Pro média

DomůPro média

Kontakt pro média:


  Kateřina Beránková 
  Mediální zastoupení 

  Telefon: 724 209 037 
  E-mail: berankova@czechtourism.cz 







Veškeré dostupné videomateriály, fotomateriály, brožury a mobilní aplikace o České republice najdete v našem brandmanuálu. Databázi mohou využívat novináři na základě uvedených licenčních podmínek. Cizojazyčné brožury se můžete prohlédnout a stáhnout také z webu pro zahraniční turisty - VisitCzechia.com

Nové analýzy, výzkumy a data z oblasti cestovního ruchu jsou k dispozici na našem portále www.tourdata.cz.

Korporátní novinky najdete na našem webu a korporátních sociálních sítích – Facebook, LinkedIn a YouTube.

Mediální analýzy:

Tiskové zprávy

Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji
18. 04. 2024

Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Nově je láká největší tuzemská golfová destinace 55 HOLES Golf Destination v Moravskoslezském kraji

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům příjmů v rámci cestovního ruchu. Golf získává na oblibě jak u domácích, tak zahraničních turistů. Česko v tomto ohledu může nabídnout zábavu pro celou rodinu. Pozici jednoznačného lídra ve východní Evropě aktuálně potvrzuje i otevření největší golfové destinace v tuzemsku – 55 HOLES Golf Destination, která vznikla propojením dvou golfových resortů Prosper Golf Resortu Čeladná a Golf & Ski Resortu Ostravice. Číst více…

Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu
18. 04. 2024

Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu

V uplynulém roce navštívilo některou z kulturních památek v Česku 43 % cizinců a 36 % domácích cestovatelů. Nejčastěji navštěvovanými jsou hrady a zámky. Prim pak hrají památky v Praze, kde návštěvníci utrácí za tuto aktivitu také nejvíce. Ze zahraničních návštěvníků památky v Česku vyhledávají nejčastěji cestovatelé z USA, Francie, Španělska a Itálie. Číst více…

Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu
14. 04. 2024

Česko má v oblasti gastroturismu co nabídnout. Po pivu máme potenciál získat věhlas za hranicemi i díky dobrému a kvalitnímu jídlu

Česká gastronomie je připravena na náročné klienty a zdejší restaurace, kavárny, cukrárny a další podniky mají nejen bonitním klientům co nabídnout. V rámci připravované spolupráce se světoznámým kulinářským průvodcem Michelin Guide se pak otevírá další prostor, jak tuto oblast v rámci Česka zvednout a přilákat do tuzemska vyšší počet bonitních klientů ze zahraničí a také podpořit regiony mimo hlavní město. Číst více…

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand
9. 04. 2024

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand

Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade. Číst více…

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu
8. 04. 2024

Česko jako jedinečná země stvořená pro milovníky pohybu i lázeňské pohody. Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu

Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže zahraničním turistům letošní klíčová kampaň agentury CzechTourism „Unexpected Wellbeing“. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál „Unexpected Traditions“ z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. Cíl? Nalákat do Česka co nejvíce cestovatelů z celého světa. Originální vizuály, které bez klišé představují hlavní témata možné aktivní či lázeňské dovolené v Česku, připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP. Číst více…

Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek
27. 03. 2024

Jarní dovolená Čechů – převažují domácí destinace a aktivní odpočinek

Celkem 56 % Čechů letos plánuje strávit jarní dovolenou v tuzemsku. Nejčastěji v Jihočeském a Středočeském kraji. V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami a dále návštěvu kulturních památek. V průměru se chystají utratit 6 713 korun na osobu za celou dobu. Do zahraničí se na jaře chystá 42 % Čechů. Naopak s jarní dovolenou vůbec nepočítá zhruba třetina Čechů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Číst více…

Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu
26. 03. 2024

Nová železniční linka nabídne spoj Brusel – Praha bez jediného přestupu

Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. Od 26. března 2024 tak mohou lidé vyrazit třikrát týdně z Belgie do Česka a zpátky. Cesta potrvá zhruba patnáct hodin. Přibyly nové zastávky, a to v Drážďanech, Bad Schandau, Děčíně, Ústí nad Labem a Praze. Jediným přestupem v Bruselu se k nám pak zájemci dostanou i z Paříže či Londýna. Číst více…

Země Visegrádské skupiny se letos společně zaměří na lákání turistů ze vzdálených trhů
22. 03. 2024

Země Visegrádské skupiny se letos společně zaměří na lákání turistů ze vzdálených trhů

Společná koordinace aktivit, propagace kulturních a přírodních bohatství regionů, vzájemná výměna dat a znalostí o trendech a výzvách v rámci cestovního ruchu. Takový je závěr pravidelného zasedání členských zemí Visegrádské skupiny, které proběhlo v Praze. Zástupci Česka, Slovenska, Polska a Maďarska během něj podepsali Protokol o spolupráci v oblasti cestovního ruchu V4, jehož součástí je také Marketingový plán společných aktivit zemí V4 na rok 2024. Číst více…

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky, ukázal to letošní ročník veletrhu Ferien Messe Wien, jehož partnerskou zemí bylo Česko
21. 03. 2024

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky, ukázal to letošní ročník veletrhu Ferien Messe Wien, jehož partnerskou zemí bylo Česko

Značný zájem o cestování nejen v rámci Evropy, ale i do vzdálenějších destinací, důraz na udržitelnost a individuální zážitky z cest. Takové jsou aktuální preference Rakušanů, pokud jde o letní dovolenou. Do Česka jich loni přijelo bezmála 320 tisíc, což je nejvíce za posledních 12 let. V průměru zde strávili téměř tři dny. Nejčastěji míří do Prahy, Jihočeského a Jihomoravského kraje. Vyrážejí za památkami, dobrým jídlem, ale i turistikou. Nejen to zaznělo během uplynulého víkendu na největším veletrhu cestovního ruchu Ferien Messe ve Vídni, jehož partnerskou zemí bylo letos Česko. Tuzemskou prezentaci zajistil CzechTourism. Číst více…

Investovat do cestovního ruchu se vyplácí, je klíčovou součástí ekonomiky a Česko má co nabídnout – HOLIDAY WORLD & REGION WORLD odstartoval
15. 03. 2024

Investovat do cestovního ruchu se vyplácí, je klíčovou součástí ekonomiky a Česko má co nabídnout – HOLIDAY WORLD & REGION WORLD odstartoval

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabídne jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD na výstavišti v pražských Letňanech, který právě začíná. Nabízí prezentace více než tří stovek vystavovatelů z 24 zemí světa. Číst více…