Kontakt pro média:

Štěpánka Filipová
Mediální zastoupení
Telefon: 724 302 802
E-mail: filipova@czechtourism.cz
Veškeré dostupné videomateriály, fotomateriály, brožury a mobilní aplikace o České republice najdete v našem brandmanuálu. Databázi mohou využívat novináři na základě uvedených licenčních podmínek. Cizojazyčné brožury se můžete prohlédnout a stáhnout také z webu pro zahraniční turisty - VisitCzechia.com
Nové analýzy, výzkumy a data z oblasti cestovního ruchu jsou k dispozici na našem portále www.tourdata.cz.
Korporátní novinky najdete na našem webu a korporátních sociálních sítích – Facebook, LinkedIn a YouTube.
Mediální analýzy:
Tiskové zprávy
Letos na podzim chtějí Češi během dovolené cestovat hlavně po Česku a mít víc možností platit kartou
51 % Čechů plánuje strávit podzimní dovolenou v Česku. Vyplývá to z průzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism. Podle něj by si lidé chtěli na podzim v průměru vzít 8 volných dnů, což je stejně jako loni a nejčastěji navštívit Jihočeský a Jihomoravský kraj. Předpokládaná průměrná útrata Čechů v daném období za osobu je 6 371 Kč, tedy o 458 Kč vyšší než loni. Na dovolené chtějí cestovatelé nejvíc platit kartou, v Česku tyto platby preferuje 57 % dotázaných, v zahraničí 46 %. Na mnoha místech v srdci Evropy však platit kartou stále nejde. Číst více…
Vyfoťte se jako olympionici a objevte jezero Most při podzimních prodloužených víkendech
Každý sportovní fanoušek se nyní může cítit podobně jako sportovci na olympijských hrách. Stejně jako se oni v dějišti her fotí s obřími olympijskými kruhy, se totiž také příznivci sportu už nyní mohou u jezera Most vyfotit s desetimetrovým nápisem Olympijský festival, který začne za 310 dní. Číst více…
Známe Hrdiny a hrdinky cestovního ruchu za 30 let
Předseda Asociace kempů Bohumil Starý in memoriam, Moravské vinařské stezky a cestovatelská platforma Worldee. To jsou vítězové ocenění Hrdinové cestovního ruchu za 30 let v kategoriích Osobnost, Výjimečný počin a Digitalizace v turismu. Agentura CzechTourism je spolu s Cenou ředitele České centrály cestovního ruchu ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj slavnostně vyhlásila v Praze. Číst více…
Žatec a krajina chmele jsou další českou stopou v UNESCO
Na Seznam světového kulturního dědictví UNESCO se dnes nově zapsal Žatec a krajina žateckého chmele. Jde o 17. českou hmotnou památku, celkem včetně těch nehmotných jich Česko má už 32. Žatec a krajina žateckého chmele jsou vůbec prvním chmelařským dědictvím se světovou značkou UNESCO. Pivo je jedním z hlavních symbolů Česka, vaření piva má u nás tisíciletou tradici. Neodmyslitelně tak patří do tuzemské gastronomie, která je součástí kulturního turismu. Číst více…
Česko podle německých firem patří mezi nejatraktivnější země pro pořádání akcí, 65 % z nich je chce v srdci Evropy do dvou let také uspořádat
Česko je pro německé firmy nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s kongresovým turismem) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem. Jde o společnosti s více než 50 zaměstnanci z vybraných průmyslových odvětví. 65 % z nich přitom do dvou let v Česku kongres či jinou akci pravděpodobně také uspořádá. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism. Německo tak má pro Česko velký ekonomický potenciál. Číst více…
Pro španělsky mluvící turisty je letos klíčové, co na cestách zažijí
Zážitek. Právě ten při cestování aktuálně nejvíc vyhledávají Španělé a obyvatelé Latinské Ameriky. Nejdůležitější tak už není místo, ale to, co hosté poznají a co na výletu, dovolené či při jiné formě turismu zažijí. Týká se to nejen gastronomie, která je letos v létě zásadní pro Španěly, ale také měst, kultury a nákupů, doplněných aktivním turismem a tradicemi. Právě ty totiž preferují obyvatelé Brazílie, Mexika a dalších latinskoamerický zemí. Vše, a ještě podrobněji, zaznělo na workshopu, který nedávno nejen pro odbornou veřejnost zdarma uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…
Kam nejvíc jezdili turisté v létě v Česku? Podle posledních analýz do jižních Čech, na jižní Moravu a Liberecko
Jihočeský, Jihomoravský a Liberecký kraj. Právě tam měli nejčastěji mířit Češi během prázdnin podle květnového průzkumu Plány Čechů na letní dovolenou. Třetina lidí přitom chtěla regiony kombinovat, tedy navštívit jich víc. Nejčastěji jižní Čechy spolu s jižní Moravou. Zda to tak skutečně bylo, bude jasné na podzim spolu s novým čísly o ubytování v hotelech, pensionech a apartmánech v Česku. Už teď ale průzkumu dávají za pravdu analýzy obsazenosti tuzemských hromadných ubytovacích zařízení z konce srpna. Podle nich měli cestující cizinci i Češi největší zájem právě o Jihočeský a Jihomoravský kraj. Číst více…
Američané cestují zejména kvůli relaxaci a omlazení, Britové s vědomím: „Žiješ jen jednou“
Různé důvody vedou obyvatele nejznámějších anglicky mluvících zemí k cestování. Zatímco obyvatelé Spojených států amerických (USA) nyní mají jako prioritu „Relax a rejuvenation”, aktuální tendencí turistů z Velké Británie je tzv. YOLO (Žiješ jen jednou) a zaměření na udržitelné cestování a selfguided dovolenou. Brity, co se týče cestování, ovlivňuje celosvětový růst cen, časté stávky, nedostatek pracovní síly a válka na Ukrajině. A Američany? Protože jsou od Evropy daleko, rozhodují se podle cen letenek a nákladů na dovolenou jako takových. Jak zaznělo na exportním workshopu, který uspořádal CzechTourism, evropské lety ze Severní Ameriky jsou nyní o 36 % dražší než v roce 2019. Číst více…
Česko v čele V4 spustí kampaň zaměřenou na kreativní města
Kreativní města střední Evropy, tedy „Creative Cities of Central Europe“. To je hlavní motto on-line kampaně zaměřené na americký trh. Spustí se během českého předsednictví v zemích Visegrádské čtyřky (V4), k němuž došlo letos 1. července. Kampaň bude stát 8 milionů Kč, z toho 1 milion Kč zaplatí Česko. Čtyři miliony zaplatí Evropská komise pro cestovní ruch (ETC). Číst více…
Chystá se Evropský lázeňský a balneologický kongres
Ve dnech 4.–6. října 2023 v karlovarském hotelu Thermal proběhne Evropský lázeňský a balneologický kongres, jedna z největších a nejuznávanějších akcí svého druhu. Podtitulem letošního, v pořadí již 27. ročníku, jsou „Evropské lázně – cesta ke zdravému životu“. Výroční konferenci společně pořádají Karlovarský kraj, město Karlovy Vary a Evropská lázeňská asociace (ESPA). Číst více…