Zahraniční zastoupení CzechTourism na Slovensku se začátkem května představilo na Dni Evropy v bratislavské Staré tržnici – po boku zahraničních kulturních institutů a velvyslanectví zemí Evropské unie. Společný stánek přilákal stovky dětí, mládežníků i dospělých cestovatelů. Pro trpělivé hráče česko-slovenského pexesa byly na místě připravené cestovatelské polštářky, nákrčníky a další praktické dárky na cesty. K dispozici bylo i množství map a přehledných materiálů z různých lokalit Česka.
Česko jako atraktivní destinace pro mladé Slováky
„Den Evropy je skvělou příležitostí prezentovat novinky, které Česko nabízí, a přizpůsobit jejich výběr především mladší generaci, která tuto akci navštěvuje. Mladí Slováci jsou pro nás velmi důležitou cílovou skupinu, jsou to lidé, kteří nemají jazykový handicap starších generací, ani sentiment ke kdysi společnému státu. Umějí anglicky a mají otevřený prakticky celý svět. Je na nás, abychom jim ukázali, že Česko je atraktivní k návštěvě, ať už pojedou za relaxem a zábavou, na hudební festival, za sportem, nebo se rozhodnou blíže poznávat historii, architekturu či přírodu. Atraktivní zemí jsme i pro vysokoškolské studium nebo získání pracovní zkušenosti,“ říká ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism Slovensko Nora Gill.
Oslava evropské jednoty a spolupráce
Den Evropy připadá na 9. května a je oslavou míru a jednoty v Evropě. Připomíná Schumanovu deklaraci, základ evropské spolupráce navržený francouzským ministrem zahraničních věcí Robertem Schumanem z roku 1950. Letošní Den Evropy byl 75. výročím existence tohoto dokumentu.
Instituce a velvyslanectví Evropské unie si v nádherných prostorách Staré tržnice v samém srdci Bratislavy připravily stánky s pestrou nabídkou národních specialit – drobných jídel, nápojů, tradičních výrobků a materiálů o zajímavostech dané země.
Hned po otevření se prostory zaplnily skupinami školních tříd, studenty se zájmem o studia v zahraničí, mladými cestovateli, ale i staršími zájemci o pestré informace z evropského kontinentu.
Pexeso, dárky i mapy
Pod vlaječkou Česka byl společný stánek CzechTourismu, Velvyslanectví ČR a Českého centra. Zástupci Zahraničního zastoupení CzechTourism na Slovensku nabízeli příchozím pestrou škálu materiálů týkajících se všech koutů Česka a zaměřených hlavně na pamětihodnosti, možnosti aktivního odpočinku a mapy. Hlavním tahákem a zdrojem zábavy dětí, ale i dospělých bylo česko-slovenské pexeso, kde bylo třeba hledat dvojice věcí denní potřeby, které v obou jazycích znějí jinak. Každý, kdo vyhrál, byl odměněn drobným dárkem s brandem CzechTourism.
Akce se zúčastnilo podle prvních odhadů několik tisíc návštěvníků. Do Staré tržnice zavítal i slovenský prezident Peter Pellegrini, který navštívil stánek Zastoupení Evropské komise, jež celou akci zorganizovala.
„Den Evropy je skvělou příležitostí prezentovat novinky, které Česko nabízí, a přizpůsobit jejich výběr především mladší generaci, která tuto akci navštěvuje. Mladí Slováci jsou pro nás velmi důležitou cílovou skupinu, jsou to lidé, kteří nemají jazykový handicap starších generací, ani sentiment ke kdysi společnému státu. Umějí anglicky a mají otevřený prakticky celý svět. Je na nás, abychom jim ukázali, že Česko je atraktivní k návštěvě, ať už pojedou za relaxem a zábavou, na hudební festival, za sportem, nebo se rozhodnou blíže poznávat historii, architekturu či přírodu. Atraktivní zemí jsme i pro vysokoškolské studium nebo získání pracovní zkušenosti,“ říká ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism Slovensko Nora Gill.
Oslava evropské jednoty a spolupráce
Den Evropy připadá na 9. května a je oslavou míru a jednoty v Evropě. Připomíná Schumanovu deklaraci, základ evropské spolupráce navržený francouzským ministrem zahraničních věcí Robertem Schumanem z roku 1950. Letošní Den Evropy byl 75. výročím existence tohoto dokumentu.
Instituce a velvyslanectví Evropské unie si v nádherných prostorách Staré tržnice v samém srdci Bratislavy připravily stánky s pestrou nabídkou národních specialit – drobných jídel, nápojů, tradičních výrobků a materiálů o zajímavostech dané země.
Hned po otevření se prostory zaplnily skupinami školních tříd, studenty se zájmem o studia v zahraničí, mladými cestovateli, ale i staršími zájemci o pestré informace z evropského kontinentu.
Pexeso, dárky i mapy
Pod vlaječkou Česka byl společný stánek CzechTourismu, Velvyslanectví ČR a Českého centra. Zástupci Zahraničního zastoupení CzechTourism na Slovensku nabízeli příchozím pestrou škálu materiálů týkajících se všech koutů Česka a zaměřených hlavně na pamětihodnosti, možnosti aktivního odpočinku a mapy. Hlavním tahákem a zdrojem zábavy dětí, ale i dospělých bylo česko-slovenské pexeso, kde bylo třeba hledat dvojice věcí denní potřeby, které v obou jazycích znějí jinak. Každý, kdo vyhrál, byl odměněn drobným dárkem s brandem CzechTourism.
Akce se zúčastnilo podle prvních odhadů několik tisíc návštěvníků. Do Staré tržnice zavítal i slovenský prezident Peter Pellegrini, který navštívil stánek Zastoupení Evropské komise, jež celou akci zorganizovala.