Němečtí novináři na stopě fenoménu českého piva

Němečtí novináři na stopě fenoménu českého piva

DomůAktualityNěmečtí novináři na stopě fenoménu českého piva
Rok po úspěšném zápisu žatecké chmelařské krajiny na seznam UNESCO navštívila tuto oblast skupina německých novinářů. Tematické prohlídky v Praze, Žatci a Plzni jim umožnily nahlédnout na chmel a pivo jako komplexní fenomén, který se odráží v české krajině, architektuře, gastronomii i lázeňství.
Itinerář cesty propojil tři hlavní města: Prahu jako politické a kulturní centrum České republiky, Žatec jako hlavní město chmele a Plzeň jako hlavní město piva. „Naším záměrem bylo vyhnout se klišé, nekomunikovat pivo jako levný nápoj, ale na jeho úspěchu ukázat současné Česko – jeho kulinářskou tradici a lásku k dobrému jídlu a pivu, kreativitu a smysl pro humor nebo industriální architekturu v jeho původním a novém užití,“ vysvětluje pozadí cesty ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.
 
Praha díky novým prohlídkám na téma Pivo a architektura turistům nabízí sofistikovanější způsob, jak si vychutnat zlatý mok a zároveň obdivovat architektonické highlights města, v tomto případě Vinohrad a Žižkova. Výchozím bodem pro tours byla návštěva Pilsner Urquell Experience, která představuje nejznámější ležák Made in Czechia návštěvníkům metropole.
 
Žatec a žatecká chmelařská krajina jsou už rok na seznamu UNESCO. Unikátnost tohoto zápisu potvrdila detailní prohlídka Chrámu chmele a piva, Chmelařského muzea i ochutnávka piva z místních pivovarů. Možnost mluvit s místními průvodci, kteří zažili dobu chmelových brigád, exportu chmele jako valutového zdroje během socialismu a jeho nové pozicionování na světovém trhu po roce 1989, byla pro novináře neocenitelná.
 
S čerstvými poznatky o pěstování chmele dorazila skupina do cíle své cesty. Plzeň a pivovar Plzeňského Prazdroje potvrdila oprávněně svůj status legendy. Novináři si také mohli vyzkoušet účinky pivních lázní Purkmistr, kde mohli všemi smysly vnímat jednotlivé složky piva (chmel, voda, slad). Spolu s gastronomickými zážitky, kde se pivo a chmel objevovaly v různých podobách (pivní zmrzlina, pivní limonáda, pivní guláš, pivní sýr, chmelové pralinky…), se podařilo úspěšně prozkoumat český fenomén z mnoha perspektiv.
Z press tripu už vyšel první článek. Thomas Heigl v něm čtenářům bavorských regionálních deníků pod hlavičkou Straubinger Tagblatt odhalil příběh chmele v Žatci. Další články budou následovat, a to s očekávaným zásahem okolo 800 tisíc čtenářů.

Za spolupráci na organizaci cesty děkujeme Prague City Tourism, Ústeckému kraji a destinační agentuře Dolní Poohří, Městu Plzeň.
 
Více informací:
Markéta Chaloupková, ředitelka ZZ Německo
Tel:  +49 30 94 88 36 35, chaloupkova@czechtourism.com