Pro média

DomůPro média

Kontakt pro média:


  Kateřina Beránková 
  Mediální zastoupení 

  Telefon: 724 209 037 
  E-mail: berankova@czechtourism.cz 







Veškeré dostupné videomateriály, fotomateriály, brožury a mobilní aplikace o České republice najdete v našem brandmanuálu. Databázi mohou využívat novináři na základě uvedených licenčních podmínek. Cizojazyčné brožury se můžete prohlédnout a stáhnout také z webu pro zahraniční turisty - VisitCzechia.com

Nové analýzy, výzkumy a data z oblasti cestovního ruchu jsou k dispozici na našem portále www.tourdata.cz.

Korporátní novinky najdete na našem webu a korporátních sociálních sítích – Facebook, LinkedIn a YouTube.

Mediální analýzy:

Tiskové zprávy

Czech Convention Bureau inspiruje: Aktuální trendy v kongresové turistice
3. 10. 2024

Czech Convention Bureau inspiruje: Aktuální trendy v kongresové turistice

Konec září se nesl ve znamení dalšího ročníku Czech Convention Bureau Inspirational Afternoon. V krásném prostředí nově zrekonstruované Fantovy budovy na pražském Hlavním nádraží se sešlo více než 160 zástupců regionů, hotelů, kongresových center, konferenčních míst a organizátorů kongresů. Společně diskutovali o nejnovějších trendech a vyslechli si poznatky z inspirativních případových studií v oblasti kongresového a incentivního turismu. Číst více…

Výsledek analýzy: Česká gastronomie je na vzestupu a připravená obstát v mezinárodní konkurenci
24. 09. 2024

Výsledek analýzy: Česká gastronomie je na vzestupu a připravená obstát v mezinárodní konkurenci

Česká gastronomie má velký potenciál a je připravena přilákat náročné klienty z domova i ze zahraničí. Rozvoj mimo Prahu, autentické sezónní suroviny a regionální ingredience představují hlavní pilíře, které mohou Česko posunout mezi přední kulinářské destinace. Bohatá tradice si postupně získává pozornost na mezinárodní scéně. Výsledky nedávné analýzy stavu tuzemské gastronomie ukázaly, že i když krátkodobý potenciál zůstává omezený, dlouhodobé vyhlídky jsou velmi pozitivní. Závěry analýzy stavu české gastronomie, která se zaměřovala na české regiony mimo hlavní město, byly tématem dnešního setkání Ministerstva pro místní rozvoj, agentury CzechTourism a zástupců české gastro scény. Číst více…

Extrémní srážky a následné povodně zasáhly Česko
16. 09. 2024

Extrémní srážky a následné povodně zasáhly Česko

Předpovědi meteorologů se bohužel naplnily a severovýchodem Česka se o víkendu přehnala povodňová vlna. Srážky pokračují a záplavy hrozí v různých částech země. Číst více…

Upozornění pro cestovatele: Extrémní srážky zasáhnou Česko!
13. 09. 2024

Upozornění pro cestovatele: Extrémní srážky zasáhnou Česko!

Meteorologové varují před extrémně silnými srážkami, které přicházejí na většinu území Čech, Moravy a Slezska. Výstraha ČHMÚ platí od 12. do 15. září. Nevydatnější srážky modely předpovídají do nedělního večera v pásu od Novohradských hor přes Vysočinu až po Jeseníky. Integrovaný záchranný systém, vodohospodáři, dopravci, provozovatelé ubytovacích zařízení, turistické destinace a další jsou v pohotovosti. Číst více…

Hrdinové cestovního ruchu 2024: Výjimečné osobnosti, které posouvají Česko na turistické mapě světa
11. 09. 2024

Hrdinové cestovního ruchu 2024: Výjimečné osobnosti, které posouvají Česko na turistické mapě světa

Česko má už po třetí v historii nové „Hrdiny cestovního ruchu“. CzechTourism oceňuje v prestižní anketě tímto titulem ty, kteří svými nápady, inovacemi a odhodláním přispívají k rozvoji českého turismu, pomáhají propagovat krásu a rozmanitost naší země a zviditelňují Česko na mezinárodní turistické mapě. Číst více…

