Přes 90 partnerů v cestovním ruchu využilo workshopu pro polský a slovenský trh

Přes 90 partnerů v cestovním ruchu využilo workshopu pro polský a slovenský trh

DomůAktualityPřes 90 partnerů v cestovním ruchu využilo workshopu pro polský a slovenský trh
Dnešním workshopem zaměřeným na aktuální situaci na polském a slovenském trhu pokračuje Česká centrála cestovního ruchu sériemi on-line pomoci pro podnikatele a profesionály v cestovním ruchu. Cenné poznatky o vývoji pandemie v Polsku a na Slovensku, cestovatelské náladě, případné změně preferencí tamních turistů, jejich zájmu o Českou republiku a produkty cestovního ruchu dnes sdílely ředitelky zahraničních zastoupení agentury CzechTourism v Bratislavě Nora Gill a ve Varšavě Ivana Bílková. Workshopu se zúčastnilo přes 90 účastníků.
„Pandemická situace na Slovensku se v posledních týdnech výrazně zlepšuje. Lze tedy předpokládat, že do léta by se situace mohla stabilizovat natolik, že bude možné otevřít hranice mezi Českem a Slovenskem pro turistické cesty, samozřejmě za dodržování pravidel stanovených příslušnými ministerstvy. Zájem Slováků o cesty především do okolních zemí, kde Česká republika vždy hrála první housle, je podložený i nejnovějšími průzkumy nálad na trhu. V našich marketingových aktivitách klademe i letos důraz na propagaci historických památek. Soustředíme se nově zejména na hrady, především ty méně známé, kde přístup většinou vede lesem a návštěva interiéru nebývá tak žádaná, jako je tomu u zámků. V případě otevření zámeckých interiérů jsme připraveni zámky obratem zařadit do portfolia také. Velké kampaně v online i offline prostoru letos cílí mnohem více než dříve i na aktivní letní turistiku, zejména pak na cyklo a pěší trasy napříč republikou. Zájem čekáme i o ubytování v kvalitních kempech, které budeme propagovat v propojení s aktivními cestami. Stranou zájmu nezůstanou ani wellness a relaxační pobyty v lázních, na ně přesuneme akcent v brzkém podzimu“, uvedla Nora Gill, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism na Slovensku.

Ivana Bílková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Polsku, doplnila: „Českým subjektům v cestovním ruchu jsem se snažila poskytnout informace, jak vypadá zájem Poláků o cestování. Jaký typ dovolené je nejčastěji rezervován v cestovních kancelářích a po jakém produktu je poptávka, jaké preference mají individuální turisté. Jak se lišila dovolená v loňském roce a jaké nové trendy můžeme očekávat. Cílem bylo představit marketingové aktivity pro letošní rok a možnost zapojení českých subjektů”.
Polští a slovenští turisté patří dlouhodobě mezi TOP 5 zahraničních návštěvníků v ČR. V loňském roce se Poláci umístili na 2. příčce ihned za Německem (286 684 návštěvníků) a Slováci na 3. místě (274 205 návštěvníků).

Marketingové kampaně a aktivity agentury CzechTourism, které nyní na těchto trzích probíhají mají za cíl udržet oblibu České republiky a komunikovat destinaci jako bezpečnou pro strávení dovolené. Vzhledem k blízkosti trhů a nezávislosti na leteckých spojeních lze předpokládat, že právě tito turisté zareagují okamžitě na otevření hranic a vrátí se do České republiky jako první.

Další workshop zaměřený na Německo a Rakousko se uskuteční ve středu 2. června. Účast na všech workshopech je zdarma.