Konal se první exportní workshop - ruský trh a pandemie Covid

Konal se první exportní workshop - ruský trh a pandemie Covid

DomůAktualityKonal se první exportní workshop - ruský trh a pandemie Covid
Dnešním workshopem zaměřeným na aktuální situaci na ruském trhu zahájila Česká centrála cestovního ruchu seriál on-line pomoci pro podnikatele a profesionály v cestovním ruchu. Z Moskvy a Jekatěrinburgu sdíleli dnes cenné poznatky o vývoji pandemie v Rusku, cestovatelské náladě, zájmu o Českou republiku, produkty cestovního ruchu nebo o změně preferencí ruských turistů ředitelé zahraničních zastoupení agentury CzechTourism s téměř stovkou účastníků.
Další workshop zaměřený na Polsko a Slovensko se uskuteční 5. května. Účast na všech workshopech je zdarma.

Rusky hovořící turisté patří k nejpočetnějším skupinám zahraničních návštěvníků v ČR. V roce 2019 jim co do počtu patřila šestá příčka (564 083 návštěvníků) a v loňském roce dokonce čtvrtá (131 039 návštěvníků). Více jak polovina (55,5 %) z nich je v Česku poprvé. Navíc turisté z Ruska stráví v Česku v průměru více jak pět dní, což je po návštěvnících ze Saudské Arábie druhý nejdelší pobyt.
 
„Typický návštěvník Česka je představitel střední třídy, bezdětný pár ve věku třicet let a výše, který si zájezd zajištuje přes cestovní kancelář a do zahraničí vycestuje maximálně jednou ročně. Během pobytu preferuje návštěvu kulturních památek nebo zážitkovou turistiku – interaktivní prohlídky, degustace. Aktivní sportovní dovolené a návštěvu zimního horského střediska do programu zařadí spíše pro zpestření delšího pobytu v ČR,“ říká Alena Kudílková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Moskvě a dodává: „Další významnou skupinu tvoří zralá klientela padesátníků a starších, která přijíždí do Česka do lázní. V roce 2019 tato skupina představovala čtvrtinu všech rusky hovořících turistů, kteří do ČR přicestovali. Jedná se o věrné klienty, kteří se do Česka opakovaně vracejí.“
 
Marketingové kampaně a aktivity agentury CzechTourism, které nyní v Rusku probíhají mají za cíl udržet povědomí o České republice mezi ruskými turisty. Lze předpokládat, že to budou právě oni, kteří se po otevření hranic a obnovení turistického ruchu do Česka vrátí mezi prvními.

Více informací k ruskému trhu