Aktuality

DomůAktuality
Hrdinové cestovního ruchu 2024: Hlasujte pro své favority!
17. 07. 2024

Hrdinové cestovního ruchu 2024: Hlasujte pro své favority!

Právě odstartovalo hlasování už 3. ročníku ankety „Hrdinové cestovního ruchu“. Až do 16. srpna 2024 mohou lidé posílat hlas svému favoritovi ze seznamu finalistů, který vznikl na základě nominací ze strany odborníků působících v oblasti cestovního ruchu. Prestižní ocenění vyhlašuje agentura CzechTourism. Číst více…

Zájem o vinařské oblasti v Česku roste, potvrzuje to i fakt, že v tuzemsku příští rok proběhne prestižní konference k vinařskému turismu IWINETC 2025
17. 07. 2024

Zájem o vinařské oblasti v Česku roste, potvrzuje to i fakt, že v tuzemsku příští rok proběhne prestižní konference k vinařskému turismu IWINETC 2025

Vinařský turismus v Česku prochází dynamickým rozvojem a stává se důležitou součástí cestovního ruchu. Roste zájem o návštěvy vinařských oblastí, které nabízejí nejen kvalitní vína, ale i bohaté kulturní a gastronomické zážitky. Číst více…

Přímé letecké spojení mezi Prahou a Soulem funguje už 20 let!
9. 07. 2024

Přímé letecké spojení mezi Prahou a Soulem funguje už 20 let!

Seriál „Milenci v Praze“ spustil v Koreji na začátku milénia první zájem o Česko, který korunovalo zavedení přímého leteckého spojení společnosti Korean Air. První modrobíle zbarvený Airbus A330-200 přistál na pražském letišti 15. 5. 2004. Číst více…

CzechTourism vyhlašuje veřejnou zakázku na dodavatele audiovizuálního obsahu
8. 07. 2024

CzechTourism vyhlašuje veřejnou zakázku na dodavatele audiovizuálního obsahu

Hledáme kreativního a profesionálního partnera pro zajištění audiovizuálního obsahu, který nám pomůže prostřednictvím marketingových kampaní ukázat Česko celému světu. Číst více…

CzechTourism představil krásu a rozmanitost Česka na veletrhu cestovního ruchu v Rijádu
3. 07. 2024

CzechTourism představil krásu a rozmanitost Česka na veletrhu cestovního ruchu v Rijádu

Obrovský zájem ze strany profesionálů působících v oblasti cestovního ruchu, zástupců světových médií i potenciálních turistů. Takový je výsledek prezentace Česka pod taktovkou agentury CzechTourism na veletrhu Riyadh Travel Fair 2024 (RTF). Cílem bylo představit všem příchozím české kulturní dědictví, úchvatnou krajinu, moderní atrakce a špičkové lázeňství. Akce proběhla koncem května v prostorách Riyadh International Convention & Exhibition Center a zaměřovala se na lákání cestovatelů z regionu GCC (Rady pro spolupráci v Zálivu). Číst více…

Všesokolský slet přitahuje tisíce turistů: Praha jako centrum mezinárodního zájmu
3. 07. 2024

Všesokolský slet přitahuje tisíce turistů: Praha jako centrum mezinárodního zájmu

I letošní XVII. ročník Všesokolského sletu v termínu 30.6. – 5. 7. 2024 přitahuje, stejně jako ty předchozí, tisíce návštěvníků z celého světa. Významně tak přispívá k oživení cestovního ruchu jak v hlavním městě, tak v přilehlých regionech. Tradiční událost, která se koná každých šest let, propaguje nejen bohatou sokolskou tradici, ale generuje také výrazné ekonomické přínosy pro místní podnikatele a obecně celý sektor cestovního ruchu. Číst více…

Enormní zájem Poláků o Česko: CzechTourism je láká k návštěvě tuzemska prostřednictvím nových kampaní
2. 07. 2024

Enormní zájem Poláků o Česko: CzechTourism je láká k návštěvě tuzemska prostřednictvím nových kampaní

Více než pět desítek novinářů se účastnilo tiskové konference, kterou ve Varšavě uspořádalo tamní zahraniční zastoupení CzechTourism. Vzhledem k vysoké poptávce ze strany polských médií o informace o Česku proběhla akce dokonce ve dvou termínech – dopoledne v hotelu Hampton by Hilton a odpoledne v budově Českého centra. Výsledkem je téměř 30 mediálních výstupů a další se každý den objevují. Číst více…

CzechTourism vyhlásil veřejnou zakázku na grafické služby
1. 07. 2024

CzechTourism vyhlásil veřejnou zakázku na grafické služby

Agentura CzechTourism vyhlásila veřejnou zakázku na zajištění standardních i kreativních grafických prací a hledá partnera, který bude zodpovědný za grafické návrhy a úpravy marketingových materiálů pro český i zahraniční trh po dobu čtyř let. Číst více…

Ostrava bude hostit Czechia Travel Trade Day 2025
1. 07. 2024

Ostrava bude hostit Czechia Travel Trade Day 2025

Další ročník významné akce Czechia Travel Trade Day 2025 proběhne v Ostravě ve dnech 28. - 29. dubna 2025. Tentokrát představí nejen účastníkům turistický potenciál Moravskoslezského kraje. Číst více…

Červnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: Unikátní zážitky pro VIP klientelu
27. 06. 2024

Červnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: Unikátní zážitky pro VIP klientelu

Červnový měsíčník je věnovaný tipům na unikátní zážitky, venues a ubytování. Číst více…

Češi i zahraniční turisté objevují krásy Česka přes sportovní aktivity
26. 06. 2024

Češi i zahraniční turisté objevují krásy Česka přes sportovní aktivity

Pěší turistika, wellness a fitness aktivity nebo cyklistika. To jsou oblasti související se sportem, ve kterých Česko aktuálně zaznamenává největší zájem ze strany domácích i zahraničních turistů. Vyznavači sportu hojně míří do Adršpašsko-Teplických skal, na Lysou horu v Beskydech nebo třeba do Punkevních jeskyní. Číst více…

Slovenské Rádio FM nabídlo svým posluchačům tipy na cestování po Česku
24. 06. 2024

Slovenské Rádio FM nabídlo svým posluchačům tipy na cestování po Česku

Populární moderátorská dvojice Ego a Dominika si do Rána na eFeMku pozvala ředitelku zahraničního zastoupení CzechTourism na Slovensku Noru Gill. Hodinové živé vysílání přineslo množství tipů na návštěvu atraktivních míst napříč celou republikou. Číst více…

Přímá linka mezi Prahou a Pekingem – nový impuls pro příjezdový cestovní ruch z Číny
24. 06. 2024

Přímá linka mezi Prahou a Pekingem – nový impuls pro příjezdový cestovní ruch z Číny

Od 24. června 2024 má Praha opět přímé letecké spojení s pevninskou Čínou. Každé pondělí, středu a pátek zajistí společnost Hainan Airlines pravidelné spojení mezi českou metropolí a Pekingem. Jde o významný krok, který podpoří příjezdový cestovní ruch z této asijské destinace. A je dobrou zprávou i pro české cestovatele. Číst více…

Úspěch konferenční turistiky: letní škola CityDNA míří do Brna
21. 06. 2024

Úspěch konferenční turistiky: letní škola CityDNA míří do Brna

Jižní Morava se stane na konci srpna dějištěm tradiční CityDNA Summer School. Její program je spojený s tzv. meeting industry: zaměřuje se na konferenční turistiku a byznysová setkání. Organizátoři v rámci 38. ročníku letní školy očekávají, že do Brna zamíří zhruba 50 účastníků z různých zemí Evropy, a to nejen profesionálů, ale také nováčků, kteří se v tomto oboru chtějí zorientovat. Číst více…

MICE nákupčí z celého světa v Praze: Events Club Forum 2024
20. 06. 2024

MICE nákupčí z celého světa v Praze: Events Club Forum 2024

Třetí ročník Events Club Fora – mezinárodního odborného fóra zaměřeného na oblast kongresové a incentivní turistiky proběhl v polovině června v pražském Kongresovém centru. Během dvoudenního workshopu doplněného odbornými prezentacemi, edukačním programem, networkingovými možnostmi a navazujícími tripy do Ústeckého kraje, Moravskoslezského kraje a na Jižní Moravu se setkaly více než dvě stovky účastníků. Hlavním partnerem akce bylo Czech Convention Bureau. Číst více…

Rok 2023 a cestovní ruch v Česku: táhnou kulturní i technické památky, zoologické zahrady či příroda
19. 06. 2024

Rok 2023 a cestovní ruch v Česku: táhnou kulturní i technické památky, zoologické zahrady či příroda

Rok 2023 byl pro český cestovní ruch úspěšný. Podle nejnovějších dat Institutu turismu, který má aktuálně v databází 1 369 míst (v roce 2022 to bylo 1 255 míst), se návštěvnost po celé republice významně zvýšila. Aktuální čísla České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že se cestovní ruch opět dostává na předcovidová data. Mezi nejoblíbenější turistické cíle loni patřil tradičně Pražský hrad, dále Lanová dráha na Petřín a Zoologická zahrada hl. m. Prahy. V první desítce nejfrekventovanějších míst se umístily hned tři zoologické zahrady a safari park, což dokládá rostoucí oblíbenost těchto turistických cílů. Číst více…

Češi letos plánují utratit více za letní dovolenou, mírně roste zájem o zahraničí
17. 06. 2024

Češi letos plánují utratit více za letní dovolenou, mírně roste zájem o zahraničí

Celkem 61 % Čechů se chystá strávit letošní letní dovolenou v tuzemsku, nejčastěji v Jihočeském a Jihomoravském kraji. Vyrazit se chystají nejčastěji s rodinou, partnerem či partnerkou. V průměru chtějí odpočívat 10 dní. Jako hlavní náplň volna si představují lehčí sportovní aktivity, ale také návštěvu kulturních památek nebo atrakcí určených pro celou rodinu. V průměru se chystají utratit 9 284 korun na osobu za celou dobu. Pobyt v zahraničí v létě plánuje 60 % respondentů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…

Agentura CzechTourism zavedla DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí
7. 06. 2024

Agentura CzechTourism zavedla DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí

Agentura CzechTourism zavedla DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí. Číst více…

Světový den životního prostředí letos přináší téma obnovy půdy, desertifikace a odolnosti vůči suchu
5. 06. 2024

