Sváteční kampaň na CBS oslovila osm a půl miliónu Američanů

Sváteční kampaň na CBS oslovila osm a půl miliónu Američanů

DomůAktualitySváteční kampaň na CBS oslovila osm a půl miliónu Američanů
Kampaň na nejsledovanější americké TV stanici CBS, která zvala americké turisty na návštěvu České republiky v roce 2022, shlédlo na klíčových trzích na východním pobřeží USA (New York a Philadelphia) téměř 8,5 milionu diváků. Vánočně laděný klip byl odvysílán během svátečního období, a to v hned v několika prime time pořadech jako např. Holly Dolly Christmas či Rudolph the Red Nosed Reindeer. Celkem bylo od začátku prosince až do 9. ledna 2022 odvysíláno 172 spotů.
Cílem kampaně bylo představit to nejlepší z České republiky a udržet ji v popředí zájmu amerických turistů. „I přes další nelehký rok pro cestovní ruch se vloni zájem amerických turistů o cesty do České republiky zvýšil. Během třetího čtvrtletí přicestovalo do ČR téměř čtyřicet tisíc Američanů, což bylo více než například návštěvníků z Itálie či Francie,“ uvádí Michaela Claudino ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism USA a Kanada, které kampaň ve Spojených státech amerických připravilo a doplňuje: „Tento rok budou obnoveny přímé lety do Prahy se společnostmi Delta Airlines a United Airlines, což je pro nastartování trhu klíčové.

Americký trh je z pohledu incomingu pro Českou republiku jedním z nejdůležitějších vzdálených trhů. V roce 2019 před pandemií Covid navštívilo Česko 584 tisíc hostů z USA, na které připadlo téměř milión a půl přenocování. To bylo o půl miliónu více strávených nocí v ČR než například návštěvníci z Číny. V průměru u nás Američané utratí 1700Kč/den, dalších 3500 Kč/den utratí ještě před cestou například za letenky a ubytování. V roce 2018 přinesli američtí turisté do české ekonomiky 7822 mil. korun. Nejčastěji přijíždějí Američané do České republiky za památkami a během své dovolené rádi navštěvují také regiony. V Česku stráví nejčastěji 3-4 noci.