Road Show Choca los Cinco 2024 ve Španělsku představila krásy Česka a dalších zemí
Poslední zářijový týden se ve Španělsku proběhl už pátý ročník Road Show Choca los Cinco 2024, na které se společně prezentovalo hned pět zemí. Kromě Česka tak svou zemi návštěvníkům představili zástupci Irska, Velké Británie, Norska a Polska. Číst více…
Czech Convention Bureau inspiruje: Aktuální trendy v kongresové turistice
Konec září se nesl ve znamení dalšího ročníku Czech Convention Bureau Inspirational Afternoon. V krásném prostředí nově zrekonstruované Fantovy budovy na pražském Hlavním nádraží se sešlo více než 160 zástupců regionů, hotelů, kongresových center, konferenčních míst a organizátorů kongresů. Společně diskutovali o nejnovějších trendech a vyslechli si poznatky z inspirativních případových studií v oblasti kongresového a incentivního turismu. Číst více…
Symposium Culinary Prague 2024
Desátý ročník ojedinělé akce, která přináší všem nadšeným a angažovaným kuchařům, cukrářům, číšníkům, mistrům odborného výcviku, majitelům hotelů, restaurací a všem, kdo pracuje v gastronomii, velkou dávku inspirace a energie pro další rozvoj. Číst více…
CzechTourism na MFF Cinematik 2024
Na 19. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Cinematik odpromítalo sedm festivalových kin celkem téměř 100 celovečerních a krátkometrážních filmů, často v beznadějně vyprodaných kinosálech. Návštěvnost festivalu zaznamenala letošní rok své další rekordy. Jedním z četných partnerů festivalu byl také CzechTourism Slovensko. Číst více…
Výsledek analýzy: Česká gastronomie je na vzestupu a připravená obstát v mezinárodní konkurenci
Česká gastronomie má velký potenciál a je připravena přilákat náročné klienty z domova i ze zahraničí. Rozvoj mimo Prahu, autentické sezónní suroviny a regionální ingredience představují hlavní pilíře, které mohou Česko posunout mezi přední kulinářské destinace. Bohatá tradice si postupně získává pozornost na mezinárodní scéně. Výsledky nedávné analýzy stavu tuzemské gastronomie ukázaly, že i když krátkodobý potenciál zůstává omezený, dlouhodobé vyhlídky jsou velmi pozitivní. Závěry analýzy stavu české gastronomie, která se zaměřovala na české regiony mimo hlavní město, byly tématem dnešního setkání Ministerstva pro místní rozvoj, agentury CzechTourism a zástupců české gastro scény. Číst více…
Výstava korunovačních klenotů 2024: Tajemná síla kamenů přiblíží historii české královské koruny
Od dnešního dne mají návštěvníci Pražského hradu opět příležitost si prohlédnout na vlastní oči nejcennější český poklad – korunovační klenoty. K vidění budou každý den až do konce září ve Vladislavském sále Starého královského paláce. Včera je sem dopravilo 7 klíčníků, jimiž jsou čelní političtí a církevní představitelé státu. Jeden z klíčů uchovává i prezident Petr Pavel, který rozhodl, že klenoty budou vystaveny nejen při mimořádných příležitostech, ale pravidelně každý rok při oslavách Dne české státnosti. Číst více…
Extrémní srážky a následné povodně zasáhly Česko
Předpovědi meteorologů se bohužel naplnily a severovýchodem Česka se o víkendu přehnala povodňová vlna. Srážky pokračují a záplavy hrozí v různých částech země. Číst více…
Upozornění pro cestovatele: Extrémní srážky zasáhnou Česko!
Meteorologové varují před extrémně silnými srážkami, které přicházejí na většinu území Čech, Moravy a Slezska. Výstraha ČHMÚ platí od 12. do 15. září. Nevydatnější srážky modely předpovídají do nedělního večera v pásu od Novohradských hor přes Vysočinu až po Jeseníky. Integrovaný záchranný systém, vodohospodáři, dopravci, provozovatelé ubytovacích zařízení, turistické destinace a další jsou v pohotovosti. Číst více…
Hrdinové cestovního ruchu 2024: Výjimečné osobnosti, které posouvají Česko na turistické mapě světa
Česko má už po třetí v historii nové „Hrdiny cestovního ruchu“. CzechTourism oceňuje v prestižní anketě tímto titulem ty, kteří svými nápady, inovacemi a odhodláním přispívají k rozvoji českého turismu, pomáhají propagovat krásu a rozmanitost naší země a zviditelňují Česko na mezinárodní turistické mapě. Číst více…
Češi se na podzim opět vrací k domácím dovoleným: favority jsou Jihočeský a Jihomoravský kraj
Podzimní dovolená v Česku zůstává i letos oblíbenou volbou Čechů. Podle nejnovějšího průzkumu Institutu turismu ji plánuje v tuzemsku strávit více než polovina (53 %) našinců, což je o 2 % více než loni. Nejčastěji si pro svůj pobyt vybírají Jihočeský (19 %) a Jihomoravský kraj (13 %). Tedy tradičně preferované destinace. Zasloužené volno si Češi chtějí užívat v průměru týden, o jeden den méně než před rokem. Vyrazit se chystají nejčastěji s partnerem, partnerkou nebo rodinou. Číst více…
Úspěch na festivalu Canaletto v Drážďanech – Česko zářilo na největším městském festivalu v Německu
Zahraniční zastoupení CzechTourism v Německu, společně s dalšími partnery, představilo Česko na největší městské slavnosti v Německu, festivalu Canaletto v Drážďanech. Akce přilákala přes půl milionu návštěvníků. U českého stánku se mimo jiné dozvěděli, jak u nás mohou aktivně odpočívat a relaxovat, ochutnali české speciality nebo zjistili, co naše země nabízí vyznavačům cyklistiky. Číst více…
Jihočeský kraj láká turisty z celého světa. I díky kultuře
Praha, Jihomoravský a Jihočeský kraj. Právě v tamních hotelech, pensionech a apartmánech se letos ve 2. čtvrtletí ubytovalo nejvíc hostů. Bylo jich 2,1 milionů, 589 tisíc a 454 tisíc. Nejdéle v dané době turisté zůstávali na Karlovarsku, průměrně tam strávili 4,66 dne. Celorepublikový průměr byl 3,34 dne, v Jihočeském kraji, kde se koná Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, cestovatelé pobyli zpravidla 3,35 dne. Ukazují to Tourdata.cz, tedy portál provozovaný Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism, která je partnerem 33. Festivalu Krumlov. Číst více…
CzechTourism spustil podzimní fázi kampaně Unexpected Wellbeing – ukazuje Česko jako oázu aktivního odpočinku
CzechTourism spouští podzimní fázi letošní klíčové kampaně „Unexpected Wellbeing“. I v této vlně ukazuje zahraničním turistům, jak při cestování v Česku sportovat, relaxovat a odpočívat. Klade důraz na unikátní možnosti, které Česko nabízí v rámci aktivního turismu. Podzimní fáze běží od 1. září do konce října. V listopadu na ni naváže zimní vlna zaměřená na zimní sporty a vánoční trhy. Originální vizuály připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP. Číst více…
Česko si drží pozici na špici světového pivního turismu: láká na unikátní zážitky spojené s pivem a tradicí
Česko láká stále více turistů i díky bohaté pivní tradici. Podle posledních statistik České centrály cestovního ruchu – CzechTourism se mezi nejoblíbenější pivní destinace řadí Plzeňský Prazdroj, který loni navštívilo bezmála 530 tisíc lidí, a pivní unikáty v Žatci, jako jsou Chrám Chmele a Piva nebo Chmelařské muzeum. Významný nárůst zaznamenávají i pivní lázně, jejichž popularita stoupá napříč republikou. Číst více…
Polsko má jedno moře, Česko tisícovku koupališť!
Tento slogan s lehkou nadsázkou dokonale vystihuje potenciál, jež nabízí česká koupaliště zahraničním turistům. V poslední době ho objevují například cestovatelé z Polska. Češi, jako obyvatelé vnitrozemské země, berou koupaliště jako samozřejmost, ale pro Poláky a jiné návštěvníky, kteří mají tendenci trávit volno zejména v přímořských letoviscích, mohou být mnohé české plovárny, bazény, ale třeba i přírodní biotopy, zatopené lomy, pískovny atd. velmi příjemným překvapením. Číst více…
Kariéra v CzechTourism – hledáme nové kolegy a kolegyně
Pokud vám je blízká oblast cestovního ruchu a pokládáte ji za zajímavou, pak pro vás máme skvělou zprávu! Hledáme kolegy a kolegyně, kteří rozšíří náš tým a budou se s námi podílet na propagaci Česka a jeho krás. Číst více…
Země V4 spustily společnou kampaň v USA, cílí na „Kreativní města střední Evropy“
Země Visegrádské čtyřky (V4) ve spolupráci s European Travel Commission (ETC) odstartovaly novou on-line kampaň zaměřenou na americký trh s názvem „Creative Cities of Central Europe“ (Kreativní města střední Evropy). Dvouměsíční kampaň odstartovala 1. srpna 2024 a zaměřuje se na propagaci moderní a kreativní stránky středoevropských měst. Cílem je nalákat cestovatele z USA, kteří hledají autentické zážitky mimo tradiční turistické trasy. Číst více…
Česko láká více turistů, roste počet návštěvníků ze vzdálených trhů
Během druhého čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských hotelů, penzionů a dalších hromadných ubytovacích zařízení celkem 6 mil. hostů. Celkem 54 % (3,2 mil.) tvořili domácí turisté, 46 % (2,8 mil.) pak návštěvníci ze zahraničí. Tuzemsko si v průběhu dubna-června 2024 nejčastěji vybírali jako svou dovolenkovou destinaci cestovatelé ze sousedních zemí (Německo - 631 tis, Polsko – 253 tis. a Slovensko - 247 tis. lidí). Ve větším počtu dorazili také turisté z USA (161 tis.) a Velké Británie (121 tis.). Počet zahraničních návštěvníků, kteří se ubytovali v některém z hromadných ubytovacích zařízení v meziročním srovnání vzrostl o 9,3 %, v případě domácích hostů pak klesl o 1,4 %. Meziročně stoupl i počet přenocování (o 0,9 %) na celkových 13,9 milionu nocí. Květnové Mistrovství světa v ledním hokeji se odrazilo v návštěvnosti zejména v Moravskoslezském kraji a Praze. Číst více…
CzechTourism přispěl k posílení pozice Česka na světové turistické mapě, jeho zástupci představili tuzemsko na MILT Congress 2024
Česká republika sklidila úspěch na prestižním veletrhu v Indii, kde CzechTourism představil Česko jako ideální destinaci pro luxury a incentivní cestování. Veletrh Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions (MICE) India & Luxury Travel Congress (MILT Congress 2024) proběhl koncem července v indickém Džajpúru. Akce nabídla jedinečnou příležitost k prezentaci tuzemska jako významné destinace v oblasti MICE, Luxury a Wedding turismu. Číst více…
Česko zazářilo na National Geographic Traveller Food Festivalu 2024, s velkou chutí ho ochutnali nejen Britové
Tradiční lázeňské oplatky, české a moravské víno nebo třeba slivovice Jelínek. Nejen tyto tuzemské delikatesy měli možnost ochutnat návštěvníci National Geographic Traveller Food Festivalu 2024 v Londýně. V prostorách české expozice, kterou už počtvrté připravili zástupci CzechTourism ve spolupráci s klíčovými partnery – Ensana Health Spa Hotels, Národním vinařským centrem a Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava, mohli návštěvníci prestižní akce ochutnat a zažít to nejlepší, co česká gastronomie a kultura nabízí. Hlavním cílem bylo představit mimopražské destinace. Festivalu se zúčastnilo přes 8 000 návštěvníků. Číst více…
Rok české hudby pokračuje. CzechTourism se představil na prestižním operním festivalu ve Finsku
Zahraniční zastoupení CzechTourism ve Skandinávii a Finsku se na přelomu července a srpna prezentovalo na operním festivalu Savonlinna. Týden plný kultury a zážitků přilákal návštěvníky z celého světa. Příchozí si na prestižní akci mohli užít Česko všemi smysly – členové Národního divadla v Praze, které na akci hostovalo, představilo kulturu v českém provedení, milovníci pěnivého moku si na nádvoří středověkého hradu dopřávali české pivo a vyznavači obrázkových vzpomínek mohli zamířit do speciálního fotokoutku CzechTourism. Číst více…
CzechTourism vyhlašuje výběrové řízení na realizaci kampaně OTA 24
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism vyhlašuje výběrové řízení na realizaci zahraniční reklamní kampaně s názvem OTA 24. Cílem je zvýšit zájem turistů z Velké Británie, Irska a Španělska o návštěvu Česka. Číst více…
Czech Convention Bureau Inspirational Afternoon: 2. ročník odborné konference v oblasti MICE
2. ročník konference zaměřené na oblast kongresové a incentivní turistiky - Czech Convention Bureau Inspirational Afternoon proběhne dne 26. 9. 2024 v nově zrekonstruovaných secesních prostorách pražské Fantovy Budovy. Číst více…
Červencový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: Kulturní aktivity
Malování vínem, taneční lekce, graffiti workshop, výroba papíru, lekce modrotisku... To vše a mnohem více naleznete v červencovém vydání měsíčníku Czech Convention Bureau. Číst více…
Hrdinové cestovního ruchu 2024: Hlasujte pro své favority!
Právě odstartovalo hlasování už 3. ročníku ankety „Hrdinové cestovního ruchu“. Až do 16. srpna 2024 mohou lidé posílat hlas svému favoritovi ze seznamu finalistů, který vznikl na základě nominací ze strany odborníků působících v oblasti cestovního ruchu. Prestižní ocenění vyhlašuje agentura CzechTourism. Číst více…
Zájem o vinařské oblasti v Česku roste, potvrzuje to i fakt, že v tuzemsku příští rok proběhne prestižní konference k vinařskému turismu IWINETC 2025
Vinařský turismus v Česku prochází dynamickým rozvojem a stává se důležitou součástí cestovního ruchu. Roste zájem o návštěvy vinařských oblastí, které nabízejí nejen kvalitní vína, ale i bohaté kulturní a gastronomické zážitky. Číst více…
Přímé letecké spojení mezi Prahou a Soulem funguje už 20 let!
Seriál „Milenci v Praze“ spustil v Koreji na začátku milénia první zájem o Česko, který korunovalo zavedení přímého leteckého spojení společnosti Korean Air. První modrobíle zbarvený Airbus A330-200 přistál na pražském letišti 15. 5. 2004. Číst více…
CzechTourism vyhlašuje veřejnou zakázku na dodavatele audiovizuálního obsahu
Hledáme kreativního a profesionálního partnera pro zajištění audiovizuálního obsahu, který nám pomůže prostřednictvím marketingových kampaní ukázat Česko celému světu. Číst více…
CzechTourism představil krásu a rozmanitost Česka na veletrhu cestovního ruchu v Rijádu
Obrovský zájem ze strany profesionálů působících v oblasti cestovního ruchu, zástupců světových médií i potenciálních turistů. Takový je výsledek prezentace Česka pod taktovkou agentury CzechTourism na veletrhu Riyadh Travel Fair 2024 (RTF). Cílem bylo představit všem příchozím české kulturní dědictví, úchvatnou krajinu, moderní atrakce a špičkové lázeňství. Akce proběhla koncem května v prostorách Riyadh International Convention & Exhibition Center a zaměřovala se na lákání cestovatelů z regionu GCC (Rady pro spolupráci v Zálivu). Číst více…
Všesokolský slet přitahuje tisíce turistů: Praha jako centrum mezinárodního zájmu
I letošní XVII. ročník Všesokolského sletu v termínu 30.6. – 5. 7. 2024 přitahuje, stejně jako ty předchozí, tisíce návštěvníků z celého světa. Významně tak přispívá k oživení cestovního ruchu jak v hlavním městě, tak v přilehlých regionech. Tradiční událost, která se koná každých šest let, propaguje nejen bohatou sokolskou tradici, ale generuje také výrazné ekonomické přínosy pro místní podnikatele a obecně celý sektor cestovního ruchu. Číst více…
Enormní zájem Poláků o Česko: CzechTourism je láká k návštěvě tuzemska prostřednictvím nových kampaní
Více než pět desítek novinářů se účastnilo tiskové konference, kterou ve Varšavě uspořádalo tamní zahraniční zastoupení CzechTourism. Vzhledem k vysoké poptávce ze strany polských médií o informace o Česku proběhla akce dokonce ve dvou termínech – dopoledne v hotelu Hampton by Hilton a odpoledne v budově Českého centra. Výsledkem je téměř 30 mediálních výstupů a další se každý den objevují. Číst více…
CzechTourism vyhlásil veřejnou zakázku na grafické služby
Agentura CzechTourism vyhlásila veřejnou zakázku na zajištění standardních i kreativních grafických prací a hledá partnera, který bude zodpovědný za grafické návrhy a úpravy marketingových materiálů pro český i zahraniční trh po dobu čtyř let. Číst více…
Ostrava bude hostit Czechia Travel Trade Day 2025
Další ročník významné akce Czechia Travel Trade Day 2025 proběhne v Ostravě ve dnech 28. - 29. dubna 2025. Tentokrát představí nejen účastníkům turistický potenciál Moravskoslezského kraje. Číst více…
Červnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: Unikátní zážitky pro VIP klientelu
Červnový měsíčník je věnovaný tipům na unikátní zážitky, venues a ubytování. Číst více…
Češi i zahraniční turisté objevují krásy Česka přes sportovní aktivity
Pěší turistika, wellness a fitness aktivity nebo cyklistika. To jsou oblasti související se sportem, ve kterých Česko aktuálně zaznamenává největší zájem ze strany domácích i zahraničních turistů. Vyznavači sportu hojně míří do Adršpašsko-Teplických skal, na Lysou horu v Beskydech nebo třeba do Punkevních jeskyní. Číst více…
Slovenské Rádio FM nabídlo svým posluchačům tipy na cestování po Česku
Populární moderátorská dvojice Ego a Dominika si do Rána na eFeMku pozvala ředitelku zahraničního zastoupení CzechTourism na Slovensku Noru Gill. Hodinové živé vysílání přineslo množství tipů na návštěvu atraktivních míst napříč celou republikou. Číst více…
Přímá linka mezi Prahou a Pekingem – nový impuls pro příjezdový cestovní ruch z Číny
Od 24. června 2024 má Praha opět přímé letecké spojení s pevninskou Čínou. Každé pondělí, středu a pátek zajistí společnost Hainan Airlines pravidelné spojení mezi českou metropolí a Pekingem. Jde o významný krok, který podpoří příjezdový cestovní ruch z této asijské destinace. A je dobrou zprávou i pro české cestovatele. Číst více…
Úspěch konferenční turistiky: letní škola CityDNA míří do Brna
Jižní Morava se stane na konci srpna dějištěm tradiční CityDNA Summer School. Její program je spojený s tzv. meeting industry: zaměřuje se na konferenční turistiku a byznysová setkání. Organizátoři v rámci 38. ročníku letní školy očekávají, že do Brna zamíří zhruba 50 účastníků z různých zemí Evropy, a to nejen profesionálů, ale také nováčků, kteří se v tomto oboru chtějí zorientovat. Číst více…
MICE nákupčí z celého světa v Praze: Events Club Forum 2024
Třetí ročník Events Club Fora – mezinárodního odborného fóra zaměřeného na oblast kongresové a incentivní turistiky proběhl v polovině června v pražském Kongresovém centru. Během dvoudenního workshopu doplněného odbornými prezentacemi, edukačním programem, networkingovými možnostmi a navazujícími tripy do Ústeckého kraje, Moravskoslezského kraje a na Jižní Moravu se setkaly více než dvě stovky účastníků. Hlavním partnerem akce bylo Czech Convention Bureau. Číst více…
Rok 2023 a cestovní ruch v Česku: táhnou kulturní i technické památky, zoologické zahrady či příroda
Rok 2023 byl pro český cestovní ruch úspěšný. Podle nejnovějších dat Institutu turismu, který má aktuálně v databází 1 369 míst (v roce 2022 to bylo 1 255 míst), se návštěvnost po celé republice významně zvýšila. Aktuální čísla České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že se cestovní ruch opět dostává na předcovidová data. Mezi nejoblíbenější turistické cíle loni patřil tradičně Pražský hrad, dále Lanová dráha na Petřín a Zoologická zahrada hl. m. Prahy. V první desítce nejfrekventovanějších míst se umístily hned tři zoologické zahrady a safari park, což dokládá rostoucí oblíbenost těchto turistických cílů. Číst více…
Češi letos plánují utratit více za letní dovolenou, mírně roste zájem o zahraničí
Celkem 61 % Čechů se chystá strávit letošní letní dovolenou v tuzemsku, nejčastěji v Jihočeském a Jihomoravském kraji. Vyrazit se chystají nejčastěji s rodinou, partnerem či partnerkou. V průměru chtějí odpočívat 10 dní. Jako hlavní náplň volna si představují lehčí sportovní aktivity, ale také návštěvu kulturních památek nebo atrakcí určených pro celou rodinu. V průměru se chystají utratit 9 284 korun na osobu za celou dobu. Pobyt v zahraničí v létě plánuje 60 % respondentů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…
Agentura CzechTourism zavedla DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí
Agentura CzechTourism zavedla DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí. Číst více…
Světový den životního prostředí letos přináší téma obnovy půdy, desertifikace a odolnosti vůči suchu
Dnes, 5. června, slavíme Světový den životního prostředí, významný den vyhlášený Organizací spojených národů (OSN) v roce 1972. Tento den nám připomíná důležitost péče o naši planetu a vybízí nás k zamyšlení nad stavem životního prostředí a k aktivnímu přispění k jeho ochraně. Číst více…
Česko patří mezi nejžádanější kongresové destinace světa
Česko se podle Mezinárodní kongresové asociace ICCA (International Congress and Convention Association) umístilo na 19. místě v žebříčku nejžádanějších konferenčních destinací, což je historicky nejlepší výsledek. Praha si stejně jako loni udržela pátou pozici mezi evropskými městy a celosvětově skončila na šesté příčce. Úspěch Česka na globálním kongresovém poli tak potvrzuje nejen to, že dlouhodobá spolupráce tuzemské veřejné a soukromé sféry je v tomto ohledu efektivní, ale i to, že roste zájem zahraničních nákupčích o regionální nabídku. Tento trend prokázal též letošní ročník veletrhu IMEX ve Frankfurtu, na kterém se koncem května představilo 3 100 společností ze 150 zemí světa. Číst více…
Newsletter CzechTourismu je zpět: Přihlaste se k odběru a buďte s námi v obraze!
A je to tady! Po nutné technické pauze jsme zpět s nejnovějším číslem našeho informačního newsletteru! Díky němu budete vždy v obraze o dění v agentuře CzechTourism. Budete pravidelně dostávat informace o nejzajímavějších novinkách v oblasti cestovního ruchu. Číst více…
Květnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: tipy na místa pro family days
Květnový měsíčník je věnovaný tipům na místa vhodná pro family days. Číst více…
Udržitelné cestování: Mladí lidé jdou příkladem
Pětina Čechů zná pojem udržitelné cestování a 9 z 10 turistů by informace o udržitelnějším cestování uvítalo. Jen jeden z deseti cestovatelů se setkal s ekologickým certifikátem v ubytovacích zařízeních. Vyplynulo to z výzkumu, který pro CzechTourism provedla společnost NMS Market Research. Cílem bylo zjistit povědomí české populace o udržitelném cestovním ruchu, identifikovat hlavní motivátory a bariéry, a poskytnout podklady pro další rozvoj a podporu této oblasti. Číst více…
Tuzemské lázně loni přivítaly téměř milion hostů. Letošní sezóna se právě rozjíždí
Celkem 926 tis. hostů loni zamířilo do některého z tuzemských lázeňských ubytovacích zařízení (LUZ). Bezmála 60 % z nich (541 tis.) tvořili domácí návštěvníci, kteří nejčastěji směřovali do Karlovarského, ale i Zlínského, Olomouckého a Jihočeského kraje. Cizinci pak preferovali převážně Karlovarsko. Lázně v Česku se jich rozhodlo navštívit 384 tisíc, z toho bezmála 372 tisíc právě v Karlovarském kraji. A na návštěvníky se lázně těší i letos. Slibují sezónu plnou kulturních akcí, inovací a zlepšení v lázeňských zařízeních napříč celou republikou. Číst více…
Den Evropy v Bratislavě a Banské Bystrici provázel velký zájem veřejnosti
Ve čtvrtek 9. května 2024 se ve Staré tržnici v centru Bratislavy konala symbolická oslava narozenin Evropské Unie, během níž si Česko i Slovensko připomnělo 20. výročí našeho členství v tomto uskupení. Hlavními organizátory byly Zastoupení Evropské komise na Slovensku a zdejší Kancelář Evropského parlamentu. Číst více…
Agentura CzechTourism spustila nový DNS pro nákup inzertního prostoru!
Na základě ukončení platnosti stávajícího dynamického nákupního systému (DNS) zveřejnila Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism novou veřejnou zakázku na zajištění nákupu inzertního prostoru pro mediální kampaně v Česku i zahraničí, a to na následujících 6 let. Číst více…
Praha patří mezi nejlepší kulturní města Evropy
Metropole Česka patří mezi evropská hlavní města, která nabízejí milovníkům kultury ty nejlepší zážitky. Vyplývá to ze studie globální platformy elektronického obchodování Ubuy France. Podle výsledků se Praha umístila na druhém místě v žebříčku TOP 20 evropských hlavních měst. Číst více…
…A vítězem je …Muzeum středního Pootaví Strakonice!
Muzeum středního Pootaví Strakonice se stalo vítězem 5. ročníku soutěže Muzeum roku, která probíhala na turistickém portálu Kudy z nudy od 25. května 2023 do 31. března 2024. Soutěž Muzeum roku byla vyhlášena jako součást mediální kampaně Národní soutěže muzeí Gloria musaealis. Číst více…
Agentura CzechTourism a osm českých partnerů představili v Dubaji Česko jako skvělou destinaci k návštěvě
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci se Zastupitelským úřadem v Abú Dhabí zprostředkovala účast osmi českých partnerů na 31. ročníku největšího B2B veletrhu na Blízkém východě „Arabian Travel Market“ (ATM) v Dubaji. Společně představili návštěvníkům Česko jako zemi, kterou stojí za to navštívit. A zájem o tuzemský stánek byl značný. Číst více…
Zástupci Česka bodovali na veletrhu cestovního ruchu v Dubaji
Po třech letech zprostředkovala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci se Zastupitelským úřadem v Abú Dhabí účast osmi českých partnerů na 31. ročníku největšího B2B/B2C veletrhu na Blízkém východě „Arabian Travel Market“ (ATM) v Dubaji. Společně představili návštěvníkům Česko jako zemi, kterou stojí za to navštívit. A zájem o tuzemský stánek byl značný. Číst více…
Novou ředitelkou odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism je Jana Štumpová Konicarová
Na této pozici se chce zaměřit na posílení pozitivního image a jasného positioningu Česka ve světě. Jejím cílem je podporovat cestovní ruch a ekonomický rozvoj tuzemska prostřednictvím efektivního a inovativního marketingu. Číst více…
V prvním čtvrtletí letošního roku přicestovalo do Česka více zahraničních turistů, vzrostl i počet domácích návštěvníků. Prodlužuje se doba, kterou u nás cestovatelé stráví
Během prvního čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských hotelů, penzionů a dalších hromadných ubytovacích zařízení celkem 4,1 mil. hostů. Téměř 53 % (2 174 tis.) tvořili domácí turisté, 47 % (1 942 tis.) pak návštěvníci ze zahraničí. Tuzemsko si v průběhu ledna-března 2024 nejčastěji vybírali jako svou dovolenkovou destinaci cestovatelé ze sousedních zemí (Německo - 0,5 mil., Slovensko - 177 tis. a Polsko - 143 tis. lidí). Ve větším počtu dorazili také turisté z Velké Británie (113 tis.) a Itálie (110 tis.). Počet zahraničních návštěvníků, kteří se ubytovali v některém z hromadných ubytovacích zařízení v meziročním srovnání vzrostl o 17 %, v případě domácích hostů pak o 3 %. Meziročně stoupl i počet přenocování (o 7,7 %) na celkových 10,6 milionu nocí. Číst více…
CzechTourism opět připravil sérii exportních workshopů s řediteli zahraničních zastoupení
I v letošním roce vypíše CzechTourism sérii celkem 8 termínů exportních workshopů s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism. V rámci online platformy představí ředitelé tamních trhů svým partnerům aktuální situaci na daném trhu a možnosti spolupráce. Číst více…
Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Polsku s působností pro Litvu a Lotyšsko má nového ředitele
Ředitelem zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism v Polsku je nově Tomáš Zukal. Jeho hlavním cílem je dostat Česko do hlubokého povědomí Poláků jakožto neodolatelnou destinaci, která stojí za ještě delší, a ještě častější návštěvu. Číst více…
Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch
S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. května, roste počet rezervací v hromadných ubytovacích zařízeních v Česku. Aktuálně si lidé na první víkend šampionátu zamluvili v Praze už bezmála 86 % a v Ostravě 75 % tamních ubytovacích kapacit. Nárůst zájmu potvrzují i další regiony, zejména ty, které jsou nedaleko uvedených měst. Data Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že MS v ledním hokeji, na které se chystají fanoušci ze všech koutů světa, představuje významnou příležitost pro český cestovní ruch. Číst více…
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval
Do Královehradeckého kraje loni přijelo nejvíce turistů za posledních 11 let. Celkem jich tento region navštívilo více než 1,5 milionu, z toho 80 % tvořili rezidenti a pětinu pak zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj, po Praze, Jihomoravském a Jihočeském kraji, čtvrtým nejnavštěvovanějším. Z aktuálních dat vyplývá, že cestovní ruch nabírá na síle a dostává se na předcovidová čísla. S podporou, zejména zahraniční návštěvnosti, pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2024, která právě odstartovala v Hradci Králové. Pořádá ji CzechTourism ve spolupráci s Královéhradeckou krajskou centrálou cestovního ruchu, Královéhradeckým krajem a Statutárním městem Hradec Králové. Číst více…
Dubnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: udržitelné MICE projekty
Dubnový měsíčník je věnovaný udržitelným projektům, které představují inovativní přístupy v oblasti MICE s důrazem na ekologické a sociální aspekty. Číst více…
Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji
Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům příjmů v rámci cestovního ruchu. Golf získává na oblibě jak u domácích, tak zahraničních turistů. Česko v tomto ohledu může nabídnout zábavu pro celou rodinu. Pozici jednoznačného lídra ve východní Evropě aktuálně potvrzuje i otevření největší golfové destinace v tuzemsku – 55 HOLES Golf Destination, která vznikla propojením dvou golfových resortů Prosper Golf Resortu Čeladná a Golf & Ski Resortu Ostravice. Číst více…
Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu
V uplynulém roce navštívilo některou z kulturních památek v Česku 43 % cizinců a 36 % domácích cestovatelů. Nejčastěji navštěvovanými jsou hrady a zámky. Prim pak hrají památky v Praze, kde návštěvníci utrácí za tuto aktivitu také nejvíce. Ze zahraničních návštěvníků památky v Česku vyhledávají nejčastěji cestovatelé z USA, Francie, Španělska a Itálie. Číst více…
Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu
Česká gastronomie je připravena na náročné klienty a zdejší restaurace, kavárny, cukrárny a další podniky mají nejen bonitním klientům co nabídnout. V rámci připravované spolupráce se světoznámým kulinářským průvodcem Michelin Guide se pak otevírá další prostor, jak tuto oblast v rámci Česka zvednout a přilákat do tuzemska vyšší počet bonitních klientů ze zahraničí a také podpořit regiony mimo hlavní město. Číst více…
Analýza segmentů - zdrojový trh Německo
Dokument analýza segmentů obsahuje souhrn nejdůležitějších informací o jednotlivých segmentech zdrojového trhu - Německo. Jedná se o segmenty spadající pod produkt aktivní dovolená - pěší turistika, cyklo, vodáctví, golf, lyže a další segmenty, například dovolená s dětmi atd. Číst více…
Veřejná zakázka na zajištění nákupu mediálního prostoru pro sportovní a kulturní akce spuštěna
Agentura CzechTourism spustila DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí Číst více…
Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand
Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade. Číst více…
Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu
Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže zahraničním turistům letošní klíčová kampaň agentury CzechTourism „Unexpected Wellbeing“. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál „Unexpected Traditions“ z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. Cíl? Nalákat do Česka co nejvíce cestovatelů z celého světa. Originální vizuály, které bez klišé představují hlavní témata možné aktivní či lázeňské dovolené v Česku, připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP. Číst více…
Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek
Celkem 56 % Čechů letos plánuje strávit jarní dovolenou v tuzemsku. Nejčastěji v Jihočeském a Středočeském kraji. V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami a dále návštěvu kulturních památek. V průměru se chystají utratit 6 713 korun na osobu za celou dobu. Do zahraničí se na jaře chystá 42 % Čechů. Naopak s jarní dovolenou vůbec nepočítá zhruba třetina Čechů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…
Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu
Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. Od 26. března 2024 tak mohou lidé vyrazit třikrát týdně z Belgie do Česka a zpátky. Cesta potrvá zhruba patnáct hodin. Přibyly nové zastávky, a to v Drážďanech, Bad Schandau, Děčíně, Ústí nad Labem a Praze. Jediným přestupem v Bruselu se k nám pak zájemci dostanou i z Paříže či Londýna. Číst více…