Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu

DomůAktualityČesko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu
Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže zahraničním turistům letošní klíčová kampaň agentury CzechTourism „Unexpected Wellbeing“. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál „Unexpected Traditions“ z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. Cíl? Nalákat do Česka co nejvíce cestovatelů z celého světa. Originální vizuály, které bez klišé představují hlavní témata možné aktivní či lázeňské dovolené v Česku, připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP.
Nový komunikační koncept kampaní České centrály cestovního ruchu na roky 2024 a 2025 Unexpected Wellbeing vychází z myšlenky, že Česko jsou de facto jedny velké lázně. Ta letošní poběží na hlavních trzích v USA a v Evropě. Na starém kontinentu bude k vidění ve Velké Británii, Itálii, ve Španělsku, Francii, v Nizozemsku, ve Švédsku, v Dánsku, Rakousku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. V podobě originálních tematických landing pages se objeví i na portálu Visit Czechia.com
 
„Podstatou celé kampaně je myšlenka, že Česko je země, která má opravdu co nabídnout. Je tu taková pohoda, tak krásná příroda a bohatá kultura, že i když v tuzemsku trávíte dovolenou aktivním odpočinkem, připadáte si jako v lázních. A tak se každá lehce sportovní aktivita stává nečekanou lázeňskou procedurou,“ přibližuje pojetí kampaně ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Vizuály, které primárně vznikly v angličtině, mají slogany (claimy) jako například „unexpected steam room“ u fotky cyklisty v mlze, „unexpected pedicure“ u fotky bosých nohou na procházce po skalách v lese či „unexpected aromatherapy“ u skupiny lidí, která jde po rozkvetlé louce. Jsou trefné, nápadité a spojují hned několik činností dohromady v originálním mixu. Představivosti se zkrátka meze nekladou a turista se nemusí rozhodovat, jestli chce dovolenou strávenou aktivně, nebo raději odpočinek v lázních. Může mít obojí. Najednou.“  
 
Kampaň tvoří 26 základních tematických vizuálů. Vždy několik pro každé téma aktivní dovolené. Hlavním komunikačním kanálem budou zejména sociální sítě Facebook, Instagram a Youtube. Doplněné o bannerovou kampaň v síti Teads. V podobě bannerové reklamy a krátkých tematických videospotů představí zahraničním klientům možnosti, jak u nás mohou strávit dovolenou a jaké nevšední zážitky v Česku mohou prožít. S kreativním konceptem „Unexpected“ pracuje CzechTourism už od loňského roku. Protože se osvědčil chce v tom pokračovat i letos a příští rok.   
 
 „Naším záměrem je ukázat dovolenou v Česku v novém aktivním světle. Nabízí totiž obrovskou variabilitu využití během jediné dovolené. Je tady toho opravdu hodně, a navíc vše blízko u sebe a dá se toho tolik stihnout. Čím víc bude moje dovolená v Česku aktivní, tím bude bohatší a více zážitková,” doplňuje ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.

Vybraná témata pro jednotlivé kraje: 
  • Cyklostezky (kulturní, říční, a dálkové trasy)
  • MTB (traily, technické ježdění, bikepacking)
  • Pěší turistika (značené trasy a tematický hiking)
  • Welness centra
  • Léčebné lázně
  • Ferraty a pískovcové lezení
  • Vodní sporty
  • Golf
  • Sjezdové a běžecké lyžování
Celkový roční rozpočet kampaně „Unexpected Wellbeing“ je 34 milionů korun. Po úvodní jarní fázi bude následovat další, zaměřená na podzimní a zimní sezónu. Jde o třetí kampaň, kterou agentura VCCP pro CzechTourism připravila. Tou první byly loňské jarní „Březnové hory na podporu domácího cestovního ruchu Česka, druhou pak úspěšná zahraniční kampaň „Nečekané tradice“, která běžela v průběhu celého roku 2023.