Světový den životního prostředí letos přináší téma obnovy půdy, desertifikace a odolnosti vůči suchu

Dnes, 5. června, slavíme Světový den životního prostředí, významný den vyhlášený Organizací spojených národů (OSN) v roce 1972. Tento den nám připomíná důležitost péče o naši planetu a vybízí nás k zamyšlení nad stavem životního prostředí a k aktivnímu přispění k jeho ochraně. Číst více…

Česko patří mezi nejžádanější kongresové destinace světa
3. 06. 2024

Česko patří mezi nejžádanější kongresové destinace světa

Česko se podle Mezinárodní kongresové asociace ICCA (International Congress and Convention Association) umístilo na 19. místě v žebříčku nejžádanějších konferenčních destinací, což je historicky nejlepší výsledek. Praha si stejně jako loni udržela pátou pozici mezi evropskými městy a celosvětově skončila na šesté příčce. Úspěch Česka na globálním kongresovém poli tak potvrzuje nejen to, že dlouhodobá spolupráce tuzemské veřejné a soukromé sféry je v tomto ohledu efektivní, ale i to, že roste zájem zahraničních nákupčích o regionální nabídku. Tento trend prokázal též letošní ročník veletrhu IMEX ve Frankfurtu, na kterém se koncem května představilo 3 100 společností ze 150 zemí světa. Číst více…

Newsletter CzechTourismu je zpět: Přihlaste se k odběru a buďte s námi v obraze!
31. 05. 2024

Newsletter CzechTourismu je zpět: Přihlaste se k odběru a buďte s námi v obraze!

A je to tady! Po nutné technické pauze jsme zpět s nejnovějším číslem našeho informačního newsletteru! Díky němu budete vždy v obraze o dění v agentuře CzechTourism. Budete pravidelně dostávat informace o nejzajímavějších novinkách v oblasti cestovního ruchu. Číst více…

Květnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: tipy na místa pro family days
30. 05. 2024

Květnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: tipy na místa pro family days

Květnový měsíčník je věnovaný tipům na místa vhodná pro family days. Číst více…

Udržitelné cestování: Mladí lidé jdou příkladem
27. 05. 2024

Udržitelné cestování: Mladí lidé jdou příkladem

Pětina Čechů zná pojem udržitelné cestování a 9 z 10 turistů by informace o udržitelnějším cestování uvítalo. Jen jeden z deseti cestovatelů se setkal s ekologickým certifikátem v ubytovacích zařízeních. Vyplynulo to z výzkumu, který pro CzechTourism provedla společnost NMS Market Research. Cílem bylo zjistit povědomí české populace o udržitelném cestovním ruchu, identifikovat hlavní motivátory a bariéry, a poskytnout podklady pro další rozvoj a podporu této oblasti. Číst více…

Tuzemské lázně loni přivítaly téměř milion hostů. Letošní sezóna se právě rozjíždí
23. 05. 2024

Tuzemské lázně loni přivítaly téměř milion hostů. Letošní sezóna se právě rozjíždí

Celkem 926 tis. hostů loni zamířilo do některého z tuzemských lázeňských ubytovacích zařízení (LUZ). Bezmála 60 % z nich (541 tis.) tvořili domácí návštěvníci, kteří nejčastěji směřovali do Karlovarského, ale i Zlínského, Olomouckého a Jihočeského kraje. Cizinci pak preferovali převážně Karlovarsko. Lázně v Česku se jich rozhodlo navštívit 384 tisíc, z toho bezmála 372 tisíc právě v Karlovarském kraji. A na návštěvníky se lázně těší i letos. Slibují sezónu plnou kulturních akcí, inovací a zlepšení v lázeňských zařízeních napříč celou republikou. Číst více…

Den Evropy v Bratislavě a Banské Bystrici provázel velký zájem veřejnosti
20. 05. 2024

Den Evropy v Bratislavě a Banské Bystrici provázel velký zájem veřejnosti

Ve čtvrtek 9. května 2024 se ve Staré tržnici v centru Bratislavy konala symbolická oslava narozenin Evropské Unie, během níž si Česko i Slovensko připomnělo 20. výročí našeho členství v tomto uskupení. Hlavními organizátory byly Zastoupení Evropské komise na Slovensku a zdejší Kancelář Evropského parlamentu. Číst více…

Agentura CzechTourism spustila nový DNS pro nákup inzertního prostoru!
20. 05. 2024

Agentura CzechTourism spustila nový DNS pro nákup inzertního prostoru!

Na základě ukončení platnosti stávajícího dynamického nákupního systému (DNS) zveřejnila Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism novou veřejnou zakázku na zajištění nákupu inzertního prostoru pro mediální kampaně v Česku i zahraničí, a to na následujících 6 let. Číst více…

Praha patří mezi nejlepší kulturní města Evropy
20. 05. 2024

Praha patří mezi nejlepší kulturní města Evropy

Metropole Česka patří mezi evropská hlavní města, která nabízejí milovníkům kultury ty nejlepší zážitky. Vyplývá to ze studie globální platformy elektronického obchodování Ubuy France. Podle výsledků se Praha umístila na druhém místě v žebříčku TOP 20 evropských hlavních měst. Číst více…

…A vítězem je …Muzeum středního Pootaví Strakonice!
17. 05. 2024

…A vítězem je …Muzeum středního Pootaví Strakonice!

