Francouzi chtějí cestovat po světě, Italové spíš doma

Francouzi chtějí cestovat po světě, Italové spíš doma

DomůAktualityFrancouzi chtějí cestovat po světě, Italové spíš doma
Postcovidové uvolnění pravidel, hlad po cestování, touha po zážitcích, uspořené výdaje z doby pandemie a velký zájem o cesty do zahraničí. Tak se aktuálně dívají na cestovní ruch obyvatelé Francie. Zatímco 63 % Francouzů má zájem poznávat zahraničí, u Italů je situace naprosto odlišná - až 70 % obyvatel této jihoevropské země chce zůstat během letní dovolené v Itálii. Nejen to zaznělo na workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Další pracovní on-line seminář, tentokrát zaměřený na Španělsko a Latinskou Ameriku, se uskuteční už tuto středu, tedy 3. srpna.
Francouzi obecně jsou velkou příležitostí pro podnikatele v cestovním ruchu z České republiky (ČR). I loni, kdy ještě platila spousta covidových restrikcí, se Francie umístila v top 10 zemí, z nichž do ČR přijíždělo nejvíc turistů. S 98 948 hosty obsadila země galského kohouta pomyslné 5. místo, Itálie s 93 151 příjezdy skončila sedmá.
 
„Francouzi, co se týče dlouhých pobytů, preferují soukromí, kontakt s přírodou a atypická zařízení, mají touhu objevovat a zažívat jiné kultury a zvyklosti, jazyky, hudbu a festivaly atd. Skvělým pomocníkem pro všechny je náš web Visit Czech Republic,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a doplňuje: „Až třetinu svého rozpočtu na dovolenou Italové věnují na gastronomii. Těmto cestovatelům tak může významně usnadnit život sekce Gastronomy na dříve zmiňovaném webu.“
 
Cestovatelské návyky se v kontextu s aktuálním děním (pandemie covid-19, válka na Ukrajině, vysoké ceny energií, inflace aj.) mění v celém světě. U dospělých Italů nově platí, že 60 % z nich absolvuje alespoň jednou za rok enogastronomický zážitek, v roce 2016 tak činilo jen 26 %. Při výběru destinace hraje právě enogastronomie zásadní roli pro 71 % italských turistů. Jde tedy o velkou příležitost pro regionální gastronomii a mikro pivovary, kdy na paměti je třeba mít i fakt, že mezi Italy je nejvíc vegetariánů v Evropě.
 
„U Francouzů se v poslední době zase ukazuje, že zájem pro to, aby navštívili konkrétní oblast, u nich vzbuzují virtuální kulturní prohlídky. Na místě jsou pak velmi důležití lokální průvodci a destinační experti. Stoupá tak význam turistických center, francouzští turisté totiž hledají aktivity na míru,“ říká ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Na místě Francouzi očekávají vřelý a milý přístup, potřebují „lidskost“. Oslovuje je slow-tourism, zážitky a individualismus. To vše proto, aby si dovolenou co nejvíc užili, jsou spontánní a rádi improvizují. Cestování je doslova životní potřebou 56 % Francouzů.“
 
Exportní workshopy zaměřené na cestovní ruch pořádá CzechTourism pravidelně.  Mají za cíl informovat, jaký je zájem o Českou republiku mezi obyvateli jednotlivých zemí, seznámit účastníky se spotřebitelským chováním, představit možnosti spolupráce a aktuality z prezentovaných oblastí. Akce jsou určeny pro profesionály v cestovním ruchu od regionů přes organizace destinačního managementu, cestovní kanceláře, asociace až po podnikatele v oblasti turismu aj.
 
Letos se prostřednictvím on-line platformy ZOOM uskuteční celkem 8 pracovních setkání, vždy jednou měsíčně. Dosud se konaly workshopy zaměřené na Polsko a na Slovensko (4. 5.), Benelux se Skandinávií (1. 6.). a Francii a Itálii (13. 7.). Následovat budou akce na podporu byznysu v cestovním ruchu ze zemí: Španělsko a Latinská Amerika (3.8.), Německo a Rakousko (8. 9.), USA a Velké Británie (5. 10.), Jižní Korea, Japonsko a Čína (2. 11.) a Blízký východ a Indie (7. 12.).