Letošní IMEX America čítal 17 633 účastníků, z nichž 6 145 představovali nákupčí. Jak komentuje Tereza Hofmanová, vedoucí manažerka Czech Convention Bureau: „Pozorujeme, že účast na veletrhu každoročně roste, v porovnání s ročníkem 2024 vzrostla účast o 1 833 návštěvníků. Zásadní je přitom diverzifikace nákupčích – zatímco v předchozích letech šlo primárně o nákupčí z USA, roste účast nákupčích z Latinské Ameriky, kde například pouze Brazilští nákupčí odpovídali 4 % a Mexičtí 3 % všech nákupčích. Mezi 10 nejčetněji zastoupených zemí patří letos také Kanada, Španělsko nebo Austrálie. Zároveň i celkový počet nákupčích se neustále zvyšuje, tento rok jich na veletrh přijelo o 445 více. To je pochopitelně pro české vystavovatele i pro nás velmi žádoucí vývoj.“
Schůzky, které se během veletrhu konají, jsou pro české vystavovatele cenným nástrojem pro získávání nových kontaktů a potažmo poptávek. Celkem se letos během veletrhu uskutečnilo 92 000 předem naplánovaných schůzek; v diáři CezchTourism pak nechyběly kromě těch s nákupčími z USA i meetingy se zástupci singapurských nebo argentinských společností.
„Veletrh IMEX America se letos opět ukázal jako efektivní a žádaný nástroj pro posílení českého MICE sektoru na mezinárodní scéně. CzechTourism proto počítá se zajištěním prostoru pro české vystavovatele i pro nadcházející ročník, a to 13.-15.10.2026,“ uzavírá Tereza Hofmanová.
MICE aktivity se zaměřením na USA trh tímto ale letos nekončí; již na začátku prosince čeká Czech Convention Bureau a CzechTourism USA & Canada ve spolupráci s Prague Convention Bureau vánoční MICE trip pro americké nákupčí.
Zdroj dat
