Příjmy z příjezdového turismu propadly vloni na polovinu Oživení mohou přinést evropské digitální covidpasy

DomůAktualityPříjmy z příjezdového turismu propadly vloni na polovinu Oživení mohou přinést evropské digitální covidpasy
Turismus se v roce 2020 stal jedním z nejvíce zasažených odvětví pandemií Covid-19. Ta ve srovnání s rokem 2019 připravila Českou republiku o více jak 8 milionů zahraničních turistů a polovinu příjmů z příjezdového cestovního ruchu. Ta podle aktuálně zveřejněné platební bilance České národní banky představuje ztrátu 83 miliard korun.
Oživení sektoru mohou pomoci digitální zelené certifikáty, které dnes představila Evropská komise.Evropská komise dnes představila návrh digitálního zeleného certifikátu, který by měl usnadnit cestování do zahraničí. Postaven bude na třech kritériích – očkování, negativním PCR nebo antigenním testu a přítomnosti protilátek v těle. Členské státy se podle návrhu budou moci rozhodnout, jaké stanoví podmínky pro majitele tzv. covidpasu. Budou však muset být pro všechny lidi stejné.

„Vítám návrh na zavedení tzv. digitálních zelených certifikátů, které dnes Evropská komise zveřejnila. Věřím, že pokud bude zavedení těchto certifikátů na unijní úrovni podpořeno, bude to významný krok vpřed k překonání pandemické krize a obnově cestovního ruchu. Zelené certifikáty by měly sloužit k potvrzení očkování, negativního testu či prodělání nemoci a členské státy by si je vzájemně uznávaly. Odvětví cestovního ruchu je nejpostiženější a dané opatření může pomoci k jeho obnovení,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

„Jednotný postup a pravidla cestování, která by s sebou mohl přinést digitální certifikát, přirozeně vítáme. Turisté všech zemí jsou nyní velmi citliví na jakékoliv informace související s omezením cestování. Společný postup, jasná pravidla a koordinovaná komunikace mohou přispět k rychlejšímu uzdravení turistického sektoru na celém světě. Zahraniční zastoupení CzechTourism monitorují situaci na trzích, abychom ve chvíli, kdy budou zveřejněna pravidla pro cestování, byli připraveni oslovit zahraniční turisty a nabídnout jim to nejlepší z České republiky. Současně uzavíráme strategická partnerství, která pomohou například při obnově leteckých spojení, zvláště pak přímých leteckých linek, a přivedou lukrativní zahraniční klientelu do Prahy a dalších covidem postižených měst.“ uvedl Jan Herget ředitel agentury CzechTourism.