Vysoký počet rezervovaných zájezdů a ochota utrácet za letní dovolenou víc než dřív. To jsou aktuální cestovatelské tendence Dánů. Do Česka jich loni přijelo 109 110 a v průměru zde strávili 3,84 dne. I to zaznělo na největším veletrhu cestovního ruchu v Dánsku Ferie for Alle (Dovolená pro každého), na kterém CzechTourism zajistil prezentaci Česka. Už 26. ročník této vyhledávané skandinávské akce letos navštívilo bezmála 56 tisíc lidí.
Počet Dánů, kteří se rozhodli strávit dovolenou v Česku, byl loni druhý nejvyšší za posledních 10 let. Více jich bylo už jen v roce 2019, kdy ČR navštívilo 114 471 občanů Dánska.
„Rekordní čísla jsme v tomto ohledu zaznamenali také během loňských letních měsíců, kdy do České republiky dorazilo v průběhu tohoto ročního období o 20 % více Dánů než před covidem. Viditelným trendem v jejich dovolenkových preferencích je pak snaha prodloužit si léto. Což dokazuje fakt, že jich v loňském září přijelo do Česka v meziročním srovnání nejvíce od roku 2014,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Dánové cestují do Česka zpravidla letecky nebo autem. Jejich nejčastějším cílem je Praha, zhruba 30 % z nich pak míří do dalších regionů. V celkovém průměru se u nás zdrží 3,84 dne, přičemž v regionech se délka jejich pobytu pohybuje kolem 4–5 dnů.“
Jak už zaznělo, Dánové (zejména v letních měsících) nejčastěji míří do Prahy. Ovšem v zimě, kdy chtějí v tuzemsku aktivně strávit dovolenou na českých horách, se situace mění a výrazně roste podíl regionů. Těmi nejnavštěvovanějšími jsou Královéhradecký, Ústecký, Karlovarský a Jihomoravský kraj.
Jednou z aktuálních tendencí cestovního ruchu je rostoucí obliba cestování vlakem. Jde o moderní udržitelný způsob dopravy, což je pro turismus ohleduplný vůči životnímu prostředí klíčové. A právě severské země v tomto ohledu udávají směr.
„S ohledem na stále aktuálnější téma udržitelného cestování a v návaznosti na přímé vlakové spojení mezi Prahou a Flensburgem, který se nachází na německo-dánské hranici, plánujeme i pro letošní rok aktivity propagující cestování tímto dopravním prostředkem. Zároveň se v rámci podpory udržitelnosti zaměříme na propagaci pěší a cyklo turistiky prostřednictvím press tripů pro největší dánská média i advetoriálů. Budeme se věnovat též propagaci golfu, který se Skandinávci dlouhodobě komunikujeme,“ doplňuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin.
Pro lákání turistů z Dánska do Česka je klíčový právě Ferie for Alle, který proběhl koncem února v dánském MCH Messecenter Herningu. Na letošním ročníku se ve 13 výstavních halách příchozím prezentovalo téměř 580 vystavovatelů. Jednotlivé sekce byly tematicky rozděleny do pěti kategorií: Camping/karavany, Golf, Dánsko (DCR), Outdoor a zahraniční dovolená. Pro návštěvníky byl připraven bohatý doprovodný program. O tom, že bylo z čeho vybírat, svědčí i velmi vysoké počty prodaných pobytů a zájezdů. Z nepřeberné nabídky mohli lidé vybírat a čerpat inspiraci, jak strávit dovolenou. Velmi vysoké prodeje a spokojenost s tržbami potvrzují např. Bravo Tours, ale i další významní touroperátoři.
Svůj stánek měla na místě i Česká republika. Kromě zástupců CzechTourism u něj byli návštěvníkům k dispozici reprezentanti Hotelu Aquapark Špindlerův Mlýn, města Brno, Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, Karlovarského a Ústeckého kraje. Atraktivitu českého pointu po celou dobu konání veletrhu podpořila též ochutnávka karlovarských oplatků a piva z žateckého chmelu, kterou uspořádal Chrám Chmele a Piva.
„Rekordní čísla jsme v tomto ohledu zaznamenali také během loňských letních měsíců, kdy do České republiky dorazilo v průběhu tohoto ročního období o 20 % více Dánů než před covidem. Viditelným trendem v jejich dovolenkových preferencích je pak snaha prodloužit si léto. Což dokazuje fakt, že jich v loňském září přijelo do Česka v meziročním srovnání nejvíce od roku 2014,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Dánové cestují do Česka zpravidla letecky nebo autem. Jejich nejčastějším cílem je Praha, zhruba 30 % z nich pak míří do dalších regionů. V celkovém průměru se u nás zdrží 3,84 dne, přičemž v regionech se délka jejich pobytu pohybuje kolem 4–5 dnů.“
Jak už zaznělo, Dánové (zejména v letních měsících) nejčastěji míří do Prahy. Ovšem v zimě, kdy chtějí v tuzemsku aktivně strávit dovolenou na českých horách, se situace mění a výrazně roste podíl regionů. Těmi nejnavštěvovanějšími jsou Královéhradecký, Ústecký, Karlovarský a Jihomoravský kraj.
Jednou z aktuálních tendencí cestovního ruchu je rostoucí obliba cestování vlakem. Jde o moderní udržitelný způsob dopravy, což je pro turismus ohleduplný vůči životnímu prostředí klíčové. A právě severské země v tomto ohledu udávají směr.
„S ohledem na stále aktuálnější téma udržitelného cestování a v návaznosti na přímé vlakové spojení mezi Prahou a Flensburgem, který se nachází na německo-dánské hranici, plánujeme i pro letošní rok aktivity propagující cestování tímto dopravním prostředkem. Zároveň se v rámci podpory udržitelnosti zaměříme na propagaci pěší a cyklo turistiky prostřednictvím press tripů pro největší dánská média i advetoriálů. Budeme se věnovat též propagaci golfu, který se Skandinávci dlouhodobě komunikujeme,“ doplňuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin.
Pro lákání turistů z Dánska do Česka je klíčový právě Ferie for Alle, který proběhl koncem února v dánském MCH Messecenter Herningu. Na letošním ročníku se ve 13 výstavních halách příchozím prezentovalo téměř 580 vystavovatelů. Jednotlivé sekce byly tematicky rozděleny do pěti kategorií: Camping/karavany, Golf, Dánsko (DCR), Outdoor a zahraniční dovolená. Pro návštěvníky byl připraven bohatý doprovodný program. O tom, že bylo z čeho vybírat, svědčí i velmi vysoké počty prodaných pobytů a zájezdů. Z nepřeberné nabídky mohli lidé vybírat a čerpat inspiraci, jak strávit dovolenou. Velmi vysoké prodeje a spokojenost s tržbami potvrzují např. Bravo Tours, ale i další významní touroperátoři.
Svůj stánek měla na místě i Česká republika. Kromě zástupců CzechTourism u něj byli návštěvníkům k dispozici reprezentanti Hotelu Aquapark Špindlerův Mlýn, města Brno, Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, Karlovarského a Ústeckého kraje. Atraktivitu českého pointu po celou dobu konání veletrhu podpořila též ochutnávka karlovarských oplatků a piva z žateckého chmelu, kterou uspořádal Chrám Chmele a Piva.