Pro média

DomůPro média

Kontakt pro média:


  Kateřina Beránková 
  Mediální zastoupení 

  Telefon: 724 209 037 
  E-mail: berankova@czechtourism.cz 







Veškeré dostupné videomateriály, fotomateriály, brožury a mobilní aplikace o České republice najdete v našem brandmanuálu. Databázi mohou využívat novináři na základě uvedených licenčních podmínek. Cizojazyčné brožury se můžete prohlédnout a stáhnout také z webu pro zahraniční turisty - VisitCzechia.com

Nové analýzy, výzkumy a data z oblasti cestovního ruchu jsou k dispozici na našem portále www.tourdata.cz.

Korporátní novinky najdete na našem webu a korporátních sociálních sítích – Facebook, LinkedIn a YouTube.

Mediální analýzy:

Tiskové zprávy

Výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2025: další kvalitativní posun
14. 03. 2025

Výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2025: další kvalitativní posun

Známe letošní nejlepší turistické produkty, elektronické projekty, nejvíce inovativní příklady marketingové komunikace v cestovním ruchu i nejlepší projekty udržitelného turismu. Právě v těchto kategoriích byla dnes předána ocenění v 18. ročníku Velké ceny cestovního ruchu. Slavnostní ceremoniál proběhl v rámci konference Fórum cestovního ruchu, kterou uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism během zahajovacího dne mezinárodního veletrhu cestovního ruchu a regionální turistiky HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025. Ten se až do ne-děle koná v areálu PVA EXPO v pražských Letňanech. Číst více…

HOLIDAY WORLD 2025 odstartoval: Regiony v hlavní roli, gastronomie jako klíčový pilíř turismu
14. 03. 2025

HOLIDAY WORLD 2025 odstartoval: Regiony v hlavní roli, gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabídne jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD na výstavišti v pražských Letňanech, který právě začíná. Návštěvníci se mohou těšit na prezentace téměř tří stovek vystavovatelů z 25 zemí světa. Tématem, které se prolíná celým programem, je rostoucí význam regionů a jejich jedinečné turistické nabídky. Už nedílnou součástí akce je také bohatá nabídka tradičních i netradičních pokrmů nebo třeba skvělé kávy či tuzemského piva a vína. Právě gastronomie se čím dál více stává jedním z klíčových prvků nejen českého cestovního ruchu. Číst více…

Nový díl podcastu SBALENO: Tajemství turistického značení s Pavlem Přílepkem
13. 03. 2025

Nový díl podcastu SBALENO: Tajemství turistického značení s Pavlem Přílepkem

Jak náročné je udržovat tuzemskou síť turistických tras v dobrém stavu, o čem je í práce značkaře a jaké výzvy přináší obnova turistických značek? I to se posluchači dozví v novém díle podcastu SBALENO. Pozvání do studia České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tentokrát přijal Pavel Přílepek, dlouholetý značkař a předseda Rady značení Klubu českých turistů, který se této činnosti věnuje už přes 30 let. Číst více…

Historie ožívá díky Kingdom Come: Deliverance II – nový projekt láká turisty na autentická místa ze hry
7. 03. 2025

Historie ožívá díky Kingdom Come: Deliverance II – nový projekt láká turisty na autentická místa ze hry

Významní partneři z oblasti cestovního ruchu, veřejné i soukromé sféry podepsali memorandum o spolupráci na projektu KCD Live. Ten propojuje fenomén videohry Kingdom Come: Deliverance II s reálnými turistickými zážitky. Díky této iniciativě vznikne ucelená nabídka tematických cest a aktivit pro domácí i zahraniční návštěvníky, kteří chtějí objevovat autentická historická místa známá z populární hry. Číst více…

Další zastávka Průvodce MICHELIN: Česko
6. 03. 2025

Další zastávka Průvodce MICHELIN: Česko

Poprvé v historii Průvodce MICHELIN nabídne kompletní přehled pro celé Česko. Nabízí výjimečnou přehlídku kulinářských a cestovatelských skvostů této nádherné země s bohatou historií a kulturou. Tímto se Česko poprvé stává destinací v prestižním Průvodci MICHELIN a připojuje se k nejuznávanějším gastronomickým destinacím v Evropě. Číst více…

