Přehled dění na zahraničních trzích, aktuální trendy a předpokládaný vývoj do budoucna. To jsou některá z témat exportních workshopů. Už 3. ročník, který připravila Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism, začal právě v dubnu. Akce, kde informace podávají ředitele zahraničních zastoupení agentury CzechTourism, jsou určeny zejména pro odborníky na cestovní ruch. Letošní první workshop, který se konal on-line, se zaměřil na německy hovořící trhy: Německo, Rakousko a Švýcarsko.
Mimo jiné o možnostech spolupráce na propagaci Česka jako turistické destinace informovala ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Rakousko s působností i pro Švýcarsko Roman Hrdina.
„Podle expertů by rok 2023, co se týče německých turistů, mohl dosáhnout nového rekordu a výrazněji překročit hranici 70 milionů dovolených. Cestování je součástí německého DNA a zůstává prioritou i při rozhodování v kontextu s aktuální ekonomickou situací. Tendence preferovat krátkodobější dovolené, důraz na ekologickou a sociální udržitelnost cestování i cenovou stránku - to vše jsou body, které jako destinace můžeme využít ve prospěch Česka,” říká ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a dodává: „Po úspěšném odstartování sezony na veletrzích v Drážďanech, Mnichově a Berlíně nás čekají open air akce v Sasku, MICE Summit nebo série press tripů a prezentaci.”
Ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Rakousko s působností i pro Švýcarsko Roman Hrdina říká: „Téměř 72 % Rakušanů letos plánuje cestu do zahraničí. Klíčovou roli v tom hraje gastronomie. Víc než 73,1 % rakouských turistů má totiž návštěvu restaurace jako nejčastější aktivitu na dovolené v cizině, následuje koupání (72,3 %) a prohlídka památek (64,4 %). I když při cestování do zahraničí Rakušané v současné době nejvíce jezdí autem, čím dál tím důležitější roli hraje železnice. Z veřejně dostupných informací vyplývá, že jízda vlakem je 30krát šetrnější k životnímu prostředí a zpravidla výhodnější také ekonomicky.“
Německo je pro příjezdový cestovní ruch do Česka nejdůležitějším zdrojovým trhem. Před pandemií covidu-19 se každoročně v hromadných ubytovacích zařízeních ubytovaly cca 2 miliony Němců. Data za rok 2022 ukazují návrat k předcovidovým číslům, jednalo se totiž o 1 842 729[1] příjezdů.
Rakousko se tradičně umisťuje v TOP 10 zdrojových trzích. V hromadných ubytovacích zařízeních v Česku našlo v loňském roce dočasný domov 263 420[2] rakouských turistů, což znamená o 76,16 % hostů víc než v roce 2021.
Další exportní workshop se uskuteční 7. června a zaměří se na asijské trhy: Japonsko, Jižní Korea, Čína a jihovýchodní Asie.
„Podle expertů by rok 2023, co se týče německých turistů, mohl dosáhnout nového rekordu a výrazněji překročit hranici 70 milionů dovolených. Cestování je součástí německého DNA a zůstává prioritou i při rozhodování v kontextu s aktuální ekonomickou situací. Tendence preferovat krátkodobější dovolené, důraz na ekologickou a sociální udržitelnost cestování i cenovou stránku - to vše jsou body, které jako destinace můžeme využít ve prospěch Česka,” říká ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a dodává: „Po úspěšném odstartování sezony na veletrzích v Drážďanech, Mnichově a Berlíně nás čekají open air akce v Sasku, MICE Summit nebo série press tripů a prezentaci.”
Ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Rakousko s působností i pro Švýcarsko Roman Hrdina říká: „Téměř 72 % Rakušanů letos plánuje cestu do zahraničí. Klíčovou roli v tom hraje gastronomie. Víc než 73,1 % rakouských turistů má totiž návštěvu restaurace jako nejčastější aktivitu na dovolené v cizině, následuje koupání (72,3 %) a prohlídka památek (64,4 %). I když při cestování do zahraničí Rakušané v současné době nejvíce jezdí autem, čím dál tím důležitější roli hraje železnice. Z veřejně dostupných informací vyplývá, že jízda vlakem je 30krát šetrnější k životnímu prostředí a zpravidla výhodnější také ekonomicky.“
Německo je pro příjezdový cestovní ruch do Česka nejdůležitějším zdrojovým trhem. Před pandemií covidu-19 se každoročně v hromadných ubytovacích zařízeních ubytovaly cca 2 miliony Němců. Data za rok 2022 ukazují návrat k předcovidovým číslům, jednalo se totiž o 1 842 729[1] příjezdů.
Rakousko se tradičně umisťuje v TOP 10 zdrojových trzích. V hromadných ubytovacích zařízeních v Česku našlo v loňském roce dočasný domov 263 420[2] rakouských turistů, což znamená o 76,16 % hostů víc než v roce 2021.
Další exportní workshop se uskuteční 7. června a zaměří se na asijské trhy: Japonsko, Jižní Korea, Čína a jihovýchodní Asie.