Muzeum středního Pootaví Strakonice se stalo vítězem 5. ročníku soutěže Muzeum roku, která probíhala na turistickém portálu Kudy z nudy od 25. května 2023 do 31. března 2024. Soutěž Muzeum roku byla vyhlášena jako součást mediální kampaně Národní soutěže muzeí Gloria musaealis. Číst více…

Agentura CzechTourism a osm českých partnerů představili v Dubaji Česko jako skvělou destinaci k návštěvě
17. 05. 2024

Agentura CzechTourism a osm českých partnerů představili v Dubaji Česko jako skvělou destinaci k návštěvě

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci se Zastupitelským úřadem v Abú Dhabí zprostředkovala účast osmi českých partnerů na 31. ročníku největšího B2B veletrhu na Blízkém východě „Arabian Travel Market“ (ATM) v Dubaji. Společně představili návštěvníkům Česko jako zemi, kterou stojí za to navštívit. A zájem o tuzemský stánek byl značný. Číst více…

Zástupci Česka bodovali na veletrhu cestovního ruchu v Dubaji
16. 05. 2024

Zástupci Česka bodovali na veletrhu cestovního ruchu v Dubaji

Po třech letech zprostředkovala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci se Zastupitelským úřadem v Abú Dhabí účast osmi českých partnerů na 31. ročníku největšího B2B/B2C veletrhu na Blízkém východě „Arabian Travel Market“ (ATM) v Dubaji. Společně představili návštěvníkům Česko jako zemi, kterou stojí za to navštívit. A zájem o tuzemský stánek byl značný. Číst více…

Novou ředitelkou odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism je Jana Štumpová Konicarová
14. 05. 2024

Novou ředitelkou odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism je Jana Štumpová Konicarová

Na této pozici se chce zaměřit na posílení pozitivního image a jasného positioningu Česka ve světě. Jejím cílem je podporovat cestovní ruch a ekonomický rozvoj tuzemska prostřednictvím efektivního a inovativního marketingu. Číst více…

V prvním čtvrtletí letošního roku přicestovalo do Česka více zahraničních turistů, vzrostl i počet domácích návštěvníků.  Prodlužuje se doba, kterou u nás cestovatelé stráví
10. 05. 2024

V prvním čtvrtletí letošního roku přicestovalo do Česka více zahraničních turistů, vzrostl i počet domácích návštěvníků. Prodlužuje se doba, kterou u nás cestovatelé stráví

Během prvního čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských hotelů, penzionů a dalších hromadných ubytovacích zařízení celkem 4,1 mil. hostů. Téměř 53 % (2 174 tis.) tvořili domácí turisté, 47 % (1 942 tis.) pak návštěvníci ze zahraničí. Tuzemsko si v průběhu ledna-března 2024 nejčastěji vybírali jako svou dovolenkovou destinaci cestovatelé ze sousedních zemí (Německo - 0,5 mil., Slovensko - 177 tis. a Polsko - 143 tis. lidí). Ve větším počtu dorazili také turisté z Velké Británie (113 tis.) a Itálie (110 tis.). Počet zahraničních návštěvníků, kteří se ubytovali v některém z hromadných ubytovacích zařízení v meziročním srovnání vzrostl o 17 %, v případě domácích hostů pak o 3 %. Meziročně stoupl i počet přenocování (o 7,7 %) na celkových 10,6 milionu nocí. Číst více…

CzechTourism opět připravil sérii exportních workshopů s řediteli zahraničních zastoupení
10. 05. 2024

CzechTourism opět připravil sérii exportních workshopů s řediteli zahraničních zastoupení

I v letošním roce vypíše CzechTourism sérii celkem 8 termínů exportních workshopů s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism. V rámci online platformy představí ředitelé tamních trhů svým partnerům aktuální situaci na daném trhu a možnosti spolupráce. Číst více…

Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Polsku s působností pro Litvu a Lotyšsko má nového ředitele
9. 05. 2024

Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Polsku s působností pro Litvu a Lotyšsko má nového ředitele

Ředitelem zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism v Polsku je nově Tomáš Zukal. Jeho hlavním cílem je dostat Česko do hlubokého povědomí Poláků jakožto neodolatelnou destinaci, která stojí za ještě delší, a ještě častější návštěvu. Číst více…

Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch
3. 05. 2024

Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. května, roste počet rezervací v hromadných ubytovacích zařízeních v Česku. Aktuálně si lidé na první víkend šampionátu zamluvili v Praze už bezmála 86 % a v Ostravě 75 % tamních ubytovacích kapacit. Nárůst zájmu potvrzují i další regiony, zejména ty, které jsou nedaleko uvedených měst. Data Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že MS v ledním hokeji, na které se chystají fanoušci ze všech koutů světa, představuje významnou příležitost pro český cestovní ruch. Číst více…

Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval
29. 04. 2024

Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

Do Královehradeckého kraje loni přijelo nejvíce turistů za posledních 11 let. Celkem jich tento region navštívilo více než 1,5 milionu, z toho 80 % tvořili rezidenti a pětinu pak zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj, po Praze, Jihomoravském a Jihočeském kraji, čtvrtým nejnavštěvovanějším. Z aktuálních dat vyplývá, že cestovní ruch nabírá na síle a dostává se na předcovidová čísla. S podporou, zejména zahraniční návštěvnosti, pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2024, která právě odstartovala v Hradci Králové. Pořádá ji CzechTourism ve spolupráci s Královéhradeckou krajskou centrálou cestovního ruchu, Královéhradeckým krajem a Statutárním městem Hradec Králové. Číst více…

Dubnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: udržitelné MICE projekty
19. 04. 2024

Dubnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: udržitelné MICE projekty

Dubnový měsíčník je věnovaný udržitelným projektům, které představují inovativní přístupy v oblasti MICE s důrazem na ekologické a sociální aspekty. Číst více…

Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji
18. 04. 2024

Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům příjmů v rámci cestovního ruchu. Golf získává na oblibě jak u domácích, tak zahraničních turistů. Česko v tomto ohledu může nabídnout zábavu pro celou rodinu. Pozici jednoznačného lídra ve východní Evropě aktuálně potvrzuje i otevření největší golfové destinace v tuzemsku – 55 HOLES Golf Destination, která vznikla propojením dvou golfových resortů Prosper Golf Resortu Čeladná a Golf & Ski Resortu Ostravice. Číst více…

Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu
18. 04. 2024

Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu

V uplynulém roce navštívilo některou z kulturních památek v Česku 43 % cizinců a 36 % domácích cestovatelů. Nejčastěji navštěvovanými jsou hrady a zámky. Prim pak hrají památky v Praze, kde návštěvníci utrácí za tuto aktivitu také nejvíce. Ze zahraničních návštěvníků památky v Česku vyhledávají nejčastěji cestovatelé z USA, Francie, Španělska a Itálie. Číst více…

Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu
14. 04. 2024

Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu

Česká gastronomie je připravena na náročné klienty a zdejší restaurace, kavárny, cukrárny a další podniky mají nejen bonitním klientům co nabídnout. V rámci připravované spolupráce se světoznámým kulinářským průvodcem Michelin Guide se pak otevírá další prostor, jak tuto oblast v rámci Česka zvednout a přilákat do tuzemska vyšší počet bonitních klientů ze zahraničí a také podpořit regiony mimo hlavní město. Číst více…

Analýza segmentů - zdrojový trh Německo
12. 04. 2024

Analýza segmentů - zdrojový trh Německo

Dokument analýza segmentů obsahuje souhrn nejdůležitějších informací o jednotlivých segmentech zdrojového trhu - Německo. Jedná se o segmenty spadající pod produkt aktivní dovolená - pěší turistika, cyklo, vodáctví, golf, lyže a další segmenty, například dovolená s dětmi atd.  Číst více…

Veřejná zakázka na zajištění nákupu mediálního prostoru pro sportovní a kulturní akce spuštěna
9. 04. 2024

Veřejná zakázka na zajištění nákupu mediálního prostoru pro sportovní a kulturní akce spuštěna

Agentura CzechTourism spustila DNS na zajištění nákupu mediálního prostoru a marketingového plnění v rámci významných sportovních a kulturních akcí Číst více…

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand
9. 04. 2024

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand

Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade. Číst více…

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu
8. 04. 2024

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu

Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže zahraničním turistům letošní klíčová kampaň agentury CzechTourism „Unexpected Wellbeing“. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál „Unexpected Traditions“ z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. Cíl? Nalákat do Česka co nejvíce cestovatelů z celého světa. Originální vizuály, které bez klišé představují hlavní témata možné aktivní či lázeňské dovolené v Česku, připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP. Číst více…

Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek
27. 03. 2024

Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek

Celkem 56 % Čechů letos plánuje strávit jarní dovolenou v tuzemsku. Nejčastěji v Jihočeském a Středočeském kraji. V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami a dále návštěvu kulturních památek. V průměru se chystají utratit 6 713 korun na osobu za celou dobu. Do zahraničí se na jaře chystá 42 % Čechů. Naopak s jarní dovolenou vůbec nepočítá zhruba třetina Čechů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…

Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu
26. 03. 2024

Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu

Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. Od 26. března 2024 tak mohou lidé vyrazit třikrát týdně z Belgie do Česka a zpátky. Cesta potrvá zhruba patnáct hodin. Přibyly nové zastávky, a to v Drážďanech, Bad Schandau, Děčíně, Ústí nad Labem a Praze. Jediným přestupem v Bruselu se k nám pak zájemci dostanou i z Paříže či Londýna. Číst více…

Země Visegrádské skupiny se letos společně zaměří na lákání turistů ze vzdálených trhů
22. 03. 2024

Země Visegrádské skupiny se letos společně zaměří na lákání turistů ze vzdálených trhů

Společná koordinace aktivit, propagace kulturních a přírodních bohatství regionů, vzájemná výměna dat a znalostí o trendech a výzvách v rámci cestovního ruchu. Takový je závěr pravidelného zasedání členských zemí Visegrádské skupiny, které proběhlo v Praze. Zástupci Česka, Slovenska, Polska a Maďarska během něj podepsali Protokol o spolupráci v oblasti cestovního ruchu V4, jehož součástí je také Marketingový plán společných aktivit zemí V4 na rok 2024. Číst více…

