Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a jež vyvíjí svou činnost v souladu s cíli zřizovatele, zřizovací listinou a platným statutem.
- Zřizovací listina (PDF) a Dodatek č. 5 ke zřizovací listině 2017 (PDF)
- Poskytování informací
- Otevřená data
- Informace o zpracování osobních údajů (GDPR)
- Interní protikorupční program (Ochrana oznamovatelů – vnitřní
oznamovací systém a Etický kodex) - Veřejné zakázky
Základní kontaktní údaje
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 Nové Město
Přístupnost objeku Štěpánská
Hodiny pro veřejnost
v pracovních dnech od 9 do 17 hodin
telefon na recepci: +420 777 111 173
IČO: 49277600
DIČ: CZ49277600
ID datové schránky: yr9mzxx
Bankovní spojení: 87637011/0710, Česká národní banka
Protiprávní jednání lze oznámit prostřednictvím oznamovacího systému Whispero na adrese https://app.whispero.eu/submit. Zde naleznete podrobnosti o možnostech a způsobech podání oznámení.
Více kontaktů naleznete zde.

Organizační struktura
Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.
K dosažení tohoto cíle plní CzechTourism v koordinaci s MMR ČR tyto hlavní úkoly:
Koordinace činností v oblasti cestovního ruchu
Podpora všestranného rozvoje cestovního ruchu, spolupráce v oblasti cestovního ruchu s orgány státní správy a samosprávy, profesními organizacemi, školami, výzkumnými a poradenskými institucemi a analogickými zahraničními institucemi, peněžními ústavy a další činnosti související se zajištěním koordinačních úkolů.
Destinační marketing
Zajišťování, podpora a koordinace marketingových aktivit na domácím a zahraničním trhu,
vytváření příznivého image turistické destinace "Česká republika" a její prosazování na domácím a zejména zahraničním trhu,stanovení a rozpracování prioritních produktů, charakteristických pro destinaci Česká republika,podpora tvorby produktů cestovního ruchu se šetrným přístupem k životnímu prostředí,
vydávání propagačních materiálů o České republice v příslušných jazykových verzích, spolupráce s regiony v ČR, angažovanost při vzniku přirozených oblastí cestovního ruchu, působení při jejich turistickém rozvoji a zatraktivnění,zakládání zastoupení v zahraničí s cílem informovat zahraniční novináře, odbornou i nejširší veřejnost o nabídce cestovního ruchu v České republice, všestranně podporovat prodej národních produktů cestovního ruchu a další činnosti související se zajištěním úkolů destinačního marketingu.
Mediální prezentace ČR, odvětví cestovního ruchu i agentury CzechTourism
Zabezpečování spolupráce s domácími i zahraničními novináři a médii, a další činnosti související se zajištěním cílů mediální prezentace.
Informační podpora cestovního ruchu
Informační servis pro odvětví průmyslu cestovního ruchu v České republice, zejména vydávání odborných zpráv, jejichž náplní a obsahem budou především marketingové a regionální informace,
spolupráce při vytváření celostátního turistického informačního systému,
a další činnosti související se zajištěním cílů informační podpory.
Výzkumné a vzdělávací činnosti
Příprava, organizace a provádění vzdělávací činnosti v oblasti cestovního ruchu a služeb za účelem zajištění a udržení konkurenceschopnosti subjektů cestovního ruchu na domácím a zahraničním trhu,
působení na českou veřejnost s cílem povzbudit vstřícné chování vůči zahraničním hostům a zdůraznění významu cestovního ruchu pro Českou republiku,
a další činnosti související se zajištěním výzkumných a vzdělávacích úkolů.
Ekonomické a administrativní zajištění chodu agentury
Činnosti související se zajištěním úkolů ekonomické a administrativní podpory
Podpora všestranného rozvoje cestovního ruchu, spolupráce v oblasti cestovního ruchu s orgány státní správy a samosprávy, profesními organizacemi, školami, výzkumnými a poradenskými institucemi a analogickými zahraničními institucemi, peněžními ústavy a další činnosti související se zajištěním koordinačních úkolů.
Destinační marketing
Zajišťování, podpora a koordinace marketingových aktivit na domácím a zahraničním trhu,
vytváření příznivého image turistické destinace "Česká republika" a její prosazování na domácím a zejména zahraničním trhu,stanovení a rozpracování prioritních produktů, charakteristických pro destinaci Česká republika,podpora tvorby produktů cestovního ruchu se šetrným přístupem k životnímu prostředí,
vydávání propagačních materiálů o České republice v příslušných jazykových verzích, spolupráce s regiony v ČR, angažovanost při vzniku přirozených oblastí cestovního ruchu, působení při jejich turistickém rozvoji a zatraktivnění,zakládání zastoupení v zahraničí s cílem informovat zahraniční novináře, odbornou i nejširší veřejnost o nabídce cestovního ruchu v České republice, všestranně podporovat prodej národních produktů cestovního ruchu a další činnosti související se zajištěním úkolů destinačního marketingu.
Mediální prezentace ČR, odvětví cestovního ruchu i agentury CzechTourism
Zabezpečování spolupráce s domácími i zahraničními novináři a médii, a další činnosti související se zajištěním cílů mediální prezentace.
Informační podpora cestovního ruchu
Informační servis pro odvětví průmyslu cestovního ruchu v České republice, zejména vydávání odborných zpráv, jejichž náplní a obsahem budou především marketingové a regionální informace,
spolupráce při vytváření celostátního turistického informačního systému,
a další činnosti související se zajištěním cílů informační podpory.
Výzkumné a vzdělávací činnosti
Příprava, organizace a provádění vzdělávací činnosti v oblasti cestovního ruchu a služeb za účelem zajištění a udržení konkurenceschopnosti subjektů cestovního ruchu na domácím a zahraničním trhu,
působení na českou veřejnost s cílem povzbudit vstřícné chování vůči zahraničním hostům a zdůraznění významu cestovního ruchu pro Českou republiku,
a další činnosti související se zajištěním výzkumných a vzdělávacích úkolů.
Ekonomické a administrativní zajištění chodu agentury
Činnosti související se zajištěním úkolů ekonomické a administrativní podpory