Rok po úspěšném zápisu žatecké chmelařské krajiny na seznam UNESCO navštívila tuto oblast skupina německých novinářů. Tematické prohlídky v Praze, Žatci a Plzni jim umožnily nahlédnout na chmel a pivo jako komplexní fenomén, který se odráží v české krajině, architektuře, gastronomii i lázeňství.
Itinerář cesty propojil tři hlavní města: Prahu jako politické a kulturní centrum České republiky, Žatec jako hlavní město chmele a Plzeň jako hlavní město piva. „Naším záměrem bylo vyhnout se klišé, nekomunikovat pivo jako levný nápoj, ale na jeho úspěchu ukázat současné Česko – jeho kulinářskou tradici a lásku k dobrému jídlu a pivu, kreativitu a smysl pro humor nebo industriální architekturu v jeho původním a novém užití,“ vysvětluje pozadí cesty ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.
Praha díky novým prohlídkám na téma Pivo a architektura turistům nabízí sofistikovanější způsob, jak si vychutnat zlatý mok a zároveň obdivovat architektonické highlights města, v tomto případě Vinohrad a Žižkova. Výchozím bodem pro tours byla návštěva Pilsner Urquell Experience, která představuje nejznámější ležák Made in Czechia návštěvníkům metropole.
Žatec a žatecká chmelařská krajina jsou už rok na seznamu UNESCO. Unikátnost tohoto zápisu potvrdila detailní prohlídka Chrámu chmele a piva, Chmelařského muzea i ochutnávka piva z místních pivovarů. Možnost mluvit s místními průvodci, kteří zažili dobu chmelových brigád, exportu chmele jako valutového zdroje během socialismu a jeho nové pozicionování na světovém trhu po roce 1989, byla pro novináře neocenitelná.
S čerstvými poznatky o pěstování chmele dorazila skupina do cíle své cesty. Plzeň a pivovar Plzeňského Prazdroje potvrdila oprávněně svůj status legendy. Novináři si také mohli vyzkoušet účinky pivních lázní Purkmistr, kde mohli všemi smysly vnímat jednotlivé složky piva (chmel, voda, slad). Spolu s gastronomickými zážitky, kde se pivo a chmel objevovaly v různých podobách (pivní zmrzlina, pivní limonáda, pivní guláš, pivní sýr, chmelové pralinky…), se podařilo úspěšně prozkoumat český fenomén z mnoha perspektiv.
Z press tripu už vyšel první článek. Thomas Heigl v něm čtenářům bavorských regionálních deníků pod hlavičkou Straubinger Tagblatt odhalil příběh chmele v Žatci. Další články budou následovat, a to s očekávaným zásahem okolo 800 tisíc čtenářů.
Za spolupráci na organizaci cesty děkujeme Prague City Tourism, Ústeckému kraji a destinační agentuře Dolní Poohří, Městu Plzeň.
Více informací:
Markéta Chaloupková, ředitelka ZZ Německo
Tel: +49 30 94 88 36 35, chaloupkova@czechtourism.com
Praha díky novým prohlídkám na téma Pivo a architektura turistům nabízí sofistikovanější způsob, jak si vychutnat zlatý mok a zároveň obdivovat architektonické highlights města, v tomto případě Vinohrad a Žižkova. Výchozím bodem pro tours byla návštěva Pilsner Urquell Experience, která představuje nejznámější ležák Made in Czechia návštěvníkům metropole.
Žatec a žatecká chmelařská krajina jsou už rok na seznamu UNESCO. Unikátnost tohoto zápisu potvrdila detailní prohlídka Chrámu chmele a piva, Chmelařského muzea i ochutnávka piva z místních pivovarů. Možnost mluvit s místními průvodci, kteří zažili dobu chmelových brigád, exportu chmele jako valutového zdroje během socialismu a jeho nové pozicionování na světovém trhu po roce 1989, byla pro novináře neocenitelná.
S čerstvými poznatky o pěstování chmele dorazila skupina do cíle své cesty. Plzeň a pivovar Plzeňského Prazdroje potvrdila oprávněně svůj status legendy. Novináři si také mohli vyzkoušet účinky pivních lázní Purkmistr, kde mohli všemi smysly vnímat jednotlivé složky piva (chmel, voda, slad). Spolu s gastronomickými zážitky, kde se pivo a chmel objevovaly v různých podobách (pivní zmrzlina, pivní limonáda, pivní guláš, pivní sýr, chmelové pralinky…), se podařilo úspěšně prozkoumat český fenomén z mnoha perspektiv.
Z press tripu už vyšel první článek. Thomas Heigl v něm čtenářům bavorských regionálních deníků pod hlavičkou Straubinger Tagblatt odhalil příběh chmele v Žatci. Další články budou následovat, a to s očekávaným zásahem okolo 800 tisíc čtenářů.
Za spolupráci na organizaci cesty děkujeme Prague City Tourism, Ústeckému kraji a destinační agentuře Dolní Poohří, Městu Plzeň.
Více informací:
Markéta Chaloupková, ředitelka ZZ Německo
Tel: +49 30 94 88 36 35, chaloupkova@czechtourism.com