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky, ukázal to letošní ročník veletrhu Ferien Messe Wien, jehož partnerskou zemí bylo Česko
21. 03. 2024

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky, ukázal to letošní ročník veletrhu Ferien Messe Wien, jehož partnerskou zemí bylo Česko

Značný zájem o cestování nejen v rámci Evropy, ale i do vzdálenějších destinací, důraz na udržitelnost a individuální zážitky z cest. Takové jsou aktuální preference Rakušanů, pokud jde o letní dovolenou. Do Česka jich loni přijelo bezmála 320 tisíc, což je nejvíce za posledních 12 let. V průměru zde strávili téměř tři dny. Nejčastěji míří do Prahy, Jihočeského a Jihomoravského kraje. Vyrážejí za památkami, dobrým jídlem, ale i turistikou. Nejen to zaznělo během uplynulého víkendu na největším veletrhu cestovního ruchu Ferien Messe ve Vídni, jehož partnerskou zemí bylo letos Česko. Tuzemskou prezentaci zajistil CzechTourism. Číst více…

Investovat do cestovního ruchu se vyplácí, je klíčovou součástí ekonomiky a Česko má co nabídnout – HOLIDAY WORLD & REGION WORLD odstartoval
15. 03. 2024

Investovat do cestovního ruchu se vyplácí, je klíčovou součástí ekonomiky a Česko má co nabídnout – HOLIDAY WORLD & REGION WORLD odstartoval

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabídne jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD na výstavišti v pražských Letňanech, který právě začíná. Nabízí prezentace více než tří stovek vystavovatelů z 24 zemí světa. Číst více…

Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus jako hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu
13. 03. 2024

Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus jako hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu

Jaký vliv mají malé a střední firmy, ale i velké korporace na životní a sociální prostředí? Co vše může Česko nabídnout hostům v rámci sektoru lázeňství? A jak jsme připraveni na milovníky aktivního turismu? Nejen na tyto otázky odpoví už 12. ročník Fóra cestovního ruchu, který pořádá Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Proběhne v pátek 15. března 2024 na výstavišti v pražských Letňanech jako součást jednoho z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu Holiday World a Region World. Číst více…

Registrace na Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové je otevřená
12. 03. 2024

Registrace na Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové je otevřená

Od dnešního dne se mohou registrovat tuzemští zájemci na jednu z největších incomingových akcí v Česku – Czechia Travel Trade Day. Partnerským městem letošního 7. ročníku je Hradec Králové. Číst více…

Z kulis do skutečného dobrodružství: Česko jako neodolatelný cíl filmových nadšenců i vyhledávaná lokace filmových štábů
11. 03. 2024

Z kulis do skutečného dobrodružství: Česko jako neodolatelný cíl filmových nadšenců i vyhledávaná lokace filmových štábů

Téměř polovina turistů v Česku navštívila v posledních pěti letech místo, kde se natáčel film, pohádka nebo seriál. Podle průzkumu české centrály cestovního ruchu – CzechTourism patřily mezi nejčastější cíle zámky a hrady jako Hluboká nad Vltavou, Bouzov, Červená Lhota či Karlštejn a dále města Český Krumlov a Praha, zejména pak jejich historická centra. Filmoví cestovatelé jako svůj cíl často volí i Lednici, Telč, Hoštice nebo Karlovy Vary. Číst více…

Zájem zahraničních turistů o Česko podpořila prezentace na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu na světě – berlínském ITB
8. 03. 2024

Zájem zahraničních turistů o Česko podpořila prezentace na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu na světě – berlínském ITB

Přes 5 500 vystavovatelů ze 170 zemí světa a více než 100 tisíc návštěvníků. Tak vypadal jeden z nejdůležitějších B2B veletrhů cestovního ruchu na světě – ITB v Berlíně. Na akci nechyběla ani prezentace Česka, kterou připravila agentura CzechTourism. Během tří dnů se v české expozici uskutečnilo na 500 schůzek touroperátorů, start-upů, německých i zahraničních médií. Číst více…

Většina žen chce na dovolené odpočívat a trávit čas s partnerem, partnerkou nebo rodinou, roste ale i počet těch, které chtějí cestovat sólo
8. 03. 2024

Většina žen chce na dovolené odpočívat a trávit čas s partnerem, partnerkou nebo rodinou, roste ale i počet těch, které chtějí cestovat sólo

Individuální způsob rekreace strávený s partnerem či partnerkou v hromadném ubytovacím zařízení. Tak vypadá nejčastější způsob dovolené žen, které přijíždějí do Česka ze zahraničí, stejně jako žen z tuzemska. Obě skupiny mají též společný preferovaný způsob dopravy do vybrané destinace, a to autem nebo jiným motorovým prostředkem. Rozdíl je pak v aktivitách – zatímco ženy ze zahraničí míří hlavně za kulturou, české ženy upřednostňují pěší turistiku. Číst více…

Březnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: prostory s největší kapacitou
8. 03. 2024

Březnový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: prostory s největší kapacitou

Tentokrát v měsíčníku naleznete významné multifunkční prostory s největší kapacitou z každého regionu České republiky. Číst více…

