Umělá inteligence v našem odvětví hraje stále větší roli. Pomáhá nám dosahovat strategických cílů a výrazně posiluje naši digitální transformaci,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na vzdělávání odborné veřejnosti CzechTourism dlouhodobě spolupracuje se společností Google.
„Tato praxe nám umožňuje podporovat rozvoj digitálních dovedností v tak důležitém odvětví, jako je cestovní ruch. AI nám nabízí nespočet možností, jak toto odvětví modernizovat a zefektivnit,“ doplňuje vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček.
Umělá inteligence jako hlavní téma
Uměla inteligence patří mezi jedno z hlavních témat letošního podzimního cyklu přednášek. Kurzu s názvem "Buďte produktivnější s AI" se zúčastnily bezmála tři stovky zástupců odborné veřejnosti – od destinačních organizací po turistická informační centra a vzdělávací instituce. A kvalitu přednášek si pochvalují. Potvrzuje to i jejich zpětná vazba, kterou pořadatelům akcí zasílají. Mimo jiné velmi oceňují, že kurzy jsou inspirativní a součástí jejich náplně jsou konkrétní příklady dobré praxe.
„Tato přednáška byla pro mě, jako zkušeného uživatele AI, vítaným osvěžením základů. Po absolvování specializovaných kurzů v USA a následném intenzivním sledování trendů jsem ocenil možnost aktualizovat si znalosti v kontextu českého trhu. Je chvályhodné, že CzechTourism přichází s takovou iniciativou, protože vzdělání v AI je klíčovým diferenciátorem úspěšných podniků a je zarážející, jak výrazně zaostávají odvětví jako cestovní ruch a hotelnictví. Každá snaha o změnu tohoto stavu je proto více než žádoucí. Myslím si, že CzechTourism tímto krokem významně přispívá k digitalizaci českého cestovního ruchu. Věřím, že se podobné iniciativy dočkají v budoucnu ještě větší podpory,“ shrnuje za všechny své dojmy jeden z účastníků školení Milan Pavelka ze společnosti Hotelmax, která nabízí poradenské služby v oblasti hospitality.
Další kurzy v nabídce
Kromě školení na téma umělé inteligence nabízí CzechTourism další kurzy zaměřené například na zpracování dat, marketing nebo digitální průvodce. K dispozici je též školení, na kterém členové týmu Institutu turismu představí účastníkům portál tourdata.cz nebo výsledky výzkumů Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a Iritace rezidentů. Veškeré aktuální informace zájemci najdou na webových stránkách agentury CzechTourim.
V uplynulých týdnech proběhl hned ve dvou termínech kurz zaměřený na práci s umělou inteligencí (AI). Ta už dávno v Česku nepatří mezi neznámá témata. Včetně oblasti cestovního ruchu. S její pomocí se i v tomto oboru dají například vyhodnocovat data, vytvářet chatboty, automatizovat opakující se činnosti, nebo pracovat s AI jako s pomocníkem pro copywriting.
Zájem o školení roste
„Zájem o školení v rámci Akademie cestovního ruchu stále roste, což mě velmi těší. Je to obrazem toho, že odborná veřejnost vnímá změny a témata, která rezonují ve světě i na domácím trhu, chce držet krok s dobou a dále se rozvíjet. Umělá inteligence v našem odvětví hraje stále větší roli. Pomáhá nám dosahovat strategických cílů a výrazně posiluje naši digitální transformaci,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na vzdělávání odborné veřejnosti CzechTourism dlouhodobě spolupracuje se společností Google.
„Tato praxe nám umožňuje podporovat rozvoj digitálních dovedností v tak důležitém odvětví, jako je cestovní ruch. AI nám nabízí nespočet možností, jak toto odvětví modernizovat a zefektivnit,“ doplňuje vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček.
Umělá inteligence jako hlavní téma
Uměla inteligence patří mezi jedno z hlavních témat letošního podzimního cyklu přednášek. Kurzu s názvem "Buďte produktivnější s AI" se zúčastnily bezmála tři stovky zástupců odborné veřejnosti – od destinačních organizací po turistická informační centra a vzdělávací instituce. A kvalitu přednášek si pochvalují. Potvrzuje to i jejich zpětná vazba, kterou pořadatelům akcí zasílají. Mimo jiné velmi oceňují, že kurzy jsou inspirativní a součástí jejich náplně jsou konkrétní příklady dobré praxe.
„Tato přednáška byla pro mě, jako zkušeného uživatele AI, vítaným osvěžením základů. Po absolvování specializovaných kurzů v USA a následném intenzivním sledování trendů jsem ocenil možnost aktualizovat si znalosti v kontextu českého trhu. Je chvályhodné, že CzechTourism přichází s takovou iniciativou, protože vzdělání v AI je klíčovým diferenciátorem úspěšných podniků a je zarážející, jak výrazně zaostávají odvětví jako cestovní ruch a hotelnictví. Každá snaha o změnu tohoto stavu je proto více než žádoucí. Myslím si, že CzechTourism tímto krokem významně přispívá k digitalizaci českého cestovního ruchu. Věřím, že se podobné iniciativy dočkají v budoucnu ještě větší podpory,“ shrnuje za všechny své dojmy jeden z účastníků školení Milan Pavelka ze společnosti Hotelmax, která nabízí poradenské služby v oblasti hospitality.
Další kurzy v nabídce
Kromě školení na téma umělé inteligence nabízí CzechTourism další kurzy zaměřené například na zpracování dat, marketing nebo digitální průvodce. K dispozici je též školení, na kterém členové týmu Institutu turismu představí účastníkům portál tourdata.cz nebo výsledky výzkumů Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a Iritace rezidentů. Veškeré aktuální informace zájemci najdou na webových stránkách agentury CzechTourim.