Český MICE sektor na globální scéně: zprávy z IMEX America 2025 a výhled do roku 2026

Český MICE sektor na globální scéně: zprávy z IMEX America 2025 a výhled do roku 2026

DomůAktualityČeský MICE sektor na globální scéně: zprávy z IMEX America 2025 a výhled do roku 2026
Czech Convention Bureau společně se zahraničním zastoupením CzechTourism USA & Kanada a deseti českými vystavovateli tento rok již tradičně reprezentovalo Česko na veletrhu IMEX America. Ten se zaměřuje na mezinárodní MICE průmysl a je jedním z nejvýznamnějších svého druhu – o tom ostatně svědčí i rekordní statistiky z letošního ročníku.


Letošní IMEX America čítal 17 633 účastníků, z nichž 6 145 představovali nákupčí. Jak komentuje Tereza Hofmanová, vedoucí manažerka Czech Convention Bureau: „Pozorujeme, že účast na veletrhu každoročně roste, v porovnání s ročníkem 2024 vzrostla účast o 1 833 návštěvníků. Zásadní je přitom diverzifikace nákupčích – zatímco v předchozích letech šlo primárně o nákupčí z USA, roste účast nákupčích z Latinské Ameriky, kde například pouze Brazilští nákupčí odpovídali 4 % a Mexičtí 3 % všech nákupčích. Mezi 10 nejčetněji zastoupených zemí patří letos také Kanada, Španělsko nebo Austrálie. Zároveň i celkový počet nákupčích se neustále zvyšuje, tento rok jich na veletrh přijelo o 445 více. To je pochopitelně pro české vystavovatele i pro nás velmi žádoucí vývoj.

Českou reprezentaci letos zajistilo několik zástupců z řad venues: O2 universum Prague & Stages Hotel Prague, Výstaviště Praha, Kongresové Centrum Praha; dále pak české DMCs: Senator Meetings & Incentives, Passion For Prague, IMS Prague, Eastern Europe Tours a La Bohéme Group. Na stánku byla rovněž zástupkyně Prague Convention Bureau, reprezentaci hotelů zajistil Almanac X Alcron Prague. „I tento rok jsme měli zájemce, kteří se bohužel na stánek již z kapacitních důvodů nedostali. Je tedy vidět, že i přes nákladnou cestu a pobyt v rámci veletrhu je o účast mezi českými subjekty vysoký zájem,“ dodává vedoucí manažerka Czech Convention Bureau. Dle dostupné zpětné vazby z letošního ročníku 75 % vystavovatelů získalo na akci konkrétní poptávku, 25 % zatím čeká na další vývoj.

Schůzky, které se během veletrhu konají, jsou pro české vystavovatele cenným nástrojem pro získávání nových kontaktů a potažmo poptávek. Celkem se letos během veletrhu uskutečnilo 92 000 předem naplánovaných schůzek; v diáři CezchTourism pak nechyběly kromě těch s nákupčími z USA i meetingy se zástupci singapurských nebo argentinských společností.


Veletrh IMEX America se letos opět ukázal jako efektivní a žádaný nástroj pro posílení českého MICE sektoru na mezinárodní scéně. CzechTourism proto počítá se zajištěním prostoru pro české vystavovatele i pro nadcházející  ročník, a to 13.-15.10.2026,“ uzavírá Tereza Hofmanová.

MICE aktivity se zaměřením na USA trh tímto ale letos nekončí; již na začátku prosince čeká Czech Convention Bureau a CzechTourism USA & Canada ve spolupráci s Prague Convention Bureau vánoční MICE trip pro americké nákupčí.

Zdroj dat