Zahraniční zastoupení CzechTourism Velká Británie a Irsko se během prvního pololetí roku 2023 zúčastnilo několika workshopů pořádaných asociací ANTOR a společností TravMedia, kde byly zprostředkovány informace o nejnovějších trendech v oblasti cestovního ruchu na britském trhu. Tyto informace mohou být benefitem pro české soukromé subjekty v rámci marketování jejich produktů. Britské zastoupení CzechTourism ve spolupráci s asociací AITO také zorganizovalo tzv. Press Club, kde byly odprezentovány novinky z České republiky a možnosti spolupráce v roce 2023 britským médiím a touroperátorům.
Workshop společnosti TravMedia byl zaměřen na spolupráci s velkými mainstreamovými médii, kdy mezi prezentujícími byli travel editoři The Sun, The Independent, The Telegraph and TTG za B2B sektor, kteří mají největší přehled o zájmu široké veřejnosti. Hlavními tématy byla udržitelnost, důraz na výhodnou cenu (poměr cena/kvalita) a zatím neobjevená místa mimo klasické turistické top destinace.
Editorka The Independent Helen Coffey kvitovala snahu celého odvětví cestovního ruchu stále více prosazovat udržitelnou dovolenou. Ať už se jedná o cestování vlakem, zavádění udržitelných zdrojů pro ubytovací kapacity či využívání lokálních zdrojů. Nicméně zdůrazňovala fakt, že tzv. „green washing“, tedy snaha o udržitelnost jen na oko, u britského turisty úspěch určitě nesklidí.
Stejná udržitelná témata kvitoval také Ben Ross, editor The Telegraph, který u svých čtenářů vidí stále rostoucí zájem o méně známé destinace a nová zajímavá místa. Stejně tak zdůrazňoval důležitost autentických zážitků během dovolené a vzestup tzv. multi-generačních dovolených.
Stěžejním tématem pro čtenáře The Sun bude pro letošní rok podle editorky Lisy Minot cenově dostupná dovolená a destinace s výborným poměrem ceny a kvality. Pro afluentní klientelu budou atraktivní long-haul destinace, naproti tomu pro mileniály budou zajímavé destinace nabízející city breaky, kde například Česká republika může být jedním z velkých hráčů na trhu.
Na tyto workshopy navazovala vlastní akce zahraničního zastoupení CzechTourism Velká Británie. 14. března zorganizoval tým ZZ Londýn AITO press club ve spolupráci s asociací nezávislých tour operátorů, kterého se zúčastnilo přes 40 zástupců médií a cestovních kanceláří. Mezi médii byly zastoupeny tituly jako Wanderlust, Sunday Times či Daily Mail. V rámci eventu byly představeny novinky z oblasti cestovního ruchu v České republice, které jsou připravovány pro nadcházející turistickou sezónu. Důraz byl kladen také na téma tradice a jejich význam pro turisty, kteří navštěvují Českou republiku.
Účastníci eventu se mohli seznámit s možnostmi spolupráce s místními turistickými organizacemi a nabídkou speciálních balíčků pro turisty, kteří chtějí více poznat českou kulturu a tradice. V rámci programu byly také prezentovány různé způsoby, jakými se mohou novináři a tour operátoři zapojit do propagace České republiky a pomoci tak zvýšit povědomí o této krásné turistické destinaci. Celkově se jednalo o inspirativní setkání, které poskytlo mnoho nových informací a podnětů pro nadcházející turistickou sezónu v České republice.
Zdroj: CzechTourism Velká Británie
Editorka The Independent Helen Coffey kvitovala snahu celého odvětví cestovního ruchu stále více prosazovat udržitelnou dovolenou. Ať už se jedná o cestování vlakem, zavádění udržitelných zdrojů pro ubytovací kapacity či využívání lokálních zdrojů. Nicméně zdůrazňovala fakt, že tzv. „green washing“, tedy snaha o udržitelnost jen na oko, u britského turisty úspěch určitě nesklidí.
Stejná udržitelná témata kvitoval také Ben Ross, editor The Telegraph, který u svých čtenářů vidí stále rostoucí zájem o méně známé destinace a nová zajímavá místa. Stejně tak zdůrazňoval důležitost autentických zážitků během dovolené a vzestup tzv. multi-generačních dovolených.
Stěžejním tématem pro čtenáře The Sun bude pro letošní rok podle editorky Lisy Minot cenově dostupná dovolená a destinace s výborným poměrem ceny a kvality. Pro afluentní klientelu budou atraktivní long-haul destinace, naproti tomu pro mileniály budou zajímavé destinace nabízející city breaky, kde například Česká republika může být jedním z velkých hráčů na trhu.
Na tyto workshopy navazovala vlastní akce zahraničního zastoupení CzechTourism Velká Británie. 14. března zorganizoval tým ZZ Londýn AITO press club ve spolupráci s asociací nezávislých tour operátorů, kterého se zúčastnilo přes 40 zástupců médií a cestovních kanceláří. Mezi médii byly zastoupeny tituly jako Wanderlust, Sunday Times či Daily Mail. V rámci eventu byly představeny novinky z oblasti cestovního ruchu v České republice, které jsou připravovány pro nadcházející turistickou sezónu. Důraz byl kladen také na téma tradice a jejich význam pro turisty, kteří navštěvují Českou republiku.
Účastníci eventu se mohli seznámit s možnostmi spolupráce s místními turistickými organizacemi a nabídkou speciálních balíčků pro turisty, kteří chtějí více poznat českou kulturu a tradice. V rámci programu byly také prezentovány různé způsoby, jakými se mohou novináři a tour operátoři zapojit do propagace České republiky a pomoci tak zvýšit povědomí o této krásné turistické destinaci. Celkově se jednalo o inspirativní setkání, které poskytlo mnoho nových informací a podnětů pro nadcházející turistickou sezónu v České republice.
Zdroj: CzechTourism Velká Británie