Kam za klasickou hudbou? Tou pravou destinací je Česko
4. 03. 2024

Kam za klasickou hudbou? Tou pravou destinací je Česko

Klasická hudba patří v rámci kulturního turismu mezi jedny z prioritních témat České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, a to i v souvislosti s Rokem české hudby. Letošní ročník s magickou čtyřkou na konci nabídne unikátní příležitost zviditelnit v této oblasti Česko po celém světě. CzechTourism má připravenou celou řadu aktivit, jejichž prostřednictvím představí světu naši zemi jako hudební velmoc. Číst více…

Zájem Dánů o Českou republiku stále roste. Potvrdila to i vysoká návštěvnost českého stánku na největším dánském veletrhu Ferie for Alle
1. 03. 2024

Zájem Dánů o Českou republiku stále roste. Potvrdila to i vysoká návštěvnost českého stánku na největším dánském veletrhu Ferie for Alle

Vysoký počet rezervovaných zájezdů a ochota utrácet za letní dovolenou víc než dřív. To jsou aktuální cestovatelské tendence Dánů. Do Česka jich loni přijelo 109 110 a v průměru zde strávili 3,84 dne. I to zaznělo na největším veletrhu cestovního ruchu v Dánsku Ferie for Alle (Dovolená pro každého), na kterém CzechTourism zajistil prezentaci Česka. Už 26. ročník této vyhledávané skandinávské akce letos navštívilo bezmála 56 tisíc lidí. Číst více…

Cestovní ruch se v Česku dostává na předcovidová data, i díky propagaci ze strany CzechTourism
1. 03. 2024

Cestovní ruch se v Česku dostává na předcovidová data, i díky propagaci ze strany CzechTourism

Přestože vlivem pandemie je ve srovnání s rokem 2019 počet podnikatelů i zaměstnanců, kteří působí v cestovním ruchu, nižší, stále platí, že turismus významně přispívá do státního rozpočtu České republiky. V roce 2022 tvořil tento segment 2,22 % hrubého domácího produktu a pracoval v něm 225,5 tisíce lidí. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu k satelitnímu účtu cestovního ruchu. Potvrzuje se, že propagace Česka v zahraničí, ale i na domácí půdě se vyplácí a Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism v této praxi nadále pokračuje. Aktuálně pro letošní rok chystá kampaň, jejímž cílem je přilákat do Česka zejména bonitní klientelu. Číst více…

Třetí ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau
29. 02. 2024

Třetí ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau

22. 2. proběhl již třetí ročník regionálního workshopu Czech Convention Bureau v prostorách hotelu Andaz Prague, který měl za cíl nejen představit aktuální ubytovací možnosti i incentivní nabídku ve všech regionech, ale zejména vzájemně propojit jednotlivé účastníky a prohloubit jejich spolupráci. Workshopu se účastnili zástupci všech regionů České republiky a vice než 50 zástupců cestovních a eventových agentur i korporátních subjektů. Číst více…

Série prezentací na španělském trhu představila Česko jako ideální kongresovou destinaci
28. 02. 2024

Série prezentací na španělském trhu představila Česko jako ideální kongresovou destinaci

V druhé polovině února proběhla série MICE prezentací na španělském trhu, která byla určena pro zástupce španělských nákupčích. Cílem bylo představit pestrou kongresovou a incentivní nabídku Česka jako unikátní, dobře dostupné destinace a upozornit na novinky pro nadcházející sezónu. Prezentace cílila na dvě města - Madrid a Barcelonu a účastnilo se jí více než 50 účastníků z řad bonitní klientely. Akce byla připravena ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Madridu. Číst více…

Únorový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: teambuildingové aktivity
26. 02. 2024

Únorový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: teambuildingové aktivity

Nechte se inspirovat širokou nabídkou teambuildingových aktivit pro posílení firemních kolektivů. Pro milovníky adrenalinu a taktického myšlení se nabízí paintball, motokárová dráha nebo jízda na čtyřkolkách. Číst více…

Jarní zasedání Czech Convention Bureau přineslo nové výzvy i posílení spolupráce
26. 02. 2024

Jarní zasedání Czech Convention Bureau přineslo nové výzvy i posílení spolupráce

Společné aktivity v letošním roce, budoucí strategie rozvoje i mezinárodní spolupráce nebo nutnost zajištění udržitelnosti ve spojení s kongresovou turistikou. Taková byla hlavní témata jarního zasedání Czech Convention Bureau, kterého se zúčastnili zástupci všech českých i moravských regionálních convention bureaus. Číst více…

Czech Convention Bureau zastupovalo Česko na mezinárodním MICE fóru MCE Central & Eastern Europe
16. 02. 2024

Czech Convention Bureau zastupovalo Česko na mezinárodním MICE fóru MCE Central & Eastern Europe

Ve dnech 4.-6. února 2024 Czech Convention Bureau prezentovalo Česko v rámci odborného MICE fóra MCE Central & Eastern Europe, které se konalo tentokrát v rakouském Salzburgu. Více než 200 profesionálů z oblasti kongresové a incentivní turistiky se zúčastnilo intenzivního třídenního programu plného individuálních schůzek a networkingu. Číst více…

Newsletter pro zahraniční zastoupení CzechTourism nově připravuje COT group
14. 02. 2024

