Podzimní kampaň CzechTourism v Německu lákala na přírodu i památky Česka

Podzimní kampaň CzechTourism v Německu lákala na přírodu i památky Česka

DomůAktualityPodzimní kampaň CzechTourism v Německu lákala na přírodu i památky Česka
Němečtí turisté tvoří téměř pětinu všech zahraničních návštěvníků Česka a podzim patří k jejich nejoblíbenějším obdobím pro cestování. Zahraniční zastoupení CzechTourism v Německu proto připravilo podzimní kampaň, která byla zaměřená na německé turisty, především z příhraničních oblastí. Jejím cílem bylo představit krásy sasko-českého pohraničí a inspirovat k objevování kulturního i přírodního bohatství Česka. Do kampaně se zapojili i kolegové z pražského zastoupení Německé centrály cestovního ruchu (DZT).
„V létě letošního roku proběhla bavorsko – a sasko-česká setkání za účasti politických zástupců obou zemí, kde jsme potvrdili vzájemnou spolupráci pro budoucí období, včetně podpory cestovního ruchu. Velmi nás těší, že našimi aktivitami můžeme přispívat k naplnění těchto cílů,“ uvádí ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.

#AhojNachbarn #HalloSousede: Symbol přeshraniční spolupráce
Kampaň s hashtagem #AhojNachbarn a #HalloSousede, která vznikla v rámci spolupráce mezi českou a německou turistickou centrálou, poprvé oslovila cestovatele už loni v létě. Letos obě instituce navázaly na úspěch této kampaně a společně připravily podzimní verzi zaměřenou na sasko-české pohraničí. Kampaň využívá spolupráci s influencery, aby turistům zprostředkovala krásy této oblasti autentickým způsobem. Na německou stranu Česko-Saského Švýcarska a Krušnohoří se tak začátkem září vydal český influencer Lukáš Matocha (@lukasmatocha) a po něm jeho německý kolega Jörg Tilsner (@jt.adventure), který pak v cestě pokračoval na české straně v Karlovarském a Ústeckém kraji.

Německý influencer se během své čtyřdenní cesty věnoval propagaci ideálních míst pro podzimní dovolenou, jako jsou Krušnohoří, Labský kaňon, Děčín či Karlovy Vary. Jednotlivá místa popisuje jako ideální destinace k podzimní dovolené, během které si můžete užít aktivní odpočinek, dobrodružné objevování tuzemských přírodních krás a v rámci návštěvy měst si vychutnat třeba wellness. Prvním místem, kde se zastavil, byl Chlum Svaté Máří na Sokolovsku.

 „Chlum Svaté Máří – nechápu, že je to tak málo známé. Absolutně ohromující. Jestli budete v tomto regionu, musíte to místo navštívit. Mohl bych tam strávit hodiny a udělat ještě mnohem více záběrů,“ sděluje své dojmy v příspěvku Jörg Tilsner.

Výzvy, soutěže a lákadla pro německé turisty
Zahraniční zastoupení CzechTourism v Německu vytvořilo pro kampaň speciální webovou stránku s tipy na podzimní výlety a ve spolupráci s Ústeckým krajem také soutěží. V jejím rámci proběhla propagace brožury „Po stopách společného dědictví“, která obsahuje tipy na pěší i cyklistické výlety právě v česko-německém pohraničí.

Kampaň, rozšířená o další příspěvky k tématu podzimní dovolené v Česku, běžela na sociálních sítích nejen na profilech influencerů, ale také na německých profilech @VisitCzechia. Celkem se podařilo oslovit 200 tisíc fanoušků a díky influencerům pak ještě dalších 44 tisíc.

„Kampaně akcentující to společné mezi Českem a Německem. Mají vždy velmi dobrou odezvu u našich fanoušků a potenciálních návštěvníků. Němečtí turisté se o Česko zajímají, a pokud už u nás byli, chtějí se vracet a objevovat více,“ uzavírá PR manažerka Zahraničního zastoupení CzechTourism Německo Jana Královcová.