Na říjen letošního roku připravila agentura CzechTourism sérii akcí na podporu kongresové a incentivní turistiky zaměřených na americké nákupčí z řad mezinárodních asociací, korporátních společností i eventových agentur. V historicky nejsilnějším zastoupení se tak Česká republika představila na veletrhu IMEX America, kterému předcházela MICE roadshow ve 3 amerických městech – Washingtonu, Chicagu a Dallasu.
Na rozdíl od předchozího ročníku veletrhu Imex, který byl ještě do značné míry ovlivněn probíhající pandemií Covid-19, byl v letošním roce jasný jednoznačný trend potvrzující návrat k cestování a organizaci akcí. Veletrhu se zúčastnilo téměř 3400 nákupčích ze 65 zemí světa, převážně zástupců mezinárodních agentur a korporátních společností. Hlavními zdrojovými trhy byly i v letošním roce Spojené státy (71 %), následované Kanadou, Mexikem a Brazílií. Počet sjednaných schůzek přesáhl 50 000.
V expozici České republiky se kromě Czech Convention Bureau prezentovalo také 9 dalších vystavovatelů: Prague Convention Bureau, Kongresové centrum Praha, O2 Universum a hotel Stages, hotel Almanac X a zástupci společností Eastern Europe Tours, Maxin Prague, Senator, Four Seasons Travel a Daytrip.
„Velmi nás těší narůstající zájem o americký trh, který v sobě skrývá velký potenciál z hlediska kongresového cestovního ruchu. Vystavovatelé i my sami jsme získali několik přímých poptávek, nejčastěji na akce plánované na roky 2023-24, na kterých je možné začít ihned pracovat. Mezi přítomnými byla patrná chuť opět cestovat, naopak klesá zájem o hybridní a online akce,“ shrnuje Tereza Hofmanová, vedoucí manažer Czech Convention Bureau.
Během MICE roadshow, která veletrhu předcházela, měli účastníci možnost jednání s téměř 60 americkými nákupčími. Workshopy svou účastí podpořil i velvyslanec České republiky v USA, pan Miloslav Stašek , či Generální konzul v Chicagu, pan Jaroslav Kantůrek. Během workshopů, které se konaly v D.C, Chicagu a Dallasu, proběhla destinační prezenatce shrnující MICE potenciál České republiky.
„Ráda bych poděkovala všem partnerům, kterí se roadroad zúčastnili. Jak hotelům – Almanac X, Fairmont Golden Prague a Hilton, tak zástupcům DMCs – Eastern Europe Tours, DZK a samozřejmě i Kongresovému centru Praha. Po dvou velmi těžkých letech pro cestovní ruch, je velmi důležité znovu navázat na trhu osobní kontakty a ukázat , že je destinace po hosty z USA připravena,“ doplnila Michaela Claudino, ředitelka CzechTourism USA a Kanada.
Road show proběhla ve spolupráci s Prague Convention Bureau.
Více informací:
Tereza Hofmanová
Vedoucí manažer Czech Convention Bureau
hofmanova@czechtourism.cz
Michaela Claudino
Ředitelka CzechTourism USA a Kanada
claudino@czechtourism.com
V expozici České republiky se kromě Czech Convention Bureau prezentovalo také 9 dalších vystavovatelů: Prague Convention Bureau, Kongresové centrum Praha, O2 Universum a hotel Stages, hotel Almanac X a zástupci společností Eastern Europe Tours, Maxin Prague, Senator, Four Seasons Travel a Daytrip.
„Velmi nás těší narůstající zájem o americký trh, který v sobě skrývá velký potenciál z hlediska kongresového cestovního ruchu. Vystavovatelé i my sami jsme získali několik přímých poptávek, nejčastěji na akce plánované na roky 2023-24, na kterých je možné začít ihned pracovat. Mezi přítomnými byla patrná chuť opět cestovat, naopak klesá zájem o hybridní a online akce,“ shrnuje Tereza Hofmanová, vedoucí manažer Czech Convention Bureau.
Během MICE roadshow, která veletrhu předcházela, měli účastníci možnost jednání s téměř 60 americkými nákupčími. Workshopy svou účastí podpořil i velvyslanec České republiky v USA, pan Miloslav Stašek , či Generální konzul v Chicagu, pan Jaroslav Kantůrek. Během workshopů, které se konaly v D.C, Chicagu a Dallasu, proběhla destinační prezenatce shrnující MICE potenciál České republiky.
„Ráda bych poděkovala všem partnerům, kterí se roadroad zúčastnili. Jak hotelům – Almanac X, Fairmont Golden Prague a Hilton, tak zástupcům DMCs – Eastern Europe Tours, DZK a samozřejmě i Kongresovému centru Praha. Po dvou velmi těžkých letech pro cestovní ruch, je velmi důležité znovu navázat na trhu osobní kontakty a ukázat , že je destinace po hosty z USA připravena,“ doplnila Michaela Claudino, ředitelka CzechTourism USA a Kanada.
Road show proběhla ve spolupráci s Prague Convention Bureau.
Více informací:
Tereza Hofmanová
Vedoucí manažer Czech Convention Bureau
hofmanova@czechtourism.cz
Michaela Claudino
Ředitelka CzechTourism USA a Kanada
claudino@czechtourism.com