Newsletter pro zahraniční zastoupení CzechTourism nově připravuje COT group

Komunikační agentura COT group zvítězila ve výběrovém řízení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Agentura je nově zodpovědná za tvorbu měsíčního newsletteru pro zahraniční zastoupení této prestižní instituce, která hraje klíčovou roli v podpoře příjezdového a domácího cestovního ruchu v České republice. Číst více…

Valentýn v Česku? Romantika, jak se patří
13. 02. 2024

Valentýn v Česku? Romantika, jak se patří

Tichý společný večer, procházka v přírodě či v oblacích, návštěva rozkvetlých zámeckých skleníků, zoologické zahrady, relaxace v lázních anebo večeře při svíčkách? Oslava sv. Valentýna může mít desítky podob. České a moravské regiony nabízí celou řadu možností. Přehled těch nejoriginálnějších zážitků přichystal portál Kudy z nudy. Včetně tipů na zajímavé ubytování a výlety. Číst více…

Cestovní ruch v Česku nabírá na síle. Počet turistů se v loňském roce dostal na předcovidová čísla
8. 02. 2024

Cestovní ruch v Česku nabírá na síle. Počet turistů se v loňském roce dostal na předcovidová čísla

V Česku se v loňském roce ubytovalo v hromadných ubytovacích zařízeních téměř 10 milionů zahraničních turistů (43,3 % z celkového počtu). Dalších bezmála 12,5 milionů hostů tvořili čeští občané (56,7 %), kteří se rozhodli strávit dovolenou v některém ze zdejších ubytovacích zařízeních. Celkově tak počet turistů, kteří do Česka zamířili, loni přesáhl 22 milionů, meziročně více o 13,5 %. V celkových datech se tak cestovní ruch dostává opět na čísla před pandemií. Postupně se také obrací podíl českých a zahraničních turistů. Číst více…

Leden v Czech Convention Bureau: networking, edukace i posílení mezinárodní spolupráce
6. 02. 2024

Leden v Czech Convention Bureau: networking, edukace i posílení mezinárodní spolupráce

V prvních týdnech letošního roku proběhly hned tři akce zaměřené na podporu kongresové a incentivní turistiky: odborné školení pro partnery, networkingový prezentační oběd i zasedání aliance národních convention bureaus. Všechny tři akce zdůraznily význam spolupráce, výměny informací a vzájemné podpory mezi aktéry v této oblasti. Číst více…

Mladí lidé jsou citlivější na klimatickou krizi, má vliv na to, kam a jak cestují
6. 02. 2024

Mladí lidé jsou citlivější na klimatickou krizi, má vliv na to, kam a jak cestují

Většina z nich chodí ještě na střední školu, ale už teď ovlivňují budoucnost společnosti včetně pracovního trhu. Generace Z, tedy lidé, kteří se narodili mezi lety 1996 až 2009. Neznají svět bez internetu, smartphonů či youtuberů, mají totiž – zjednodušeně řečeno – digitální DNA. Velmi intenzivně vnímají globální výzvy, mezi které mimo jiné patří klimatická krize. Ta podle průzkumu agentury CzechTourism ovlivňuje 87 % generace Z, pětina z nich ji chce aktivně řešit. Číst více…

Tipy pro organizátory akcí v roce 2024
1. 02. 2024

Tipy pro organizátory akcí v roce 2024

Nové unikátní incentivní aktivity, plánovaná otevření hotelů i multifunkčních prostorů, nabídka dotačních programů pro rok 2024: Czech Convention Bureau představuje výběr novinek letošního roku pro organizátory akcí v jednotlivých regionech. Číst více…

Asociace kuchařů a cukrářů vysílá Národní týmy na kuchařskou olympiádu do Stuttgartu
31. 01. 2024

Asociace kuchařů a cukrářů vysílá Národní týmy na kuchařskou olympiádu do Stuttgartu

Ohromné čtyřleté úsilí juniorského a seniorského Národního týmu kuchařů a cukrářů AKC ČR bude na začátku února završeno. Vrchol soutěžní gastronomie IKA Culinary Olympics se odehraje již od 2. do 7. února ve Stuttgartu. A Česká republika bude u toho. Číst více…

Lednový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: co-workingové objekty
29. 01. 2024

Lednový inspirativní měsíčník Czech Convention Bureau: co-workingové objekty

V posledních letech se dynamicky rozvíjí koncept co-workingových prostor, které poskytují flexibilní pracovní prostředí pro podnikatele a freelancery nebo mohou sloužit jako unikátní místo pro uspořádání akce. Tyto moderní pracovní prostory nabízejí výhody sdílení nákladů na infrastrukturu, umožňují využívání prvotřídního vybavení za dostupnou cenu a podporují budování profesionálních sítí a inovativního prostředí. Číst více…

Co se chystá v cestovním ruchu v roce 2024
25. 01. 2024

Co se chystá v cestovním ruchu v roce 2024

Aktivní turismus. Hlavní komunikační téma cestovního ruchu Česka pro následující dva roky. Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže klíčová kampaň agentury CzechTourism Unexpected Wellbeing. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál Unexpected Traditions z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. S cílem společným nejen s Ministerstvem pro místní rozvoj: nalákat do Česka co nejvíc cestovatelů z celého světa. Číst více…