Dne 4. října 2024 uspořádalo zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku svůj první samostatný MICE workshop v Poznań Business Centre. Cílem akce bylo představit potenciál Česka jako ideální destinace pro MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) události polským eventovým agenturám a cestovním kancelářím. Workshop se zaměřil na prezentaci osmi českých regionů: Jihomoravského, Královéhradeckého, Moravskoslezského, Olomouckého, Pardubického, Ústeckého, Vysočiny a Zlínského. Dalších šest krajů zastupoval ředitel zahraničního zastoupení.
Klíčová sdělení a úspěchy akce
Workshop byl podpořen masivní e-mailingovou kampaní do tří polských B2B databázi. Zástupci CzechTourism zdůraznili, že Česko je z polského hlediska ideální destinací pro MICE eventy díky poměru vzdálenosti, ceny a výkonu. Polsko je druhým nejdůležitějším obchodním partnerem Česka, a incentivní akce tak mohou sloužit jako efektivní nástroj na podporu exportu polských firem. Významným argumentem pro českou nabídku je i blízkost a snaha polských korporací snižovat uhlíkovou stopu.
Největší zájem polských partnerů byl o pořádání akcí v historických objektech, kterých má Česko oproti Polsku mnohem více, a o využití rostoucího potenciálu enoturistiky.
Konkrétní výstupy workshopu
Workshop přinesl několik konkrétních výstupů, které přispěly k rozvoji spolupráce mezi Českem a Polskem v oblasti MICE turismu. Během tříhodinového programu proběhla fast date setkání, která umožnila one-to-one rozhovory s osmi vybranými polskými agenturami a cestovními kancelářemi. Polskou B2B databázi se podařilo rozšířit o 10 nových subjektů.
Pro potřeby workshopu a mediální kampaně zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku vytvořilo online databázi českých MICE objektů, které mají velký potenciál přilákat polské firmy. Tato databáze získala během workshopu velkou pozornost a polské cestovní kanceláře navrhly tuto praktickou databázi dále rozšířit o objekty vhodné pro skupinovou turistiku.
Díky nově navázaným kontaktům proběhl v listopadu fam trip do Moravskoslezského a Jihomoravského kraje pro 12 polských MICE agentur, které mají zájem aktivně nabízet české destinace. Tato akce byla financována jednotlivými kraji. Díky workshopu se české MICE destinace staly více viditelné na polském trhu a získaly cenné informace o jeho specifikách. Další kroky na podporu tohoto segmentu jsou plánovány na rok 2025.
Náklady na akci
V rámci realizace prvního MICE workshopu v Poznani byly celkové náklady rozděleny na dvě hlavní složky. Pronájem sálu a cateringové služby činily 31 708 Kč, což zahrnovalo potřebné zázemí pro tříhodinovou akci a občerstvení pro účastníky. Dále bylo do akce investováno 36 500 Kč na mediální podporu, která zahrnovala propagaci a komunikaci směrem k polským B2B subjektům, aby se zajistila co největší účast a efektivita workshopu.
Workshop byl podpořen masivní e-mailingovou kampaní do tří polských B2B databázi. Zástupci CzechTourism zdůraznili, že Česko je z polského hlediska ideální destinací pro MICE eventy díky poměru vzdálenosti, ceny a výkonu. Polsko je druhým nejdůležitějším obchodním partnerem Česka, a incentivní akce tak mohou sloužit jako efektivní nástroj na podporu exportu polských firem. Významným argumentem pro českou nabídku je i blízkost a snaha polských korporací snižovat uhlíkovou stopu.
Největší zájem polských partnerů byl o pořádání akcí v historických objektech, kterých má Česko oproti Polsku mnohem více, a o využití rostoucího potenciálu enoturistiky.
Konkrétní výstupy workshopu
Workshop přinesl několik konkrétních výstupů, které přispěly k rozvoji spolupráce mezi Českem a Polskem v oblasti MICE turismu. Během tříhodinového programu proběhla fast date setkání, která umožnila one-to-one rozhovory s osmi vybranými polskými agenturami a cestovními kancelářemi. Polskou B2B databázi se podařilo rozšířit o 10 nových subjektů.
Pro potřeby workshopu a mediální kampaně zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku vytvořilo online databázi českých MICE objektů, které mají velký potenciál přilákat polské firmy. Tato databáze získala během workshopu velkou pozornost a polské cestovní kanceláře navrhly tuto praktickou databázi dále rozšířit o objekty vhodné pro skupinovou turistiku.
Díky nově navázaným kontaktům proběhl v listopadu fam trip do Moravskoslezského a Jihomoravského kraje pro 12 polských MICE agentur, které mají zájem aktivně nabízet české destinace. Tato akce byla financována jednotlivými kraji. Díky workshopu se české MICE destinace staly více viditelné na polském trhu a získaly cenné informace o jeho specifikách. Další kroky na podporu tohoto segmentu jsou plánovány na rok 2025.
Náklady na akci
V rámci realizace prvního MICE workshopu v Poznani byly celkové náklady rozděleny na dvě hlavní složky. Pronájem sálu a cateringové služby činily 31 708 Kč, což zahrnovalo potřebné zázemí pro tříhodinovou akci a občerstvení pro účastníky. Dále bylo do akce investováno 36 500 Kč na mediální podporu, která zahrnovala propagaci a komunikaci směrem k polským B2B subjektům, aby se zajistila co největší účast a efektivita workshopu.