Tipy na cestování, kalendář akcí či tematicky zaměřené speciály portálu Kudy z nudy, který provozuje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. To vše mají od tohoto školního roku k dispozici žáci, učitelé a návštěvníci škol na dotykových panelech ÁMOS vision. Interaktivní informační tabule, kde si každý sám zvolí, co ho zajímá, aktuálně využívá téměř 350 škol po celém Česku s celkem 190 tisíci žáky.
Velkoplošné dotykové panely umístěné na chodbách nebo ve školních informačních centrech už běžně zobrazují rozvrhy, suplování, plán akcí či jídelníčky ze školního informačního systému. Taky třídní schůzky, kroužky či fotografie ze školních akcí. Se školním rokem 2023/24 nově přebírají také články, fotografie, videa aj. z jednoho z největších turistických portálů v Evropě Kudy z nudy.
„Ve škole tráví děti, učitelé, rodiče a další velkou část života. Kromě potřebného vzdělání tam získávají i inspiraci, jak se životem dál naložit nebo co podnikat ve volném čase. Právě tady je velký potenciál našeho portálu Kudy z nudy, který je plný aktuálních tipů na cestování a všeho, co s tím souvisí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Zájem o cestovatelské tipy průběžně roste, od letošního ledna do října portál zaznamenal víc než 24 milionů návštěv, což je o 3 miliony víc než za celý loňský rok. Má víc než 100 tisíc registrovaných uživatelů a letos se dosud v rozeslalo víc než 3 milionů e-mailů s pravidelným newsletterem. Budeme moc rádi, pokud dostupnost unikátního Kudy z nudy na panelech ve školách povede k tomu, že ho jako průvodce pro cestování a volnočasové aktivity začnou automaticky brát žáci, učitelé i všichni, co školy navštěvují.“
Informační panely ÁMOS v rámci nefinančního partnerství s Kudy z nudy mimo jiné umožňují, že si uživatel může například vybrat akce pouze ve svém kraji nebo typ aktivity, která ho zajímá. Může se tak inspirovat, jak trávit volný čas a kam vyrazit.
„Propojení informačních panelů ÁMOS s portálem Kudy z nudy jsme ve školách pilotně spustili letos 3. září. Testovací provoz trval jeden měsíc a mimo jiné z něj vyplynulo, že je o tuto novinku v obsahu Ámosek velký zájem. V ostrém provozu vše oficiálně začalo 2. října 2023. Po více než měsíci můžeme v tuto chvíli říct, že děti, učitelé i návštěvníci škol si tlačítko Kam na výlet oblíbili. Návštěvnost je v řádu tisíců a meziměsíčně vzrostla o 15 %, což je v konkurenci dalších zajímavých interaktivních prvků pro žáky velmi dobrý výsledek,“ říká jednatel společnosti Inpublic Richard Prajsler a dodává: „Jsme rádi, že se nám společně s agenturou CzechTourism daří plnit cíl, který jsme si předsevzali. Tedy inspirovat a motivovat mladou generaci k poznávání zajímavých míst v jejich regionu. ÁMOS je jedinečný informační panel, který posouvá komunikaci se žáky na novou úroveň. Moderní technologie školám ulehčují práci, šetří tisk a také spotřebu papíru. A v neposlední řadě inspirují k dalším aktivitám.“
Spolupráci s portálem Kudy z nudy bylo možné realizovat i kvůli osvětové roli dotykových informačních panelů. Díky turistickému webu se ti, co se na něj na panelech podívají, dozví například to, jaké kulturní, sportovní či společensky prospěšné aktivity mohou vykonávat.
„Ve škole tráví děti, učitelé, rodiče a další velkou část života. Kromě potřebného vzdělání tam získávají i inspiraci, jak se životem dál naložit nebo co podnikat ve volném čase. Právě tady je velký potenciál našeho portálu Kudy z nudy, který je plný aktuálních tipů na cestování a všeho, co s tím souvisí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Zájem o cestovatelské tipy průběžně roste, od letošního ledna do října portál zaznamenal víc než 24 milionů návštěv, což je o 3 miliony víc než za celý loňský rok. Má víc než 100 tisíc registrovaných uživatelů a letos se dosud v rozeslalo víc než 3 milionů e-mailů s pravidelným newsletterem. Budeme moc rádi, pokud dostupnost unikátního Kudy z nudy na panelech ve školách povede k tomu, že ho jako průvodce pro cestování a volnočasové aktivity začnou automaticky brát žáci, učitelé i všichni, co školy navštěvují.“
Informační panely ÁMOS v rámci nefinančního partnerství s Kudy z nudy mimo jiné umožňují, že si uživatel může například vybrat akce pouze ve svém kraji nebo typ aktivity, která ho zajímá. Může se tak inspirovat, jak trávit volný čas a kam vyrazit.
„Propojení informačních panelů ÁMOS s portálem Kudy z nudy jsme ve školách pilotně spustili letos 3. září. Testovací provoz trval jeden měsíc a mimo jiné z něj vyplynulo, že je o tuto novinku v obsahu Ámosek velký zájem. V ostrém provozu vše oficiálně začalo 2. října 2023. Po více než měsíci můžeme v tuto chvíli říct, že děti, učitelé i návštěvníci škol si tlačítko Kam na výlet oblíbili. Návštěvnost je v řádu tisíců a meziměsíčně vzrostla o 15 %, což je v konkurenci dalších zajímavých interaktivních prvků pro žáky velmi dobrý výsledek,“ říká jednatel společnosti Inpublic Richard Prajsler a dodává: „Jsme rádi, že se nám společně s agenturou CzechTourism daří plnit cíl, který jsme si předsevzali. Tedy inspirovat a motivovat mladou generaci k poznávání zajímavých míst v jejich regionu. ÁMOS je jedinečný informační panel, který posouvá komunikaci se žáky na novou úroveň. Moderní technologie školám ulehčují práci, šetří tisk a také spotřebu papíru. A v neposlední řadě inspirují k dalším aktivitám.“
Spolupráci s portálem Kudy z nudy bylo možné realizovat i kvůli osvětové roli dotykových informačních panelů. Díky turistickému webu se ti, co se na něj na panelech podívají, dozví například to, jaké kulturní, sportovní či společensky prospěšné aktivity mohou vykonávat.