GDS - Globální distribuční systém - by měl soustřeďovat nabídku a prodej zážitků a služeb na jednom místě. V rámci projektu plánuje CzechTourism využít zavedený portál Kudyznudy.cz, který nyní využívá asi osmdesát tisíc podnikatelů. Systém nejen zjednoduší cestu zákazníka k zážitku, ale zviditelním nabídky i menších a středních podnikatelů, pomůže odhalit i méně známá a dosud neobjevená místa, což povede k rovnoměrnějšímu rozložení turistů po celé České republice.
Ambicí vytvoření nové platformy typu GDS v českém prostředí není konkurovat globálním zavedeným platformám, ale v rámci českého trhu vytvořit alternativu dostupnou zejména drobnějším subjektům, podpořit podnikání v cestovním ruchu a mít možnost řídit cestovní ruch směrem k distribuci služeb a turistů do regionů.
Online platforma bude umožňovat distribuci zážitků a služeb v oblasti cestovního ruchu a umožní napojení aktérů cestovního ruchu na všech úrovních, bude se rozvíjet v čase a přizpůsobovat se aktuálním trendům na trhu v oblasti turismu. Nabídka subjektů se tak bude dostávat směrem od poskytovatelů (individuální klientela a touroperátoři domácí i zahraniční) ke spotřebitelům (domácí i zahraniční turisté).
V rámci nového systému přitom nemusí být nutně budován nový systém ale využijeme rozvíjení otevřené platformy na již existujícím základě. Otevřená platforma bude ve svém základě zahrnovat rezervační funkce, bude otevřená a přístupná pro propojování s partnery v oblasti cestovního ruchu ať už půjde o rezervační systémy, startupy nebo regionální organizace.
Základní myšlenka projektu je v souladu se státní strategií Digitální Česko, především s cíli programu v pilíři Informační koncepce ČR (cíl 01. Uživatelsky přívětivé a efektivní digitální služby pro občany a firmy, dílčí cíle 1.04. a 1.05..)
Projekt GDS - systém pro soustředění a distribuci zážitků a služeb pro turisty vychází ze zkušeností s GDS v segmentu letecké dopravy i ze zkušeností se systémy řízení destinací (Destinations Management Systems) ve vyspělých turistických destinacích, kde tyto systémy fungují desítky let. Tvůrci projektu se inspirují např. v Rakousku, Německu nebo Nizozemí.
„V Česku jsou v cestovním ruchu deseti tisíce podnikatelských subjektů, ale jen ti největší dokážou svoji nabídku digitalizovat a dostat jí na zahraniční trh. Projekt GDS by měl pomoci i těm nejmenším, aby svoji on-line nabídkou mohli oslovit nejen domácí, ale i zahraniční návštěvníky,“ říká Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.
Online platforma bude umožňovat distribuci zážitků a služeb v oblasti cestovního ruchu a umožní napojení aktérů cestovního ruchu na všech úrovních, bude se rozvíjet v čase a přizpůsobovat se aktuálním trendům na trhu v oblasti turismu. Nabídka subjektů se tak bude dostávat směrem od poskytovatelů (individuální klientela a touroperátoři domácí i zahraniční) ke spotřebitelům (domácí i zahraniční turisté).
V rámci nového systému přitom nemusí být nutně budován nový systém ale využijeme rozvíjení otevřené platformy na již existujícím základě. Otevřená platforma bude ve svém základě zahrnovat rezervační funkce, bude otevřená a přístupná pro propojování s partnery v oblasti cestovního ruchu ať už půjde o rezervační systémy, startupy nebo regionální organizace.
Základní myšlenka projektu je v souladu se státní strategií Digitální Česko, především s cíli programu v pilíři Informační koncepce ČR (cíl 01. Uživatelsky přívětivé a efektivní digitální služby pro občany a firmy, dílčí cíle 1.04. a 1.05..)
Projekt GDS - systém pro soustředění a distribuci zážitků a služeb pro turisty vychází ze zkušeností s GDS v segmentu letecké dopravy i ze zkušeností se systémy řízení destinací (Destinations Management Systems) ve vyspělých turistických destinacích, kde tyto systémy fungují desítky let. Tvůrci projektu se inspirují např. v Rakousku, Německu nebo Nizozemí.
„V Česku jsou v cestovním ruchu deseti tisíce podnikatelských subjektů, ale jen ti největší dokážou svoji nabídku digitalizovat a dostat jí na zahraniční trh. Projekt GDS by měl pomoci i těm nejmenším, aby svoji on-line nabídkou mohli oslovit nejen domácí, ale i zahraniční návštěvníky,“ říká Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.
Děkujeme za konzultace a kooperaci na projektu: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR