Aktuality

DomůAktuality
Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji
18. 04. 2024

Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům příjmů v rámci cestovního ruchu. Golf získává na oblibě jak u domácích, tak zahraničních turistů. Česko v tomto ohledu může nabídnout zábavu pro celou rodinu. Pozici jednoznačného lídra ve východní Evropě aktuálně potvrzuje i otevření největší golfové destinace v tuzemsku – 55 HOLES Golf Destination, která vznikla propojením dvou golfových resortů Prosper Golf Resortu Čeladná a Golf & Ski Resortu Ostravice. Číst více…

Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu
18. 04. 2024

Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu

V uplynulém roce navštívilo některou z kulturních památek v Česku 43 % cizinců a 36 % domácích cestovatelů. Nejčastěji navštěvovanými jsou hrady a zámky. Prim pak hrají památky v Praze, kde návštěvníci utrácí za tuto aktivitu také nejvíce. Ze zahraničních návštěvníků památky v Česku vyhledávají nejčastěji cestovatelé z USA, Francie, Španělska a Itálie. Číst více…

Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu
14. 04. 2024

Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu

Česká gastronomie je připravena na náročné klienty a zdejší restaurace, kavárny, cukrárny a další podniky mají nejen bonitním klientům co nabídnout. V rámci připravované spolupráce se světoznámým kulinářským průvodcem Michelin Guide se pak otevírá další prostor, jak tuto oblast v rámci Česka zvednout a přilákat do tuzemska vyšší počet bonitních klientů ze zahraničí a také podpořit regiony mimo hlavní město. Číst více…

Analýza segmentů - zdrojový trh Německo
12. 04. 2024

Analýza segmentů - zdrojový trh Německo

Dokument analýza segmentů obsahuje souhrn nejdůležitějších informací o jednotlivých segmentech zdrojového trhu - Německo. Jedná se o segmenty spadající pod produkt aktivní dovolená - pěší turistika, cyklo, vodáctví, golf, lyže a další segmenty, například dovolená s dětmi atd.  Číst více…

Veřejná zakázka na zajištění nákupu mediálního prostoru pro sportovní a kulturní akce spuštěna
9. 04. 2024

Veřejná zakázka na zajištění nákupu mediálního prostoru pro sportovní a kulturní akce spuštěna

Agentura CzechTourism spustila DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí Číst více…

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand
9. 04. 2024

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand

Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade. Číst více…

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu
8. 04. 2024

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu

Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže zahraničním turistům letošní klíčová kampaň agentury CzechTourism „Unexpected Wellbeing“. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál „Unexpected Traditions“ z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. Cíl? Nalákat do Česka co nejvíce cestovatelů z celého světa. Originální vizuály, které bez klišé představují hlavní témata možné aktivní či lázeňské dovolené v Česku, připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP. Číst více…

Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek
27. 03. 2024

Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek

Celkem 56 % Čechů letos plánuje strávit jarní dovolenou v tuzemsku. Nejčastěji v Jihočeském a Středočeském kraji. V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami a dále návštěvu kulturních památek. V průměru se chystají utratit 6 713 korun na osobu za celou dobu. Do zahraničí se na jaře chystá 42 % Čechů. Naopak s jarní dovolenou vůbec nepočítá zhruba třetina Čechů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…

Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu
26. 03. 2024

Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu

Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. Od 26. března 2024 tak mohou lidé vyrazit třikrát týdně z Belgie do Česka a zpátky. Cesta potrvá zhruba patnáct hodin. Přibyly nové zastávky, a to v Drážďanech, Bad Schandau, Děčíně, Ústí nad Labem a Praze. Jediným přestupem v Bruselu se k nám pak zájemci dostanou i z Paříže či Londýna. Číst více…

Země Visegrádské skupiny se letos společně zaměří na lákání turistů ze vzdálených trhů
22. 03. 2024

Země Visegrádské skupiny se letos společně zaměří na lákání turistů ze vzdálených trhů

Společná koordinace aktivit, propagace kulturních a přírodních bohatství regionů, vzájemná výměna dat a znalostí o trendech a výzvách v rámci cestovního ruchu. Takový je závěr pravidelného zasedání členských zemí Visegrádské skupiny, které proběhlo v Praze. Zástupci Česka, Slovenska, Polska a Maďarska během něj podepsali Protokol o spolupráci v oblasti cestovního ruchu V4, jehož součástí je také Marketingový plán společných aktivit zemí V4 na rok 2024. Číst více…

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky, ukázal to letošní ročník veletrhu Ferien Messe Wien, jehož partnerskou zemí bylo Česko
21. 03. 2024

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky, ukázal to letošní ročník veletrhu Ferien Messe Wien, jehož partnerskou zemí bylo Česko

Značný zájem o cestování nejen v rámci Evropy, ale i do vzdálenějších destinací, důraz na udržitelnost a individuální zážitky z cest. Takové jsou aktuální preference Rakušanů, pokud jde o letní dovolenou. Do Česka jich loni přijelo bezmála 320 tisíc, což je nejvíce za posledních 12 let. V průměru zde strávili téměř tři dny. Nejčastěji míří do Prahy, Jihočeského a Jihomoravského kraje. Vyrážejí za památkami, dobrým jídlem, ale i turistikou. Nejen to zaznělo během uplynulého víkendu na největším veletrhu cestovního ruchu Ferien Messe ve Vídni, jehož partnerskou zemí bylo letos Česko. Tuzemskou prezentaci zajistil CzechTourism. Číst více…

Investovat do cestovního ruchu se vyplácí, je klíčovou součástí ekonomiky a Česko má co nabídnout – HOLIDAY WORLD & REGION WORLD odstartoval
15. 03. 2024

Investovat do cestovního ruchu se vyplácí, je klíčovou součástí ekonomiky a Česko má co nabídnout – HOLIDAY WORLD & REGION WORLD odstartoval

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabídne jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD na výstavišti v pražských Letňanech, který právě začíná. Nabízí prezentace více než tří stovek vystavovatelů z 24 zemí světa. Číst více…

Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus jako hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu
13. 03. 2024

Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus jako hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu

Jaký vliv mají malé a střední firmy, ale i velké korporace na životní a sociální prostředí? Co vše může Česko nabídnout hostům v rámci sektoru lázeňství? A jak jsme připraveni na milovníky aktivního turismu? Nejen na tyto otázky odpoví už 12. ročník Fóra cestovního ruchu, který pořádá Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Proběhne v pátek 15. března 2024 na výstavišti v pražských Letňanech jako součást jednoho z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu Holiday World a Region World. Číst více…

Registrace na Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové je otevřená
12. 03. 2024

Registrace na Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové je otevřená

Od dnešního dne se mohou registrovat tuzemští zájemci na jednu z největších incomingových akcí v Česku – Czechia Travel Trade Day. Partnerským městem letošního 7. ročníku je Hradec Králové. Číst více…

Z kulis do skutečného dobrodružství: Česko jako neodolatelný cíl filmových nadšenců i vyhledávaná lokace filmových štábů
11. 03. 2024

Z kulis do skutečného dobrodružství: Česko jako neodolatelný cíl filmových nadšenců i vyhledávaná lokace filmových štábů

Téměř polovina turistů v Česku navštívila v posledních pěti letech místo, kde se natáčel film, pohádka nebo seriál. Podle průzkumu české centrály cestovního ruchu – CzechTourism patřily mezi nejčastější cíle zámky a hrady jako Hluboká nad Vltavou, Bouzov, Červená Lhota či Karlštejn a dále města Český Krumlov a Praha, zejména pak jejich historická centra. Filmoví cestovatelé jako svůj cíl často volí i Lednici, Telč, Hoštice nebo Karlovy Vary. Číst více…

Zájem zahraničních turistů o Česko podpořila prezentace na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu na světě – berlínském ITB
8. 03. 2024

Zájem zahraničních turistů o Česko podpořila prezentace na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu na světě – berlínském ITB

Přes 5 500 vystavovatelů ze 170 zemí světa a více než 100 tisíc návštěvníků. Tak vypadal jeden z nejdůležitějších B2B veletrhů cestovního ruchu na světě – ITB v Berlíně. Na akci nechyběla ani prezentace Česka, kterou připravila agentura CzechTourism. Během tří dnů se v české expozici uskutečnilo na 500 schůzek touroperátorů, start-upů, německých i zahraničních médií. Číst více…

Většina žen chce na dovolené odpočívat a trávit čas s partnerem, partnerkou nebo rodinou, roste ale i počet těch, které chtějí cestovat sólo
8. 03. 2024

Většina žen chce na dovolené odpočívat a trávit čas s partnerem, partnerkou nebo rodinou, roste ale i počet těch, které chtějí cestovat sólo

Individuální způsob rekreace strávený s partnerem či partnerkou v hromadném ubytovacím zařízení. Tak vypadá nejčastější způsob dovolené žen, které přijíždějí do Česka ze zahraničí, stejně jako žen z tuzemska. Obě skupiny mají též společný preferovaný způsob dopravy do vybrané destinace, a to autem nebo jiným motorovým prostředkem. Rozdíl je pak v aktivitách – zatímco ženy ze zahraničí míří hlavně za kulturou, české ženy upřednostňují pěší turistiku. Číst více…

Březnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: prostory s největší kapacitou
8. 03. 2024

Březnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: prostory s největší kapacitou

Tentokrát v měsíčníku naleznete významné multifunkční prostory s největší kapacitou z každého regionu České republiky. Číst více…

Kam za klasickou hudbou? Tou pravou destinací je Česko
4. 03. 2024

Kam za klasickou hudbou? Tou pravou destinací je Česko

Klasická hudba patří v rámci kulturního turismu mezi jedny z prioritních témat České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, a to i v souvislosti s Rokem české hudby. Letošní ročník s magickou čtyřkou na konci nabídne unikátní příležitost zviditelnit v této oblasti Česko po celém světě. CzechTourism má připravenou celou řadu aktivit, jejichž prostřednictvím představí světu naši zemi jako hudební velmoc. Číst více…

Zájem Dánů o Českou republiku stále roste. Potvrdila to i vysoká návštěvnost českého stánku na největším dánském veletrhu Ferie for Alle
1. 03. 2024

Zájem Dánů o Českou republiku stále roste. Potvrdila to i vysoká návštěvnost českého stánku na největším dánském veletrhu Ferie for Alle

Vysoký počet rezervovaných zájezdů a ochota utrácet za letní dovolenou víc než dřív. To jsou aktuální cestovatelské tendence Dánů. Do Česka jich loni přijelo 109 110 a v průměru zde strávili 3,84 dne. I to zaznělo na největším veletrhu cestovního ruchu v Dánsku Ferie for Alle (Dovolená pro každého), na kterém CzechTourism zajistil prezentaci Česka. Už 26. ročník této vyhledávané skandinávské akce letos navštívilo bezmála 56 tisíc lidí. Číst více…

Cestovní ruch se v Česku dostává na předcovidová data, i díky propagaci ze strany CzechTourism
1. 03. 2024

Cestovní ruch se v Česku dostává na předcovidová data, i díky propagaci ze strany CzechTourism

Přestože vlivem pandemie je ve srovnání s rokem 2019 počet podnikatelů i zaměstnanců, kteří působí v cestovním ruchu, nižší, stále platí, že turismus významně přispívá do státního rozpočtu České republiky. V roce 2022 tvořil tento segment 2,22 % hrubého domácího produktu a pracoval v něm 225,5 tisíce lidí. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu k satelitnímu účtu cestovního ruchu. Potvrzuje se, že propagace Česka v zahraničí, ale i na domácí půdě se vyplácí a Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism v této praxi nadále pokračuje. Aktuálně pro letošní rok chystá kampaň, jejímž cílem je přilákat do Česka zejména bonitní klientelu. Číst více…

Třetí ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau
29. 02. 2024

Třetí ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau

22. 2. proběhl již třetí ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau v prostorách hotelu Andaz Prague, který měl za cíl nejen představit aktuální ubytovací možnosti i incentivní nabídku ve všech regionech, ale zejména vzájemně propojit jednotlivé účastníky a prohloubit jejich spolupráci. Workshopu se účastnili zástupci všech regionů České republiky a vice než 50 zástupců cestovních a eventových agentur i korporátních subjektů. Číst více…

Série prezentací na španělském trhu představila Česko jako ideální kongresovou destinaci
28. 02. 2024

Série prezentací na španělském trhu představila Česko jako ideální kongresovou destinaci

V druhé polovině února proběhla série MICE prezentací na španělském trhu, která byla určena pro zástupce španělských nákupčích. Cílem bylo představit pestrou kongresovou a incentivní nabídku Česka jako unikátní, dobře dostupné destinace a upozornit na novinky pro nadcházející sezónu. Prezentace cílila na dvě města - Madrid a Barcelonu a účastnilo se jí více než 50 účastníků z řad bonitní klientely. Akce byla připravena ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Madridu. Číst více…

Únorový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: teambuildingové aktivity
26. 02. 2024

Únorový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: teambuildingové aktivity

Nechte se inspirovat širokou nabídkou teambuildingových aktivit pro posílení firemních kolektivů. Pro milovníky adrenalinu a taktického myšlení se nabízí paintball, motokárová dráha nebo jízda na čtyřkolkách. Číst více…

Jarní zasedání Czech Convention Bureau přineslo nové výzvy i posílení spolupráce
26. 02. 2024

Jarní zasedání Czech Convention Bureau přineslo nové výzvy i posílení spolupráce

Společné aktivity v letošním roce, budoucí strategie rozvoje i mezinárodní spolupráce nebo nutnost zajištění udržitelnosti ve spojení s kongresovou turistikou. Taková byla hlavní témata jarního zasedání Czech Convention Bureau, kterého se zúčastnili zástupci všech českých i moravských regionálních convention bureaus. Číst více…

Czech Convention Bureau zastupovalo Česko na mezinárodním MICE fóru MCE Central & Eastern Europe
16. 02. 2024

Czech Convention Bureau zastupovalo Česko na mezinárodním MICE fóru MCE Central & Eastern Europe

Ve dnech 4.-6. února 2024 Czech Convention Bureau prezentovalo Česko v rámci odborného MICE fóra MCE Central & Eastern Europe, které se konalo tentokrát v rakouském Salzburgu. Více než 200 profesionálů z oblasti kongresové a incentivní turistiky se zúčastnilo intenzivního třídenního programu plného individuálních schůzek a networkingu. Číst více…

Newsletter pro zahraniční zastoupení CzechTourism nově připravuje COT group
14. 02. 2024

Newsletter pro zahraniční zastoupení CzechTourism nově připravuje COT group

Komunikační agentura COT group zvítězila ve výběrovém řízení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Agentura je nově zodpovědná za tvorbu měsíčního newsletteru pro zahraniční zastoupení této prestižní instituce, která hraje klíčovou roli v podpoře příjezdového a domácího cestovního ruchu v České republice. Číst více…

Valentýn v Česku? Romantika, jak se patří
13. 02. 2024

Valentýn v Česku? Romantika, jak se patří

Tichý společný večer, procházka v přírodě či v oblacích, návštěva rozkvetlých zámeckých skleníků, zoologické zahrady, relaxace v lázních anebo večeře při svíčkách? Oslava sv. Valentýna může mít desítky podob. České a moravské regiony nabízí celou řadu možností. Přehled těch nejoriginálnějších zážitků přichystal portál Kudy z nudy. Včetně tipů na zajímavé ubytování a výlety. Číst více…

Cestovní ruch v Česku nabírá na síle. Počet turistů se v loňském roce dostal na předcovidová čísla
8. 02. 2024

Cestovní ruch v Česku nabírá na síle. Počet turistů se v loňském roce dostal na předcovidová čísla

V Česku se v loňském roce ubytovalo v hromadných ubytovacích zařízeních téměř 10 milionů zahraničních turistů (43,3 % z celkového počtu). Dalších bezmála 12,5 milionů hostů tvořili čeští občané (56,7 %), kteří se rozhodli strávit dovolenou v některém ze zdejších ubytovacích zařízeních. Celkově tak počet turistů, kteří do Česka zamířili, loni přesáhl 22 milionů, meziročně více o 13,5 %. V celkových datech se tak cestovní ruch dostává opět na čísla před pandemií. Postupně se také obrací podíl českých a zahraničních turistů. Číst více…

Leden v Czech Convention Bureau: networking, edukace i posílení mezinárodní spolupráce
6. 02. 2024

Leden v Czech Convention Bureau: networking, edukace i posílení mezinárodní spolupráce

V prvních týdnech letošního roku proběhly hned tři akce zaměřené na podporu kongresové a incentivní turistiky: odborné školení pro partnery, networkingový prezentační oběd i zasedání aliance národních convention bureaus. Všechny tři akce zdůraznily význam spolupráce, výměny informací a vzájemné podpory mezi aktéry v této oblasti. Číst více…

Mladí lidé jsou citlivější na klimatickou krizi, má vliv na to, kam a jak cestují
6. 02. 2024

Mladí lidé jsou citlivější na klimatickou krizi, má vliv na to, kam a jak cestují

Většina z nich chodí ještě na střední školu, ale už teď ovlivňují budoucnost společnosti včetně pracovního trhu. Generace Z, tedy lidé, kteří se narodili mezi lety 1996 až 2009. Neznají svět bez internetu, smartphonů či youtuberů, mají totiž – zjednodušeně řečeno – digitální DNA. Velmi intenzivně vnímají globální výzvy, mezi které mimo jiné patří klimatická krize. Ta podle průzkumu agentury CzechTourism ovlivňuje 87 % generace Z, pětina z nich ji chce aktivně řešit. Číst více…

Tipy pro organizátory akcí v roce 2024
1. 02. 2024

Tipy pro organizátory akcí v roce 2024

Nové unikátní incentivní aktivity, plánovaná otevření hotelů i multifunkčních prostorů, nabídka dotačních programů pro rok 2024: Czech Convention Bureau představuje výběr novinek letošního roku pro organizátory akcí v jednotlivých regionech. Číst více…

Asociace kuchařů a cukrářů vysílá Národní týmy na kuchařskou olympiádu do Stuttgartu
31. 01. 2024

Asociace kuchařů a cukrářů vysílá Národní týmy na kuchařskou olympiádu do Stuttgartu

Ohromné čtyřleté úsilí juniorského a seniorského Národního týmu kuchařů a cukrářů AKC ČR bude na začátku února završeno. Vrchol soutěžní gastronomie IKA Culinary Olympics se odehraje již od 2. do 7. února ve Stuttgartu. A Česká republika bude u toho. Číst více…

Lednový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: co-workingové objekty
29. 01. 2024

Lednový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: co-workingové objekty

V posledních letech se dynamicky rozvíjí koncept co-workingových prostor, které poskytují flexibilní pracovní prostředí pro podnikatele a freelancery nebo mohou sloužit jako unikátní místo pro uspořádání akce. Tyto moderní pracovní prostory nabízejí výhody sdílení nákladů na infrastrukturu, umožňují využívání prvotřídního vybavení za dostupnou cenu a podporují budování profesionálních sítí a inovativního prostředí. Číst více…

Co se chystá v cestovním ruchu v roce 2024
25. 01. 2024

Co se chystá v cestovním ruchu v roce 2024

Aktivní turismus. Hlavní komunikační téma cestovního ruchu Česka pro následující dva roky. Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže klíčová kampaň agentury CzechTourism Unexpected Wellbeing. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál Unexpected Traditions z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. S cílem společným nejen s Ministerstvem pro místní rozvoj: nalákat do Česka co nejvíc cestovatelů z celého světa. Číst více…

Na cestách využívá hotely v Česku skoro stejně cizinců jako „našinců“
10. 01. 2024

Na cestách využívá hotely v Česku skoro stejně cizinců jako „našinců“

Téměř stejně zahraničních turistů jako hostů z Česka přijelo do tuzemských hotelů loni v listopadu. Vyplývá to z analýzy Institutu turismu založené na datech Českého statistického úřadu. Zatímco cizinců se v hotelech v Česku ubytovalo 587 517, rezidentů bylo 559 337. Celkem se tedy jednalo o 1 146 854 hostů, což – srovnáme-li loňský listopad se stejným obdobím roku 2022 – znamená o 15 % cestovatelů více. A ve srovnání s listopadem 2019, tedy před koronavirovou pandemií, pouze o 2 % turistů méně. Číst více…

Turisté v Česku v prvních třech čtvrtletích 2023 a prognóza na Silvestra
30. 12. 2023

Turisté v Česku v prvních třech čtvrtletích 2023 a prognóza na Silvestra

S koncem roku přinášíme ohlédnutí ze letošní jarní, letní a podzimní turistickou sezónou a prognózu týkající se vánočních svátků a Silvestra. S přáním naděje, zdraví a všeho dobrého nejen v roce 2024. Číst více…

Více než dřív plánují Češi utrácet za zimní dovolenou v Česku,  volno si však chce vzít méně lidí
20. 12. 2023

Více než dřív plánují Češi utrácet za zimní dovolenou v Česku, volno si však chce vzít méně lidí

Zimní dovolenou v Česku plánuje 43 % Čechů, v průměru na ní stráví 7 dnů a nejčastěji budou v Libereckém, Královehradeckém či Moravskoslezském kraji. Tedy tam, kde jsou horská střediska a dají se provozovat zimní aktivity. Vyplynulo to z průzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism. Podle něj Češi chtějí za letošní zimní dovolenou v průměru utratit 6 833 Kč na osobu. Přesto, že má volno v Česku meziročně strávit o 4 % méně rezidentů, plánovaná průměrná útrata je vyšší o 472 Kč. Číst více…

Prezentace Česka coby ideální MICE destinace na veletrhu IBTM World
17. 12. 2023

Prezentace Česka coby ideální MICE destinace na veletrhu IBTM World

V období od 27. listopadu do 1. prosince proběhl veletrh IBTM World 2023 v katalánském hlavním městě Barceloně, kde Czech Convention Bureau, zahraniční zastoupení CzechTourism ve Španělsku a dalších dvacet firem z České republiky aktivně prezentovaly Česko jako unikátní destinaci pro MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) akce. V rámci tohoto veletrhu bylo na stánku s hashtagem #VisitCzechia zdůrazněno bohatství možností, které Česká republika nabízí pro pořádání kongresů, konferencí a firemních incentivních akcí. Číst více…

Za Smetanou do Litomyšle. Kromě výročí 200 let od narození autora Mé vlasti Pardubický kraj láká i na další osobnosti
12. 12. 2023

Za Smetanou do Litomyšle. Kromě výročí 200 let od narození autora Mé vlasti Pardubický kraj láká i na další osobnosti

Důvodů, proč lidé cestují, je celá řada. Jedním z nich jsou významné osobnosti a díla, která s nimi souvisí. V Česku má tak mimo jiné dlouhou a bohatou tradici klasická hudba. Přesahuje hranice země a láká turisty z celého světa. Třeba do Českomoravského pomezí v Pardubickém kraji, k němuž neodmyslitelně patří jeden z nejvýznamnějších tuzemských skladatelů Bedřich Smetana. V roce 2024, konkrétně 2. března, uplyne 200 let, co se narodil. Dá se tak čekat, že se za Smetanou bude jezdit ještě víc než dřív. Nejen do Litomyšle, odkud pochází a kde bude znovu možné navštívit jeho rodný byt. Číst více…

Za Santinim na Vysočinu. Vydejte se po stopách jedinečného architekta,  od jehož úmrtí v prosinci uplyne právě 300 let
7. 12. 2023

Za Santinim na Vysočinu. Vydejte se po stopách jedinečného architekta, od jehož úmrtí v prosinci uplyne právě 300 let

Jednou z oblíbených forem cestování je návštěva míst spojených s významnými osobnostmi. Patří mezi ně architekti, hudebníci, malíři a další umělci. Tedy lidé, kteří vytvořili jedinečné dílo, lákající turisty z různých koutů světa. Česko má takových magneticky přitažlivých osobností a atraktivit celou řadu. Třeba architekta Jana Blažeje Santiniho-Aichela, od jehož úmrtí právě dnes, tedy 7. prosince 2023, uplyne 300 let. Se Santinim je významně spojena Vysočina, v kraji se dá navštívit spousta staveb, které tento fenomenální tvůrce navrhl. Číst více…

Tradiční ruční výroba skla je zapsaná na seznamu UNESCO
6. 12. 2023

Tradiční ruční výroba skla je zapsaná na seznamu UNESCO

České sklo potvrdilo světovou úroveň a pověst. Právě dnes se tuzemská ruční výroba skla nově dostala na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO. Žádost, kterou Česko podalo společně s Francií, Finskem, Maďarskem, Německem a Španělskem, schválil mezivládní výbor organizace na zasedání v Botswaně. Číst více…

Česko usiluje o víc přímých leteckých linek ze vzdálených trhů a bonitní turisty, Touchpoint bude dál lákat cestovatele ze zahraničí
6. 12. 2023

Česko usiluje o víc přímých leteckých linek ze vzdálených trhů a bonitní turisty, Touchpoint bude dál lákat cestovatele ze zahraničí

Oslovit, získat a udržet kultivované a bonitní turisty díky přímým, novým i posíleným, zejména dálkovým letům. To je – zjednodušeně řečeno – cíl memoranda k projektu Touchpoint. Dnes ho uzavřeli zástupci Letiště Praha, České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a Prague City Tourism. Nejen díky tomuto dokumentu se posílí propagace Česka v zahraničí tak, aby cizinci chtěli do centra Evropy cestovat víc a letečtí dopravci ze strategicky důležitých trhů měli zájem provozovat víc potřebných linek. Číst více…

24-hodinový MICE Retreat Event: Revoluční způsob nového businessu a networkingu
22. 11. 2023

24-hodinový MICE Retreat Event: Revoluční způsob nového businessu a networkingu

Zahraniční zastoupení Velké Británie a Irska a Czech Convention Bureau tento rok navázali na již tradiční listopadové networkingové večeře zaměřené na MICE sektor novým inovativním konceptem 24-hodinového MICE Retreat Eventu, který otevřel nové možnosti propojení mezi českými partnery a britskými nákupčími. Číst více…

Francouzi objevují české a moravské regiony. I díky gastronomii
22. 11. 2023

Francouzi objevují české a moravské regiony. I díky gastronomii

Francouzi nejčastěji cestují po Evropě, uskuteční tam 80 % cest. Česko je pro ně velmi zajímavé, loni do tuzemských hotelů, apartmánů a pensionů přijelo víc než 213 tisíc francouzských turistů. I když se ještě nedosáhlo počtů před pandemií covidu-19, potenciál přilákat Francouze do Česka se nabízí. Mají rádi lokální gastronomii, nová místa, zajímavý program a aktivity. Obyvatelé Francie jsou totiž v dobrém slova smyslu požitkáři, individualisté a lidé, kteří sází na jistotu. Cestování si chtějí maximálně užít. Číst více…

Kudy z nudy lze nově zjistit i ve školách. Díky dotykovým panelům
20. 11. 2023

Kudy z nudy lze nově zjistit i ve školách. Díky dotykovým panelům

Tipy na cestování, kalendář akcí či tematicky zaměřené speciály portálu Kudy z nudy, který provozuje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. To vše mají od tohoto školního roku k dispozici žáci, učitelé a návštěvníci škol na dotykových panelech ÁMOS vision. Interaktivní informační tabule, kde si každý sám zvolí, co ho zajímá, aktuálně využívá téměř 350 škol po celém Česku s celkem 190 tisíci žáky. Číst více…

Vydejte se po stopách 17. listopadu. Portál Kudy z nudy rozšiřuje digitální nástroje
17. 11. 2023

Vydejte se po stopách 17. listopadu. Portál Kudy z nudy rozšiřuje digitální nástroje

Čím dál víc multimediální je portál Kudy z nudy provozovaný Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism. Nejen v kontextu s výročím 17. listopadu nově nabízí také audio verzi článků. Za zvuku, a samozřejmě také díky klasickému přečtení, stránky Procházka Prahou: krok za krokem… se dá vydat po místech spojených se sametovou revolucí v roce 1989. Číst více…

V Kodani ochutnali Česko. A chtějí cestovat víc
16. 11. 2023

V Kodani ochutnali Česko. A chtějí cestovat víc

Dánští a švédští odborníci na cestovní ruch, nákupčí a klíčoví influenceři. Ti všichni nedávno v Kodani vařili po česku. A to pod taktovkou zástupkyně šéfkuchaře tamní michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové. Sérii akcí „Tastes of Czechia“ uspořádalo zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko. S cílem umožnit Dánům a Švédům ochutnat vysokou úroveň české gastronomie a tuzemská vína s dlouhou tradicí. Číst více…

ta3 odvysílala cestopisy ze všech regionů Česka
9. 11. 2023

ta3 odvysílala cestopisy ze všech regionů Česka

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism zahraniční zastoupení Slovensko ve spolupráci s českými destinačními společnostmi a centrálami cestovního ruchu připravila pro ta3 sérii mini dokumentů z regionů Česka. Televize ta3 tak odvysílala 14 dílů o historických monumentech, přírodních krásách, kulturních skvostech, tradicích i gastronomických specialitách Čech a Moravy. Číst více…

Cestovní ruch v Česku roste. Ve 3. čtvrtletí bylo turistů víc než před pandemií
8. 11. 2023

Cestovní ruch v Česku roste. Ve 3. čtvrtletí bylo turistů víc než před pandemií

Víc turistů než v předcovidovém roce 2019 navštívilo letos ve 3. čtvrtletí Česko. Přijelo jich téměř 7,9 milionů, z toho bylo víc než 4,8 milionů (61,3 %) hostů domácích a víc než 3 miliony (38,7 %) hostů zahraničních. Meziročně to znamená nárůst celkového počtu turistů v Česku o 8 % a také o 4 % víc cestovatelů ve srovnání s obdobím před pandemií covidu-19. Změnil se však poměr mezi domácími a zahraničními návštěvníky. Číst více…

Česko-německá kampaň Ahoj Nachbarn! - Hallo Sousede! přispěla k dalšímu rozvoji přeshraničního cestovního ruchu mezi oběma zeměmi
6. 11. 2023

Česko-německá kampaň Ahoj Nachbarn! - Hallo Sousede! přispěla k dalšímu rozvoji přeshraničního cestovního ruchu mezi oběma zeměmi

Přírodní památky, gastronomie, hrady a zámky i udržitelné cestování. Právě tato témata se objevila v letošní česko-německé přeshraniční kampani Ahoj Nachbarn! – Hallo Sousede! Vznikla díky spolupráci berlínského zastoupení CzechTourism s pražskou pobočkou Německé turistické centrály. Společnou kampaň bylo možné zhlédnout na sociálních sítích. Zapojili se do ní i obyvatelé Prahy a Berlína, svým sousedům poskytli tipy, co u nich doma navštívit. Číst více…

Češi ví o udržitelném turismu, cestovatelské zvyklosti však mění postupně
2. 11. 2023

Češi ví o udržitelném turismu, cestovatelské zvyklosti však mění postupně

Největší překážkou udržitelného cestování Čechů je časová náročnost (58 %), nedostatečná infrastruktura destinace (57 %), peníze (21 %), vlastní pohodlnost (15 %) a zvyky v lokalitě (5 %). Vyplynulo to z průzkumu, který pro Českou centrálu cestovního ruchu – CzechTourism zpracovala společnost NMS Market Research. Šetření také ukázalo, že většina obyvatel Česka si chce na dovolené hlavně odpočinout, na řešení udržitelnosti a přemýšlením nad dopady cestování jí nezbývá čas (72 %). Na druhé straně většinu Čechů láká cestovat do méně známých míst. V praxi to znamená větší rozprostření turistů po celé zemi, kterým se předchází přetíženosti některých lokalit. Číst více…

Horská střediska investovala do letošní zimy přes miliardu, hlavně do komfortu návštěvníků i účinných a úsporných technologií
31. 10. 2023

Horská střediska investovala do letošní zimy přes miliardu, hlavně do komfortu návštěvníků i účinných a úsporných technologií

Skiareály v ČR pokračují v rozvoji a modernizaci svých služeb pro zákazníky a společně s investicemi do úsporných technologií, kterými čelí možné proměnlivosti počasí i cen energií, tak letos investují více než 1 miliardu korun. Na návštěvníky českých hor čeká i letos řada novinek, přičemž ceny skipasů se podařilo udržet prakticky na loňské úrovni. Číst více…

Kongresový potenciál Česka byl představen na veletrhu IMEX America
31. 10. 2023

Kongresový potenciál Česka byl představen na veletrhu IMEX America

Czech Convention Bureau, zahraniční zastoupení CzechTourism USA a devět dalších vystavovatelů z České republiky se zúčastnili nejvýznamnějšího veletrhu zaměřeného na kongresovou a incentivní turistiku na americkém trhu - IMEX America 2023, konaného v Mandalay Bay, Las Vegas, ve dnech 17. - 19. října. Na stánku #VisitCzechia tak společně prezentovali možnosti, které Česká republika nabízí v oblasti kongresového a eventového turismu. Číst více…

Novým ředitelem agentury CzechTourism bude František Reismüller
27. 10. 2023

Novým ředitelem agentury CzechTourism bude František Reismüller

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism mění vedení. Novým ředitelem bude od 1. listopadu 2023 na základě výběrového řízení dosavadní ředitel marketingu a zahraničních zastoupení František Reismüller. Oznámil to vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš. Číst více…

Říjnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: TOP kulturní akce
25. 10. 2023

Říjnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: TOP kulturní akce

Filmové a hudební festivaly, městské slavnosti, vinobraní a další další tipy na kulturní obohacení incentivního programu. Číst více…

Zahraničních turistů v hotelech v Česku je meziročně víc, ještě ne však tolik jako před koronavirovou pandemií
23. 10. 2023

Zahraničních turistů v hotelech v Česku je meziročně víc, ještě ne však tolik jako před koronavirovou pandemií

Celkem 1,604 milionů turistů přijelo letos v srpnu do tuzemských hotelů. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 to znamená nárůst o 9 %. Rezidentů bylo téměř stejně jako loni, cca 737 tisíc, cestovatelů ze zahraničí meziročně o 18 % víc, cca 868 tisíc. Počet cizinců v hotelech v Česku přitom ještě nedosáhl úrovně před koronavirovou pandemií. Pomoci změnit to má i 2. vlna zahraniční kampaně Unexpected Traditions, kterou ve 13 zemích světa spustila agentura CzechTourism. Číst více…

V Moravskoslezském kraji chtějí otevřít nové rozhledny a Jezerní důl s jízdou na lodičkách. Svět tam můžete vidět z výšky i z dolu
20. 10. 2023

V Moravskoslezském kraji chtějí otevřít nové rozhledny a Jezerní důl s jízdou na lodičkách. Svět tam můžete vidět z výšky i z dolu

Nahoru a dolů. Tak se dají zjednodušeně označit možnosti cestování po Moravskoslezském kraji. Po oblasti, která je proslulá těžbou uhlí, ale také břidlice, nachází se v ní řada souvisejících technických a kulturních atraktivit a – pro mnohé překvapivě – i čistá nedotčená příroda. Dá se tak třeba vylézt na rozhledny a podívat na krajinu z výšky či si prohlédnout doly i s netopýry, kteří v nich zimují. A v přípravě je také v Česku ne příliš častá projížďka na lodičkách v podzemí. Lidé by si ji měli v budoucnosti užít v Jezerním dole, kde se dřív těžila břidlice. To vše má zvýšit zájem turistů o daný kraj a lépe rozprostřít tuzemský cestovní ruch. Číst více…

European Sleeper potvrdil noční vlak Praha – Brusel, vyjede na konci března příštího roku a zastaví v Děčíně a Ústí nad Labem
16. 10. 2023

European Sleeper potvrdil noční vlak Praha – Brusel, vyjede na konci března příštího roku a zastaví v Děčíně a Ústí nad Labem

Až do Prahy prodlouží společnost European Sleeper od 25. března 2024 noční spojení mezi Bruselem, Amsterdamem a Berlínem. Firma to oznámila na webových stránkách, kde se objevil i jízdní řád. Vlaky budou jezdit zatím třikrát týdně: z Česka v neděli, úterý a ve čtvrtek, z Belgie v pondělí, ve středu a v pátek. Cesta potrvá zhruba patnáct hodin. Číst více…

V Pardubickém kraji sází na techniku. Po muzeu vláčků či expozici starých strojů mohou lidé (staro)nově zažít Automatické Gočárovy mlýny
11. 10. 2023

V Pardubickém kraji sází na techniku. Po muzeu vláčků či expozici starých strojů mohou lidé (staro)nově zažít Automatické Gočárovy mlýny

Na 234 tisíc lidí přijelo letos v 1. pololetí do hotelů, pensionů a apartmánů v Pardubickém kraji. To je o téměř 12 % víc než ve stejném období loni. A dokonce i víc než před pandemií covidu – 19, kdy se jednalo o necelých 217 tisíc hostů. Cestovní ruch ve východních Čechách táhli, stejně jako v celém Česku, domácí turisté. Od letošního ledna do června jich danou oblast navštívilo 203,4 tisíc, zatímco turistů ze zahraničí přijelo 30,7 tisíc. Na Pardubicku přitom aktuálně sází na techniku, nové turistické cíle často souvisí s tuzemskými jedinečnými nápady a technologiemi. Loni Sky Bridge, letos Gočárovy mlýny. Číst více…

Česko-slovenské vztahy v debatě velvyslanců přitáhly velkou pozornost
10. 10. 2023

Česko-slovenské vztahy v debatě velvyslanců přitáhly velkou pozornost

Plná posluchárna Katedry politologie Trenčínské univerzity Alexandra Dubčeka. Tak vypadala diskuze velvyslance České republiky na Slovensku Rudolfa Jindráka a emeritního dlouholetého velvyslance Slovenské republiky v Česku Petra Weisse. Zúčastnili se jí studenti, učitelé i široká veřejnost. Zajímal je diplomatický pohled na minulost, současnost i budoucnost česko-slovenských vztahů, kdy obě země už třicet fungují jako samostatné státy. Číst více…

Svět se změnil a s ním musí i lázně. Jak konkrétně, probrali odborníci z různých zemí na Evropském lázeňském a balneologickém kongresu
10. 10. 2023

Svět se změnil a s ním musí i lázně. Jak konkrétně, probrali odborníci z různých zemí na Evropském lázeňském a balneologickém kongresu

29 zemí, 300 delegátů, víc než 40 nákupčích z celého světa. Tak vypadal Evropský lázeňský a balneologický kongres. Po více než 20 letech se konal v Karlových Varech. Souběžně s kongresem se konalo SPA-CE, tedy B2B jednání zahraničních zástupců cestovních kanceláří a dalších organizací působících v cestovním ruchu, s lázeňskými subjekty. Tak, aby se poptávka po českých, moravských i dalších lázních v Evropě zvýšila a nahradil se výpadek hostů z Ruska a Asie. Číst více…

Karlovarský kraj přivítá profesionály z celé Evropy. Už zítra začne lázeňský a balneologický kongres
3. 10. 2023

Karlovarský kraj přivítá profesionály z celé Evropy. Už zítra začne lázeňský a balneologický kongres

Karlovy Vary se v následujících dnech stanou mezinárodním centrem pro zdraví a balneologii. Od 4. do 6. října 2023 se v hotelu Thermal uskuteční Evropský lázeňský a balneologický kongres, kde budou představeny nejnovější trendy, aktuální data nebo vize, kam by tato odvětví mohla v budoucnu směřovat. Podtitulem letošního, 27. ročníku, jsou „Evropské lázně – cesta ke zdravému životu“. Číst více…

Zářijový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: kde uspořádat letošní vánoční večírek?
27. 09. 2023

Zářijový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: kde uspořádat letošní vánoční večírek?

Vyberte si ze široké škály prostor vhodných pro vánoční večírky a zvolte si tu pravou atmosféru pro předvánoční chvíle. Číst více…

Letos na podzim chtějí Češi během dovolené cestovat hlavně po Česku  a mít víc možností platit kartou
21. 09. 2023

Letos na podzim chtějí Češi během dovolené cestovat hlavně po Česku a mít víc možností platit kartou

51 % Čechů plánuje strávit podzimní dovolenou v Česku. Vyplývá to z průzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism. Podle něj by si lidé chtěli na podzim v průměru vzít 8 volných dnů, což je stejně jako loni a nejčastěji navštívit Jihočeský a Jihomoravský kraj. Předpokládaná průměrná útrata Čechů v daném období za osobu je 6 371 Kč, tedy o 458 Kč vyšší než loni. Na dovolené chtějí cestovatelé nejvíc platit kartou, v Česku tyto platby preferuje 57 % dotázaných, v zahraničí 46 %. Na mnoha místech v srdci Evropy však platit kartou stále nejde. Číst více…

Vyfoťte se jako olympionici a objevte jezero Most při podzimních prodloužených víkendech
20. 09. 2023

Vyfoťte se jako olympionici a objevte jezero Most při podzimních prodloužených víkendech

Každý sportovní fanoušek se nyní může cítit podobně jako sportovci na olympijských hrách. Stejně jako se oni v dějišti her fotí s obřími olympijskými kruhy, se totiž také příznivci sportu už nyní mohou u jezera Most vyfotit s desetimetrovým nápisem Olympijský festival, který začne za 310 dní. Číst více…

Známe Hrdiny a hrdinky cestovního ruchu za 30 let
19. 09. 2023

Známe Hrdiny a hrdinky cestovního ruchu za 30 let

Předseda Asociace kempů Bohumil Starý in memoriam, Moravské vinařské stezky a cestovatelská platforma Worldee. To jsou vítězové ocenění Hrdinové cestovního ruchu za 30 let v kategoriích Osobnost, Výjimečný počin a Digitalizace v turismu. Agentura CzechTourism je spolu s Cenou ředitele České centrály cestovního ruchu ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj slavnostně vyhlásila v Praze. Číst více…

Žatec a krajina chmele jsou další českou stopou v UNESCO
18. 09. 2023

Žatec a krajina chmele jsou další českou stopou v UNESCO

Na Seznam světového kulturního dědictví UNESCO se dnes nově zapsal Žatec a krajina žateckého chmele. Jde o 17. českou hmotnou památku, celkem včetně těch nehmotných jich Česko má už 32. Žatec a krajina žateckého chmele jsou vůbec prvním chmelařským dědictvím se světovou značkou UNESCO. Pivo je jedním z hlavních symbolů Česka, vaření piva má u nás tisíciletou tradici. Neodmyslitelně tak patří do tuzemské gastronomie, která je součástí kulturního turismu. Číst více…

Aktuální problémy příjezdového turismu
15. 09. 2023

Aktuální problémy příjezdového turismu

V Praze se sešli odborníci na cestovní ruch, aby probrali: „Co nás aktuálně pálí v incomingu“. Na pracovní snídani se mimo jiné zabývali aktuálními příjezdy zahraničních hostů do Česka, leteckým spojením či chybějícími turisty z Asie. Číst více…

Česko podle německých firem patří mezi nejatraktivnější země pro pořádání akcí, 65 % z nich je chce v srdci Evropy do dvou let také uspořádat
7. 09. 2023

Česko podle německých firem patří mezi nejatraktivnější země pro pořádání akcí, 65 % z nich je chce v srdci Evropy do dvou let také uspořádat

Česko je pro německé firmy nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s kongresovým turismem) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem. Jde o společnosti s více než 50 zaměstnanci z vybraných průmyslových odvětví. 65 % z nich přitom do dvou let v Česku kongres či jinou akci pravděpodobně také uspořádá. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism. Německo tak má pro Česko velký ekonomický potenciál. Číst více…

Pro španělsky mluvící turisty je letos klíčové, co na cestách zažijí
6. 09. 2023

Pro španělsky mluvící turisty je letos klíčové, co na cestách zažijí

Zážitek. Právě ten při cestování aktuálně nejvíc vyhledávají Španělé a obyvatelé Latinské Ameriky. Nejdůležitější tak už není místo, ale to, co hosté poznají a co na výletu, dovolené či při jiné formě turismu zažijí. Týká se to nejen gastronomie, která je letos v létě zásadní pro Španěly, ale také měst, kultury a nákupů, doplněných aktivním turismem a tradicemi. Právě ty totiž preferují obyvatelé Brazílie, Mexika a dalších latinskoamerický zemí. Vše, a ještě podrobněji, zaznělo na workshopu, který nedávno nejen pro odbornou veřejnost zdarma uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…

Kam nejvíc jezdili turisté v létě v Česku? Podle posledních analýz do jižních Čech, na jižní Moravu a Liberecko
1. 09. 2023

Kam nejvíc jezdili turisté v létě v Česku? Podle posledních analýz do jižních Čech, na jižní Moravu a Liberecko

Jihočeský, Jihomoravský a Liberecký kraj. Právě tam měli nejčastěji mířit Češi během prázdnin podle květnového průzkumu Plány Čechů na letní dovolenou. Třetina lidí přitom chtěla regiony kombinovat, tedy navštívit jich víc. Nejčastěji jižní Čechy spolu s jižní Moravou. Zda to tak skutečně bylo, bude jasné na podzim spolu s novým čísly o ubytování v hotelech, pensionech a apartmánech v Česku. Už teď ale průzkumu dávají za pravdu analýzy obsazenosti tuzemských hromadných ubytovacích zařízení z konce srpna. Podle nich měli cestující cizinci i Češi největší zájem právě o Jihočeský a Jihomoravský kraj. Číst více…