ITB Berlín jako meeting point světového turismu
Na ITB se představilo 24 českých subjektů z řad regionů, měst, hotelů, cestovních kanceláří a dalších subjektů působících v cestovním ruchu. Český stánek přilákal řadu profesionálů a sklízel úspěch i u veřejnosti. Prezentaci Česka podpořila i přítomnost zástupců ministerstva pro místní rozvoj.
„S více než dvacítkou tuzemských společností, včetně hotelů, cestovních kanceláří a poskytovatelů zážitků, jsme na ITB představili aktuální rozvoj českého cestovního ruchu. I když Praha zůstává pro cizince místem, kam míří nejčastěji, snažíme se rozprostřít zájem zahraničních turistů napříč republikou. Česko prezentujeme jako ideální zemi pro aktivní odpočinek, lázeňství, pěší turistiku a cyklistiku,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller, který se veletrhu zúčastnil osobně, a dodává: „Nově klademe důraz na gastroturismus, koncept farm-to-table a udržitelný cestovní ruch. Naším cílem je představit návštěvníkům méně známé regiony a motivovat je k objevování nových míst mimo hlavní město.“
Udržitelnost a technologie jako klíčová témata
Mezi hlavní témata letošního ročníku ITB v Berlíně patřilo odpovědné cestování a také Travel Technology. Tedy využívání moderních technologií v cestovním ruchu s cílem zlepšit efektivitu, zážitky pro cestovatele a celkové fungování turistického průmyslu. Tyto inovace usnadňují plánování, rezervace, mobilitu a prohlubují tak zážitky turistů během cestování. Česko se představilo nejen jako země s tradičními turistickými atrakcemi, ale též jako destinace s inovativními přístupy, které ladí s moderními trendy šetrného a odpovědného cestování.
Na veletrh dorazilo na 100 tisíc návštěvníků, z nichž 87 % bylo ze zahraničí. Řada z nich využila možnost diskutovat s českými partnery nejen během schůzek, ale i v rámci neformálního networkingového podvečera, který probíhal v poslední hodině veletrhu. Účastníci si mohli vychutnat světově proslulé plzeňské pivo a podělit se o nápady na nové projekty nebo pokračování dlouhodobých spoluprací.
„Koncept neformálního networkingu, tzv. „Happy Hour“ nebo „Feierabendbier“, se osvědčil. Kalendáře schůzek jsou vždy nabité a těžko se vzájemně sladí. Všichni partneři ale rádi přijdou na poslední hodinu s ochutnávkou českého piva. Tato akce funguje skvěle, protože během ní se v uvolněné atmosféře snadno navazují nové kontakty,“ shrnuje ředitelka Zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková, která akci moderovala.
Česko v centru zájmu
Po třídenním maratonu ITB Berlín 2025 se ukázalo, že zájem o tuzemsko roste. Statistiky příjezdového cestovního ruchu potvrzují, že Německo je jedním z klíčových trhů. Tamní turisté stále více hledají autentické zážitky v Česku. CzechTourism proto i nadále podporuje tento trend a soustředí se na inovativní a udržitelné přístupy, které ještě více posílí pozici naší země jako atraktivní turistické destinace.
Save the date
V roce 2026 oslaví ITB Berlín 60 let své existence. A Česko bude od 3. - 5. 3. 2026 opět u toho!