Češi se na podzim opět vrací k domácím dovoleným: favority jsou Jihočeský a Jihomoravský kraj
9. 09. 2024

Češi se na podzim opět vrací k domácím dovoleným: favority jsou Jihočeský a Jihomoravský kraj

Podzimní dovolená v Česku zůstává i letos oblíbenou volbou Čechů. Podle nejnovějšího průzkumu Institutu turismu ji plánuje v tuzemsku strávit více než polovina (53 %) našinců, což je o 2 % více než loni. Nejčastěji si pro svůj pobyt vybírají Jihočeský (19 %) a Jihomoravský kraj (13 %). Tedy tradičně preferované destinace. Zasloužené volno si Češi chtějí užívat v průměru týden, o jeden den méně než před rokem. Vyrazit se chystají nejčastěji s partnerem, partnerkou nebo rodinou. Číst více…

Úspěch na festivalu Canaletto v Drážďanech – Česko zářilo na největším městském festivalu v Německu
6. 09. 2024

Úspěch na festivalu Canaletto v Drážďanech – Česko zářilo na největším městském festivalu v Německu

Zahraniční zastoupení CzechTourism v Německu, společně s dalšími partnery, představilo Česko na největší městské slavnosti v Německu, festivalu Canaletto v Drážďanech. Akce přilákala přes půl milionu návštěvníků. U českého stánku se mimo jiné dozvěděli, jak u nás mohou aktivně odpočívat a relaxovat, ochutnali české speciality nebo zjistili, co naše země nabízí vyznavačům cyklistiky. Číst více…

Jihočeský kraj láká turisty z celého světa. I díky kultuře
3. 09. 2024

Jihočeský kraj láká turisty z celého světa. I díky kultuře

Praha, Jihomoravský a Jihočeský kraj. Právě v tamních hotelech, pensionech a apartmánech se letos ve 2. čtvrtletí ubytovalo nejvíc hostů. Bylo jich 2,1 milionů, 589 tisíc a 454 tisíc. Nejdéle v dané době turisté zůstávali na Karlovarsku, průměrně tam strávili 4,66 dne. Celorepublikový průměr byl 3,34 dne, v Jihočeském kraji, kde se koná Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, cestovatelé pobyli zpravidla 3,35 dne. Ukazují to Tourdata.cz, tedy portál provozovaný Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism, která je partnerem 33. Festivalu Krumlov. Číst více…

CzechTourism spustil podzimní fázi kampaně Unexpected Wellbeing – ukazuje Česko jako oázu aktivního odpočinku
2. 09. 2024

CzechTourism spustil podzimní fázi kampaně Unexpected Wellbeing – ukazuje Česko jako oázu aktivního odpočinku

CzechTourism spouští podzimní fázi letošní klíčové kampaně „Unexpected Wellbeing“. I v této vlně ukazuje zahraničním turistům, jak při cestování v Česku sportovat, relaxovat a odpočívat. Klade důraz na unikátní možnosti, které Česko nabízí v rámci aktivního turismu. Podzimní fáze běží od 1. září do konce října. V listopadu na ni naváže zimní vlna zaměřená na zimní sporty a vánoční trhy. Originální vizuály připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP. Číst více…

Česko si drží pozici na špici světového pivního turismu: láká na unikátní zážitky spojené s pivem a tradicí
29. 08. 2024

Česko si drží pozici na špici světového pivního turismu: láká na unikátní zážitky spojené s pivem a tradicí

Česko láká stále více turistů i díky bohaté pivní tradici. Podle posledních statistik České centrály cestovního ruchu – CzechTourism se mezi nejoblíbenější pivní destinace řadí Plzeňský Prazdroj, který loni navštívilo bezmála 530 tisíc lidí, a pivní unikáty v Žatci, jako jsou Chrám Chmele a Piva nebo Chmelařské muzeum. Významný nárůst zaznamenávají i pivní lázně, jejichž popularita stoupá napříč republikou. Číst více…