Tři města, desítky prezentací, stovky osobních jednání a jedno společné téma – české lázně. Tak vypadala úspěšná roadshow v Kazachstánu, kterou ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Astaně zorganizovala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism s finanční podporou projektu ekonomické diplomacie PROPED.
Série akcí proběhla ve strategicky významných městech – Astaně, Almatě a Šymkentu – a přilákala na 150 zástupců místních cestovních kanceláří a odborníků z řad státních institucí a partnerů z oblasti cestovního ruchu. Každé setkání nabídlo prostor pro networking, prezentace a navázání nových obchodních kontaktů.
Lázeňská síla napříč regiony
Českou delegaci tvořili zástupci předních lázeňských zařízení a obchodního centra v Praze: ASTORIA Hotel & Medical Spa, Olympic Palace, Františkovy Lázně AQUAFORUM, SPA Hotel THERMAL, Royal Spa, Lázně Poděbrady, AXXOS HOTELS & RESORTS a Fashion Arena Prague Outlet.
Akci podpořil i silný místní partner – kazachstánská letecká společnost SCAT Airlines, která se aktivně zapojila do realizace programu v Šymkentu, kde sídlí její centrála. Dostupnost přímého leteckého spojení výrazně zvyšuje atraktivitu destinace a usnadňuje rozhodování cestovatelů při plánování jejich cest. V současnosti SCAT Airlines provozuje přímé lety do Prahy dvakrát týdně, přičemž v letní sezóně plánuje navýšení frekvence až na čtyři lety v týdnu.
Lázeňství jako srdce českého turismu
Roadshow probíhala v každém z uvedených měst v obdobném duchu – po úvodním slově zástupců ambasády, profesních asociací či partnerů následovala prezentace agentury CzechTourism zaměřená na české lázeňství. Poté dostali prostor samotní vystavovatelé, kteří představili svou nabídku potenciálním partnerům v Kazachstánu. Nechyběla ani tombola s poukazy na pobyty v českých lázních.
„Zájem o české lázně v Kazachstánu je dlouhodobě silný – zdejší lidé dobře znají naši bohatou lázeňskou tradici a rádi se do českých lázní vracejí. Karlovarský kraj se v návštěvnosti drží hned za Prahou, což svědčí o mimořádné oblibě lázeňského regionu. Přesto si uvědomujeme, že konkurence je veliká, a proto nesmíme usnout na vavřínech. Právě akce, jako byla ta letošní, významně přispívají ke zviditelnění a upevnění prestiže tuzemského lázeňství. Podařilo se nám představit nejvýznamnější lázeňské regiony Česka, přičemž pro některé zástupce lázní šlo dokonce o první podobnou prezentaci v Kazachstánu. Věřím, že i díky této iniciativě se nám podaří rozšířit mapu turistického zájmu Kazachstánců a přilákat nové návštěvníky do našich lázeňských měst,“ shrnuje Anna Birkovská, Key Account Manager – Spa & Wellness z agentury CzechTourism.
Skvělá atmosféra a konkrétní výstupy
Roadshow se dočkala pozitivních reakcí i ze strany českých účastníků. Ti ocenili nejen profesionální zázemí a vysokou úroveň organizace, ale i kvalitní výběr partnerů z Kazachstánu a přátelskou atmosféru napříč všemi zastávkami.
„Celá akce byla perfektně připravená – od prvních zkoušek až po samotnou realizaci. Díky přístupu organizátorů panovala po celou dobu velmi příjemná a motivující nálada. Díky této roadshow jsme nejen prezentovali Česko jako destinaci, ale navázali i cenné kontakty pro budoucí spolupráci,“ uzavírá za jednoho z účastníků – Fashion Arenu Prague Outlet Andrej Barsukov.
Lázeňská síla napříč regiony
Českou delegaci tvořili zástupci předních lázeňských zařízení a obchodního centra v Praze: ASTORIA Hotel & Medical Spa, Olympic Palace, Františkovy Lázně AQUAFORUM, SPA Hotel THERMAL, Royal Spa, Lázně Poděbrady, AXXOS HOTELS & RESORTS a Fashion Arena Prague Outlet.
Akci podpořil i silný místní partner – kazachstánská letecká společnost SCAT Airlines, která se aktivně zapojila do realizace programu v Šymkentu, kde sídlí její centrála. Dostupnost přímého leteckého spojení výrazně zvyšuje atraktivitu destinace a usnadňuje rozhodování cestovatelů při plánování jejich cest. V současnosti SCAT Airlines provozuje přímé lety do Prahy dvakrát týdně, přičemž v letní sezóně plánuje navýšení frekvence až na čtyři lety v týdnu.
Lázeňství jako srdce českého turismu
Roadshow probíhala v každém z uvedených měst v obdobném duchu – po úvodním slově zástupců ambasády, profesních asociací či partnerů následovala prezentace agentury CzechTourism zaměřená na české lázeňství. Poté dostali prostor samotní vystavovatelé, kteří představili svou nabídku potenciálním partnerům v Kazachstánu. Nechyběla ani tombola s poukazy na pobyty v českých lázních.
„Zájem o české lázně v Kazachstánu je dlouhodobě silný – zdejší lidé dobře znají naši bohatou lázeňskou tradici a rádi se do českých lázní vracejí. Karlovarský kraj se v návštěvnosti drží hned za Prahou, což svědčí o mimořádné oblibě lázeňského regionu. Přesto si uvědomujeme, že konkurence je veliká, a proto nesmíme usnout na vavřínech. Právě akce, jako byla ta letošní, významně přispívají ke zviditelnění a upevnění prestiže tuzemského lázeňství. Podařilo se nám představit nejvýznamnější lázeňské regiony Česka, přičemž pro některé zástupce lázní šlo dokonce o první podobnou prezentaci v Kazachstánu. Věřím, že i díky této iniciativě se nám podaří rozšířit mapu turistického zájmu Kazachstánců a přilákat nové návštěvníky do našich lázeňských měst,“ shrnuje Anna Birkovská, Key Account Manager – Spa & Wellness z agentury CzechTourism.
Skvělá atmosféra a konkrétní výstupy
Roadshow se dočkala pozitivních reakcí i ze strany českých účastníků. Ti ocenili nejen profesionální zázemí a vysokou úroveň organizace, ale i kvalitní výběr partnerů z Kazachstánu a přátelskou atmosféru napříč všemi zastávkami.
„Celá akce byla perfektně připravená – od prvních zkoušek až po samotnou realizaci. Díky přístupu organizátorů panovala po celou dobu velmi příjemná a motivující nálada. Díky této roadshow jsme nejen prezentovali Česko jako destinaci, ale navázali i cenné kontakty pro budoucí spolupráci,“ uzavírá za jednoho z účastníků – Fashion Arenu Prague Outlet Andrej Barsukov.