Společná kampaň s letištěm Praha a Prague City Tourism má nakopnout incoming

Společná kampaň s letištěm Praha a Prague City Tourism má nakopnout incoming

DomůAktualitySpolečná kampaň s letištěm Praha a Prague City Tourism má nakopnout incoming
Společně s Letištěm Praha a Prague City Tourism pracujeme na návratu turistů do hlavního města České republiky. Spolupráce je podpořená zahraniční marketingovou kampaní ve vybraných zemích. Obnova a rozvoj leteckých spojení s Prahou závisí právě na příjezdovém turismu, který v době před pandemií představoval přibližně 70 procent provozu pražského letiště.
Cílem společného úsilí všech tří subjektů je zrychlit návrat turistů do Prahy a České republiky ze zemí, které umí generovat nejen zajímavé objemy turistů, ale i výše příjmové skupiny. Podle dat Českého statistického úřadu přijelo do tuzemských hotelů v prvním čtvrtletí letošního roku 2,8 milionů hostů. Loni se jednalo pouze o zhruba 280 tisíc a převažovali rezidenti. Nejčastěji Českou republiku navštěvovali lidé ze sousedních zemí.
Letiště Praha se soustředí na podporu trhu ve Spojených státech, CzechTourism na Blízkém Východě a Prague City Tourism podpoří poptávku po cestách do České republiky na vybraných evropských trzích a v Izraeli.

Ze zahraničních turistů chybí nejvíce cestující z Asie a Ruska. Czechtourism proto aktuálně obrátil zaměření své kampaně na 14 vybraných zemí světa, především Saudskou Arábii a Kuvajt, jejichž obyvatelé by tento výpadek mohli nahradit. „Česká republika je na turisty připravena. Roli hrají také přímá letecká spojení, na kterých dlouhodobě pracujeme právě s Letištěm Praha. Věříme, že i díky těmto aktivitám dojde v brzké době k nárůstu příjezdů do České republiky ze sousedních a blízkých zemí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Věřím, že pozitivní roli sehrají i novinky letošní sezóny, naprosté unikáty, které v České republice máme. A to nejdelší visutý most pro pěší na světě Sky Bridge 721 či Muchova stezka. Lákadly mohou být i neobjevené skvosty, které chceme představit.“

„Naším cílem je podpořit obnovení přímých leteckých spojení a poptávku po cestách do metropole a dále do celé České republiky. Praha je, a vždy bude, největším lákadlem pro cestující ze zahraničí. Právě na základě jejich poptávky budou přibývat letecká spojení, která budou k dispozici i Čechům. Ti pak budou mít víc možností k návštěvě a výběru destinací v zahraničí,“
říká ředitel leteckého obchodu Letiště Praha Jaroslav Filip. “S marketingovou podporou počítáme také pro příští rok, protože navazování leteckých spojení je dlouhodobou záležitostí, zejména v případě dálkových linek, jejichž další obnovu a rozvoj očekáváme v následujících letech,” dodává Jaroslav Filip.

Prague City Tourism pak investuje do podpory na hlavních evropských trzích. „Naše společnost v červnu spustí digitální kampaň Stay in Prague. Využijeme k tomu behaviorální data společnosti Mastercard, abychom cílili na vybrané skupiny lidí, které zajímá historie, památky, kvalitní služby nebo gastronomie a v Praze v průměru stráví více nocí a tím pádem zde utratí i více peněz,“ dodává předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Konkrétním cílem Letiště Praha je obnova a další rozvoj dálkových linek v následujících letech. Tyto linky pak budou generovat takzvaný udržitelný příjezdový turismus, pro který je charakteristický skutečný zájem o Českou republiku a zdejší kulturní a společenský život, delší pobyty a vyšší rozpočet návštěvníků například na využití kvalitních služeb.  

Další aktuální informace naleznete také na Twitteru Letiště Praha @PragueAirport.
 
Kontakty pro média: 
Klára Divíšková 
Tisková mluvčí Letiště Praha 
mobil: +420 601 131 812 
e-mail: klara.diviskova@prg.aero  
 
Štěpánka Filipová
Mediální zastoupení
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
+420 724 302 802
filipova@czechtourism.cz
 
Mgr. Klára Malá
Tisková mluvčí Prague City Tourism
Arbesovo nám. 70/4
150 00 Praha 5
Czech Republic
+420 777 355 999
prague.eu
praguecitytourism.cz