Česko láká více turistů: Rekordní výsledky, silné kampaně a nová partnerství
6. 03. 2025

Česko láká více turistů: Rekordní výsledky, silné kampaně a nová partnerství

Cestovní ruch v Česku pokračuje v růstu a přináší pozitivní ekonomické dopady. Efektivní marketingové kampaně a strategická partnerství posilují pozici Česka jako atraktivní destinace nejen pro tradiční návštěvníky, ale i pro nové segmenty cestovatelů. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) v letošním roce investuje do rozvoje turismu téměř dvojnásobek prostředků oproti předchozím letům. CzechTourism zároveň pokračuje v marketingových aktivitách v zahraničí i českých regionech. Cílem je podpora regionálního cestovního ruchu, prodloužení pobytů turistů a zvýšení jejich útrat. Číst více…

Česko bude hostit prestižní konferenci vinařského turismu IWINETC 2025
5. 03. 2025

Česko bude hostit prestižní konferenci vinařského turismu IWINETC 2025

Už za pár týdnů se sjedou ze všech koutů světa odborníci na víno a cestovní ruch do Mikulova, kde poprvé v historii Česka proběhne prestižní Mezinárodní konference o vinařském turismu IWINETC 2025 (International Wine Tourism Conference). Číst více…

Česko bodovalo na největším skandinávském veletrhu cestovního ruchu – Ferie for Alle
3. 03. 2025

Česko bodovalo na největším skandinávském veletrhu cestovního ruchu – Ferie for Alle

Inspirace, zážitky a vysoké tržby touroperátorů – taková byla atmosféra letošního ročníku Ferie for Alle (Dovolená pro každého), největšího veletrhu cestovního ruchu ve Skandinávii. Na akci, která proběhla v MCH Messecenter Herning a přilákala více než 54 tisíc návštěvníků, se pod hlavičkou CzechTourism a dalších partnerů prezentovalo i Česko. Kromě turistických atrakcí lákala dánské návštěvníky speciální nabídka českých regionů a výrazný zájem projevili i tuzemští vystavovatelé – jejich účast byla letos rekordní. Číst více…

Turistická informační centra: Tradiční průvodce moderního turisty
19. 02. 2025

Turistická informační centra: Tradiční průvodce moderního turisty

Turistická informační centra (TIC) stále hrají klíčovou roli v cestovním ruchu. Jsou zárukou osobního přístupu, ale zároveň čelí výzvám moderní doby. To, jak je lidé využívají, se liší napříč generacemi. Zatímco starší turisté volí jako první možnost osobní návštěvu, mladší ročníky využívají převážně online cestu. Hlavním důvodem, proč se návštěvníci na TIC obracejí je fakt, že dostanou komplexní informace o dané lokalitě, a navíc si mohou pořídit jako upomínku na výlet nějaký ten suvenýr. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu České centrály cestovního rouchu – CzechTourism. Číst více…

Aktivní turismus v Česku zažívá boom: Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony
14. 02. 2025

Aktivní turismus v Česku zažívá boom: Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

Česko se stává čím dál oblíbenější destinací pro aktivní turisty z Německa, Nizozemska a Polska. Nový výzkum agentury CzechTourism odhalil, že aktivní dovolená je pro tyto národy stále atraktivnější a že Česko patří díky své cenové dostupnosti, rozmanité přírodě a bohaté historii mezi vyhledávané destinace. Výzkum ukázal také směr, na který by se Česko mělo více zaměřit, a to ještě větší propagace dosud neobjevených míst, což zapadá do koncepce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Mezi její klíčové aktivity patří právě prezentace turistických cílů mimo davy turistů. Potvrzuje se tak, že agentura má dobře nastavené své priority, pokud jde o cílení kampaní v zahraničí, ale i na domácí půdě. Číst více…