Střední Evropa na Blízkém východě: Roadshow v Dubaji a Rijádu představila region jako atraktivní turistickou destinaci

Střední Evropa na Blízkém východě: Roadshow v Dubaji a Rijádu představila region jako atraktivní turistickou destinaci

DomůAktualityStřední Evropa na Blízkém východě: Roadshow v Dubaji a Rijádu představila region jako atraktivní turistickou destinaci
Česko, Maďarsko, Polsko a Slovensko spojily síly, aby pod společnou značkou Discover Central Europe představily Blízkému východu turistické bohatství střední Evropy. Během roadshow v Dubaji a Rijádu navázali čeští zástupci desítky nových obchodních kontaktů s místními profesionály. Akce tak potvrdila rostoucí význam tohoto regionu pro příjezdový cestovní ruch.

Roadshow navázala na veletrh Arabian Travel Market 

Ve dnech 30. dubna a 4. května 2025 se v Dubaji a Rijádu uskutečnila B2B roadshow Discover Central Europe, která bezprostředně následovala po prestižním veletrhu Arabian Travel Market. Ten každoročně přitahuje klíčové hráče z oblasti cestovního ruchu napříč Blízkým východem a dalšími regiony. Zapojením do navazující roadshow využily země Visegrádské čtyřky přítomnosti těchto odborníků k cílené prezentaci svého potenciálu v rámci střední Evropy. Společné aktivity těchto čtyř států jsou součástí dlouhodobé strategie, jejímž cílem je posílení značky regionu na globálním trhu a ukázat střední Evropu jako přístupnou, různorodou a kvalitní destinaci pro individuální i skupinové cestování. 

Čeští zástupci oslovili více než 200 odborníků 

Součástí každé zastávky byl tematický workshop zaměřený na propojování místních B2B partnerů s národními turistickými centrálami a zástupci incomingového cestovního ruchu. V Dubaji se představilo osm českých partnerů – od hotelů a lázní přes dopravce až po DMC agentury. V Rijádu se k nim přidali čtyři další zástupci působící v tuzemském cestovním ruchu. Během obou akcí se jim podařilo navázat kontakt s více než dvěma stovkami odborníků z oblasti turismu. 

„Zájem místních profesionálů a aktivní účast českých partnerů potvrzují, že cílené B2B aktivity na trzích Blízkého východu mají jasný obchodní přínos. Společná značka Discover Central Europe nám umožňuje lépe zviditelnit nabídku středoevropského regionu a podpořit příjezdový cestovní ruch. V těchto aktivitách pokračujeme i ve Spojených státech, a zároveň nově rozšiřujeme záběr na čínský trh, kde nás letos čeká společná marketingová kampaň,“ říká Martin Poul, manažer komunikace odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism a gestor spolupráce se zeměmi V4. 

Cílené kampaně v USA i Číně 

Roadshow na Blízkém východě byla jedním z klíčových bodů letošního marketingového plánu zemí V4. Pod značkou Discover Central Europe budou i letos následovat další aktivity. Kromě oblasti GCC se iniciativa v letošním roce zaměřuje také na Spojené státy americké. Na tomto bonitním trhu navázala Discover Central Europe strategické partnerství s konsorciem cestovních kanceláří Signature, které sdružuje stovky amerických travel agentů specializujících se na luxusní a individuální cestování. Navazující marketingová kampaň pod taktovkou Česka cílí na zvýšení povědomí o střední Evropě mezi americkými koncovými zákazníky a motivuje je k návštěvě regionu. Neméně důležitým trhem je pak Čína, kde se čtveřice zemí spojí s European Travel Commission a spustí společnou marketingovou kampaň zaměřenou na návrat turistů z této klíčové země. 

Blízký východ zůstává strategickou prioritou 

Region Blízkého východu patří mezi dlouhodobé priority, na které se agentura CzechTourism zaměřuje, a snaží se budovat vztahy s klíčovými partnery a zvyšování povědomí o Česku jako atraktivní a bezpečné turistické destinaci.  

„Kromě účasti na veletrzích, jako je Arabian Travel Market, realizujeme v zemích Blízkého východu cílené kampaně zaměřené na lázeňství, rodinné a luxusní cestování. V dubnu jsme navíc uspořádali samostatnou VisitCzechia Roadshow v Kataru, Kuvajtu a Ománu. Pravidelně také organizujeme fam tripy, press tripy a cesty pro influencery, určené zástupcům médií a cestovních kanceláří, které směrují do regionů. Spolupráce v rámci Visegrádské čtyřky proto vhodně doplňuje stávající aktivity CzechTourism v tomto regionu,” shrnuje Barbara Andelová, International marketing manager pro nové trhy CzechTourism. 

Společná prezentace jako záruka úspěchu 

Zkušenosti z Dubaje a Rijádu ukazují, že spojení sil při propagaci střední Evropy na vzdálených trzích přináší konkrétní výsledky. Discover Central Europe se tak i nadále profiluje jako efektivní nástroj pro mezinárodní propagaci regionu a pro posílení jeho pozice mezi vyhledávanými turistickými destinacemi.